Gå til innhold

Dette lille kameraet er Fujifilms nye flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"X70 er uten zoom, så du får mindre kontroll over perspektivet."

 

Feil. Skal du endre perspektiv, må du flytte på deg.

Er det det ?

 

Det er umulig og få full kontroll over alle former for perspektiver og utsnitt med kun en brennvidde.

 

Ved bruk av foreksempel 35mm og tar et bilde av kun hodet blir nesen ganske fremhevende "potet-nese", bruker man foreksempel 200mm og har samme utsnitt blir nesen mye smalere i utforming.

 

Og er det ikke plass til å kunne gå forover eller bakover i forholdt til motivet får man ikke samme utsnitt som en eventuell annen brennvidde ville gitt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

 

kr 17999 må du betale for dette "smågodtet".... :hmm:

 

 

Ekstrem høy pris, blir spennende se hva Sony sin A6100 vil koste.

Du mener "høy pris", ikke ekstrem.

 

Etter min mening har vel dette kamera landet omtrent i det prissjiktet som var forventet. Tipper Fuji kommer til å selge mange enheter... :)

 

 

 

Prisen burde vært maks 12000,-i mine øyne, er ikke noe spesielt med dette kamera som tilsier såpass høy pris.

Lenke til kommentar

 

 

Prisen burde vært maks 12000,-i mine øyne, er ikke noe spesielt med dette kamera som tilsier såpass høy pris.

Hehe...ja, det er nok en god måte å sette priser på. Hva er det med kamera som gjør at det IKKE skulle tilsi at prisen er riktig da?

 

 

 

Man må jo se på andre ting på markedet så sette verdien fra det, om du synes det er verdt nesten 18k så kjør på.

 

Liten sensor, ikke særlig forbedring utifra at folk har ventet i mange år på det.

Lenke til kommentar

 

 

Prisen burde vært maks 12000,-i mine øyne, er ikke noe spesielt med dette kamera som tilsier såpass høy pris.

 

Hehe...ja, det er nok en god måte å sette priser på. Hva er det med kamera som gjør at det IKKE skulle tilsi at prisen er riktig da?

 

 

Man må jo se på andre ting på markedet så sette verdien fra det, om du synes det er verdt nesten 18k så kjør på.

 

Liten sensor, ikke særlig forbedring utifra at folk har ventet i mange år på det.

Sensoren er vel en vanlig APS-C, det kan ikke kalles liten. Den er vel helt normal. Byggekvaliteten er svært bra som sammen med gode komponenter gir en god brukeropplevelse gjennomgående.

 

Nå forsøker vel Fuji å være et alternativ til Leica innen APS-C-markedet, husene til Leica ligger priset rundt 50.000-70.000. Da er ikke prisene på Fuji så helt sprø.

 

Men det er klart, du får billige ting som også er helt greit å fotografere med.

Lenke til kommentar

Om man føler seg nødt til å sammenlikne seg med leica, så er det i mine øyne ensbetydene med at det gis lite for pengene.

 

AtW

Om Fuji har følt seg nødt til å sammenligne seg med Leica eller ikke, det er ikke godt å si. Men de har jo blitt sammenlignet med det av markedet.

 

Etter min mening er det ingen dårlig prestasjon...:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Av en eller annen grunn kom jeg plutselig på dette sitatet jeg leste for noen år tilbake...

"En kyniker kjenner prisen på alt, men ikke verdien på noe"... :)

 

Jeg tror neppe det ordtaket var ment som at man blir lykkeligere av å kjøpe dyre ting, men hva vet jeg.

 

AtW

Nei, det tror ikke jeg heller. Men man blir ikke nødvendigvis ulykkelig av det heller. Men det er virkelig flott å kunne unne seg noe av virkelig god kvalitet når man vil, kan eller har lyst... Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Søkeren er det som er unikt med X-Pro2 og finnes ikke på noe annet systemkamera med AF. Den er nødvendigvis også fordyrende, og med dagens dårlige kronekurs er det ikke rart prisen har blitt høy.

 

Trenger man ikke hybridsøkeren eller Fujis nyeste sensor/elektronikk er det bedre å vente på X-T2 (eller hva det neste måtte hete). Personlig synes jeg hybridsøker er et minus for kameraet, men ser at den er interessant for de som vil ha rangefinder(lignende) søker.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...