Gå til innhold

TEST: Mobile Pay på Rema 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For oss andre dødelige (les: Android-brukere).

Burde du ikke heller ha satt "For oss andre dødelige (les: Android-brukere og Windows Mobile brukere)"?

Hello, du har fått med deg at dette også fungerer på den plattformen, og apropos "Hello", virker appen med det (å identifisere seg)? Selvsagt har ikke skribenten testet det, da han ikke er klar over at det finnes et OS som har ansiktgjennkjenning, men tenkte på om det var noen av leserne med 950 etc som har testet det ut.

 

En annen ting: Er det bare meg som synes dette forumet her suger i forhold til å benytte Disqus? Er jo helt håpløst å følge med I tråden her.

Lenke til kommentar

En annen ting: Er det bare meg som synes dette forumet her suger i forhold til å benytte Disqus? Er jo helt håpløst å følge med I tråden her.

Prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1703398

Eller velg "gå til forumtråden" rett under der man legger inn kommentar, min mening er ihvertfall at det er uendelig mye bedre enn Disqus om du heller leser det i forumet og ikke under artikkelen :)

Lenke til kommentar

 

Du må forsåvidt ta opp pengboka og lete fram kortet også.

Ta opp mobilen=ta opp lommeboka, identisk oppgave på begge.

 

Vil ikke si at å ta ut kortet av lommeboken er sammenlignbart med å låse opp mobilen, finne frem og starte en app.

 

Spørs hvordan lommebok/mobil du har. Mobil med fingeravtrykk går raskere enn å finne frem kortet, vertfall om man har litt kort i lommeboka..

Lenke til kommentar

Spørs hvordan lommebok/mobil du har. Mobil med fingeravtrykk går raskere enn å finne frem kortet, vertfall om man har litt kort i lommeboka..

Om man har så mange kort/mye rot at man må lete frem kortet blandt alt mulig annet rart, så ja.

Men de fleste har vel betalingskortet relativt lett tilgjengelig vil jeg tro, og ikke blandet sammen med haugevis av kviteringer, medlemskort og annet tull...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har satt opp dette, men har enda tilgode å benytte meg av det, da utbredelsen ikke er så stor enda.

 

Har også trådløst på visakortet, men det er jo enda mindre utbredt virker det som...

 

Og ang tilbydere.. Coca Cola har sin egen app på cola-automater, funker ikke med mobilepay eller trådløse visakort.

Lenke til kommentar

 

Spørs hvordan lommebok/mobil du har. Mobil med fingeravtrykk går raskere enn å finne frem kortet, vertfall om man har litt kort i lommeboka..

Om man har så mange kort/mye rot at man må lete frem kortet blandt alt mulig annet rart, så ja.

Men de fleste har vel betalingskortet relativt lett tilgjengelig vil jeg tro, og ikke blandet sammen med haugevis av kviteringer, medlemskort og annet tull...

 

Bankkortet mitt står i terminalen før appen er klar for inntasting av kode....

Dvs. når jeg taster kode i appen kan jeg samtidig taste kode på kortterminalen. 

Så når min betaling med kort er gjennomført, er appen klar til valg av butikkbetaling, skanning av telefon og sveip for å betale.

Og forskjellen blir ikke mindre med kontaktløst kort :)

Men Mobilepay er et greit alternativ de gangene man glemmer kortholderen hjemme. 

 

Alternativt finnes det mobilcover med kortholder i. Med kontaktløst kort sveiper man da mobilen foran terminalen og taster kode. Enda enklere :)

Lenke til kommentar

Med Windows 10 Mobile så starter faktisk appen MobilePay automatisk (med NFC) slik at man kun trenger å taste inn pinkode (kunne vært alternativer her også kanskje, av, biometrisk osv) og bekrefte betalingen.

 

Er like mange steg som å betale med kort faktisk.

 

Det kunne vært greit å kutta ut pinkode helt hvis beløpet hadde vært under 100 kr, man har jo som regel pinkode på telefonen i tillegg (eller Windows Hello på Lumia 950 da)

Lenke til kommentar

Bankkortet mitt står i terminalen før appen er klar for inntasting av kode....

Dvs. når jeg taster kode i appen kan jeg samtidig taste kode på kortterminalen. 

Så når min betaling med kort er gjennomført, er appen klar til valg av butikkbetaling, skanning av telefon og sveip for å betale.

Og forskjellen blir ikke mindre med kontaktløst kort :)

Men Mobilepay er et greit alternativ de gangene man glemmer kortholderen hjemme. 

 

Alternativt finnes det mobilcover med kortholder i. Med kontaktløst kort sveiper man da mobilen foran terminalen og taster kode. Enda enklere :)

 

Du kan ikke taste kode på bankterminalen før kasserer er ferdig med å scanne alle varene og har trykket på "BANK"-tasten på kassa.

Du kan logge deg inn på APP'en mens du står og venter i kassa-køen og sveipe "Bekreft" når kasserer er ferdig (mens du pakker varene).

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor ofte jeg ser folk stående og stirre inn i telefonen sin når de står ved kassa istedenfor å finne frem lommeboken for å gjøre seg klar til å betale, så tror jeg dette kan være like raskt om ikke raskere for butikkene. Distre kunder har man uansett, men sjeldent man ser folk stirre på lommeboken sin før de innser at de skal betale.

Lenke til kommentar

 

Och när man tappar mobilen i golvet som är en stor risk med tanke på stress, barn som skriker osv.

Men kunde gott tänkt mig ha det på klockan, då den sitter fast och mer tillgänglig, slipper dra fram antingen plånbok eller mobil!

 

Skulle aldrig falla mig in att ha betalningstjänst på klockan. Cash is king. Ett kort som man enkelt kan låna bort till andra är också okej.

 

En mobiltelefon med fingertrycksensor, som i tillägg kan hackas hur enkelt som helst eller fjärrstyras utan spår... aldrig

Svårt att diskutera med en person som säger att Cash is King i 2016 men ska försöka svara dig.

 

Gick aldrig in på den tekniska lösningen och säkerheten på klockan, det var mer ett generellt förslag på en lösning som jag anser vara bättre än mobil med tanke på att tappa mobilen och behöva ta upp den ur en ficka/handsväska osv.

Angående säkerhet med fingertrycksensor så måste man inte aktivera den bara för att det finns. Om du tycker PIN kod är säkrare så varsågod. Hur som helst har du inte högre säkerhet på ett kort än en mobil/klocka app om allt fungerar felfritt. Du har PIN kod på ditt kort idag och jag har läst att dessa kort kan "skimmas", har du hört det? ;-)

 

Kontanter/Kort är inte framtiden, den saken är klar!

Lenke til kommentar

 

Hvordan sender appen informasjon om betalingen? Er det via datatrafikk, sms-tjeneste som bank id, eller noe annet?

Det er vel mobildata det går via, altså vil ikke løsningen fungere uten nett.

 

Det går via mobildata, men du kan bruke REMA-butikkens gjestenett hvis du ikke kan/vil bruke mobildata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...