Gå til innhold

TEST: TomTom Spark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å nevne forerunner 235 fra garmin? Vivosmart har vel ikke god?

 

Hei, tok ikke med Forerunner 235 siden vi ikke har testet dette og derfor ikke kan gå god for den. Men har lest utenlandske tester av denne, og etter alt å dømme er den et veldig godt alternativ.

 

Vivosmart HR har ikke GPS (har presisert dette nå), men en god aktivitets-tracker med pulsmåling. Den måler også pulsen døgnet rundt, selv når du ikke trener. For seriøs trening er det imidlertid en skikkelig GPS-pulsklokke som er mest aktuelt.

 

Kurt

Lenke til kommentar

Kjøpte selv modellen under, fant ut at det ikke var noe poeng i musikkbiten hvis jeg måtte synkronisere med lokale filer.

 

Hadde denne f.eks. synket mot spillelister på Spotify, da hadde jeg slått til umiddelbart. Klokken i seg selv er behagelig å ha på og flott å bruke med puls og GPS. En komplett løpeklokke til en grei pris. Mange andre klokker har stegteller som ikke er nøyaktig nok.

Lenke til kommentar

 

Mp3 er innovativt..

 

Virkelig innovasjon ville vært å gi klokken mulighet for offline strømmetjenester. Synkronisert gjennom mobil eller pc. Da hadde nok jeg kjøpt raskt!

Litt vanskeligere enn som så, da må de eventuelt inngå avtale med Spotify. Håper selv at Spotify skal komme med en native app til Apple Watch snart, offline lister på den hadde vært herlig. Selv om Apple Watch kan dette via Apple Music allerede... men for oss som liker Spotify mest så er jo ikke det et alternativ, samt at Apple Watch mangler jo GPS innebygget i enheten.

Lenke til kommentar

 

Mp3 er innovativt..

Men har du en mp3-spiller du kan ha rundt håndleddet med både gps og hr-sensor?

 

 

 

Klokken i seg selv har jeg i grunn ikke noe imot, men at de i 2016 ikke har et online system som kan spilles av offline på klokken er for dårlig i mine øyne. Jeg ser ikke for meg at noen gidder å begynne med ripping av musikk lenger. Men det er antagelser basert på mine egne vaner. Spotify har vært her i snart 8 år eller lenger. Det hadde vært null stress å laget en avspiller for offline spotify eller itunes for den saks skyld. Jeg antar at musikkdelen er et salgsargument om de i det hele tatt skal kunne pekes ut i denne bransjen.

 

Men så er min erfaring med tomtom bare gamle dårlige gpsbokser som selges den dag i dag, med ufattelig dårlig oppløsning og hakkete bevegelser. :-) 

 

Men, nok negativitet for i dag. Bare min mening at ting må være litt mer edgy enn 2010 i dag..

 

 

 

Lenke til kommentar

Å kunne spille musikk fra smartklokken+treningsklokken uavhengig av mobiltelefon ser jeg som en meget nyttig og moderne funksjon. Men flere støtter i dag syncing av musikk til klokken så det vi trenger er en klokke som støtter direkte streakming fra internett via Wifi.

 

I det minste klokker som støtter offline playlist i de meste brukte Appene som Spotify, Tidal ol. Det å måtte dra med seg en svær uhåndterlig telefon på et treningssenter for å høre på selvvalgt musikk mens man trener OG logger treningen er unødvendig i 2016.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå skal jeg lære dere noe viktig angående pulsmåling. Dere påstår her at man ikke trenger pulsbelte fordi målingen følger målingen med belte ganske tett.

Problemet er at ganske tett er langt fra godt nok! Jeg som løper mye ligger gjerne på 190bpm periodevis ila en 7km lang løpetur, hadde jeg benyttet puls på håndleddet måling (Mio og Tomtom er best på slik måling alle andre er latterlig dårlige) ville den vist en puls på ca 181 mens jeg egentlig lå på 191, resultatet av det kunne vært fatalt!

Dere tester med makspuls på 175, det er et snitt for folk som ikke trener... Hva skal de med en treningsklokke uansett? Slutt med vranglære og vranganbefalinger da det kan få alvorlige utfall... Se bare på søksmålene mot Fitbit og Mio den siste tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå skal jeg lære dere noe viktig angående pulsmåling. Dere påstår her at man ikke trenger pulsbelte fordi målingen følger målingen med belte ganske tett.

Problemet er at ganske tett er langt fra godt nok! Jeg som løper mye ligger gjerne på 190bpm periodevis ila en 7km lang løpetur, hadde jeg benyttet puls på håndleddet måling (Mio og Tomtom er best på slik måling alle andre er latterlig dårlige) ville den vist en puls på ca 181 mens jeg egentlig lå på 191, resultatet av det kunne vært fatalt!

Dere tester med makspuls på 175, det er et snitt for folk som ikke trener... Hva skal de med en treningsklokke uansett? Slutt med vranglære og vranganbefalinger da det kan få alvorlige utfall... Se bare på søksmålene mot Fitbit og Mio den siste tiden.

Nesten så jeg lurer på hvordan vi overlevde vi som trente før pulsmålerne var funnet opp...:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...