Gå til innhold

csgoking sin treningslogg!


Anbefalte innlegg

Sterkt. Bra jobba.

Driver selv med bulk om dagen og kjenner meg igjen i beltebrukproblematikken.

 

Har ofte mat til langt oppover øra når jeg skal dra mark og det blir litt ubehagelig med belte.

Gjør som deg jeg da. Lar være å bruke :)

Takker! Ja, har kjent dette et par ganger. Hadde jeg løftet hadde jeg garantert kastet opp  :hmm:  :nei:

Endret av ræss93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markløft

185 kg 1x5 m/belte

185 kg 1x4 m/belte - kunne nok klart 5, men begynte å tære på teknikken.

 

Militærpress

60 kg 1x7 - amrap

50 kg 2x10

 

Pullups

bw + 30 kg 2x5

bw 1x12

 

CC

41,25 kg 3x15

 

Leg extension

66 kg 3x12

 

Biceps EZ preacher

20 kg 4x12

 

Kommentar

Litt kos på militærpress, bare. Kjente det ikke i skulder, så det er bra.

"Deffen" nærmer seg. Vurderer å starte fra 25.mars. Veldig spent på denne. Kommer et lengre innlegg etterhvert tenker jeg. Lukter på litt maksløft/høyere single fremover, også mulig en tre-fire-dagers pause før deff.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar
25. mars går jeg i gang med "deff". Spent å se om jeg har bygget noe muskler under fettlaget. Jeg veier nå 96,1 kg. Dette er 14-15 kg mer enn for ganske nøyaktig et år siden. Jeg har nå trent dette programmet i et år, og er fornøyd med tallene. Det er nok ikke så veldig imponerende i forhold til kroppsvekt, men i forhold til å ha løftet "seriøst" et år er jeg fornøyd (med noen kortere perioder før).

 

Kommer nok til å ta maksløft i de fire store øvelsene benkpress, knebøy, markløft og militærpress før 25. mars, i hvert fall mest sannsynlig, bare for å se hvor jeg ligger.

 

Så, hvordan skal jeg trene under deff? Jeg kommer til å trene på samme måten i starten. Men kanskje litt færre sett etterhvert, når det blir tyngre? Dvs starte litt lavere, og legge på litt hver økt, eller nesten hver økt. 

 

Jeg har noen tilleggsøvelser - dvs bicepscurls, pushdowns, leg extension, osv. Her vil jeg kjøre isolasjonsøvelsene med litt færre repetisjoner. Prøve å følge opp med litt tyngre vekter pr. uke - dvs f.eks starte på 8-9-10 reps i uke 1 og 4-5-6 reps i uke 5 før en deload. Dette for å spare energi og prøve å holde så godt på styrken som det går.

Kort fortalt: Kjøre baseøvelser/grunnprogrammet som normalt, men litt tyngre vekter på isolasjonsøvelser. Egentlig veldig likt som nå.

 

Plan for mat:

I følge tdeecalculator.net skal vedlikehold være på 3250 kcal. Dvs 3250-500 = 2750 for å ligge 500 kcal i underskudd. Synes dette høres mye ut, men må bare følge med på vekta.

Jeg vil forhåpentligvis gå ned 0,5 kg i uka, sikkert litt raskere i starten pga vann..? Planlegger å veie meg en gang i uka, for så å justere derfra. Når det gjelder macros tenker jeg å prøve å få i meg 1 gram protein pr. pound, dvs ca. 211 gram protein for meg. Fordelingen av fett og karbohydrater kommer jeg nok ikke til å stresse så mye med, men spise det jeg ønsker.

 

Høres dette fornuftig ut? Noen tips?

Lenke til kommentar

 

25. mars går jeg i gang med "deff". Spent å se om jeg har bygget noe muskler under fettlaget. Jeg veier nå 96,1 kg. Dette er 14-15 kg mer enn for ganske nøyaktig et år siden. Jeg har nå trent dette programmet i et år, og er fornøyd med tallene. Det er nok ikke så veldig imponerende i forhold til kroppsvekt, men i forhold til å ha løftet "seriøst" et år er jeg fornøyd (med noen kortere perioder før).
 
Kommer nok til å ta maksløft i de fire store øvelsene benkpress, knebøy, markløft og militærpress før 25. mars, i hvert fall mest sannsynlig, bare for å se hvor jeg ligger.
 
Så, hvordan skal jeg trene under deff? Jeg kommer til å trene på samme måten i starten. Men kanskje litt færre sett etterhvert, når det blir tyngre? Dvs starte litt lavere, og legge på litt hver økt, eller nesten hver økt. 
 
Jeg har noen tilleggsøvelser - dvs bicepscurls, pushdowns, leg extension, osv. Her vil jeg kjøre isolasjonsøvelsene med litt færre repetisjoner. Prøve å følge opp med litt tyngre vekter pr. uke - dvs f.eks starte på 8-9-10 reps i uke 1 og 4-5-6 reps i uke 5 før en deload. Dette for å spare energi og prøve å holde så godt på styrken som det går.
Kort fortalt: Kjøre baseøvelser/grunnprogrammet som normalt, men litt tyngre vekter på isolasjonsøvelser. Egentlig veldig likt som nå.
 
Plan for mat:
I følge tdeecalculator.net skal vedlikehold være på 3250 kcal. Dvs 3250-500 = 2750 for å ligge 500 kcal i underskudd. Synes dette høres mye ut, men må bare følge med på vekta.
Jeg vil forhåpentligvis gå ned 0,5 kg i uka, sikkert litt raskere i starten pga vann..? Planlegger å veie meg en gang i uka, for så å justere derfra. Når det gjelder macros tenker jeg å prøve å få i meg 1 gram protein pr. pound, dvs ca. 211 gram protein for meg. Fordelingen av fett og karbohydrater kommer jeg nok ikke til å stresse så mye med, men spise det jeg ønsker.
 
Høres dette fornuftig ut? Noen tips?

 

 

Jeg sier som jeg har sagt mange ganger tidligere:

 

Hvis man har en treningsmetode som bygger muskler ved energioverskudd, hvorfor skulle man da endre på metoden i en periode hvor man ønsker å ivareta muskelmassen man har bygget?

 

Det er de samme faktorene som gjelder for bygging som ved ivaretaking.

 

Hvis du sliter med energinivået velger du å prioritere de tunge løftene i treningsøkten din i den perioden - Bicepskrøll etc. nedprioriteres.

Årsaken til det er at høy-reps har som eneste hensikt å bygge muskelmasse. Det anses derfor som ikke-fullt-så-nødvendig ved et energiunderskudd siden du ikke kommer til å bygge noe som helst likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding, som alltid, @Country.

 

Dagens:

 

Benkpress

107,5 kg 3x5 - Rekord! ("Strekk" i triceps. Stoppet på 3 sett. Vet ikke hvorfor dette skjer..)

 

Knebøy

125 kg 3x5 - Rekord

 

Stangroing

65 kg 4x10

 

Franskpress

30 kg 3x10

 

CC

41,25 kg 3x16

 

Rear 

32 kg 3x20

 

Lateral 

7 kg 4x14

 

Kommentar

Bra økt.

Lenke til kommentar

Benkpress

110 kg x 5 - Rekord!

100 kg x 7

 

Knebøy

40 kg x 5, 60 kg x 5, 80 kg x 3, 100 kg x 5, 120 kg x 2, 130 kg x 3(!) - Rekord

Alt uten belte. Gøy å lukte på litt tunge vekter.

 

Stangroing

70 kg 1x8
pendlay 3x5

 

CC

48,75 3x8

 

Rear

45 3x20 

 

Lateral

7 kg 2x13 sittende, 2x13 stående

 

Kommentar

"Strekk/iling" i triceps etter første settet på benkpressen. Ble derfor ikke så mange sett. Er helt OK, skal makse mest sannsynlig torsdag eller fredag. Rekord som sådan. Litt alternativ økt. Blir spennende å makse snart. Burde nok hvilt flere dager før maksingen, men sånn blir det!

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Dro en tur på trening i dag og. Tricepsen strekker seg som jeg har nevnt flere ganger når jeg kjører press.

Jeg kommer derfor mest sannsynlig ikke til å makse i benkpress, men kun markløft og knebøy. Dette for å forhindre en større skade/strekk. Jeg har en mistanke om en betennelse i triceps, men jeg vet jo ikke. Begynner på deff på mandagen, så hvis jeg ikke tar noe på triceps så får den en ukes pause, det er nok det beste. Og så starter vi litt roligere på igjen. Har blitt tungt kjør i benkpress i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markløft

40 kg x 5

60 kg x 5

100 kg x 2

140 kg x 1

160 kg x 1

180 kg x 1

200 kg x 1

215 kg x 1 

220 kg x 1 - Rekord!

 

Kommentar

 

Happy med marken :tease: Tok også et forholdsvis komfortabelt løft på 140 kg i knebøy. Har mer å gå på der. Var sliten etter markløft og ingen spotter, så jeg droppet det.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Første dag på deff. Veide inn først på 95 kg, og 93,7 kg rett etterpå. Veide meg så mange ganger for å forsikre meg om at det var rett, så det var 93,7 kg. Litt mindre enn jeg trodde. Får håpe vekta er stabil.

 

Knebøy

100 kg 5x5

 

Benkpress

90 kg 3x5

 

Roing

67,5 kg 5x5

 

CC

38,75 3x12

 

Rear 

52 kg 3x10

 

Lateral

6 kg 3x12

 

Kommentar

Hatt noen dager pause nå. Håpte tricepsen skulle være fin. Den var nok bedre, men kjente antydninger til at den ble litt "irritert". Tok derfor kun 3 sett. Kanskje jeg bør bare kjøre 3 sett fremover. Kjipt hvis jeg mister styrke av den grunn. Men bedre enn å gjøre det verre selvfølgelig. Tar ikke noe franskpress eller noe annet ekstra heller fremover. Noen tips angående dette? (Nevnt det i loggen flere ganger).

 

Ellers: Spennende om jeg klarer å holde på mesteparten av styrken. Legger meg på ca 2750 kcal, også veier jeg meg en gang i uken. Vil ned mellom 0,5 kg - 1 kg i uka. 

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Markløft

150 kg 2x5 - smell i ribbein

 

Miitærpress

50 kg 5x5

 

Pullups

2x12

 

Biceps

3x10

 

Kommentar

Dette var en demotiverende og kjip trening. Kjente det godt i ribbeinet under markløft. Skulle egentlig ta 4 sett. Har kjent det der en gang før med belte, nå kjørte jeg uten og virket som det ble verre. Faen.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Kondoloerer.

 

Det er veldig typisk at dette skjer dagene/uka etter maksing som du har vært gjennom nå. Derfor er det ofte vanskelig å spesifisere for seg selv hva som skjedde og eksakt når karamellen oppsto.

 

Det er stygt å si det, men en karamell eller to er helt normalt på dette nivået, når man stadig skal presse kroppen til nye nivåer.

 

God bedring og håper det går over snart, hvilket det pleier å gjøre.

Lenke til kommentar

Kondoloerer.

 

Det er veldig typisk at dette skjer dagene/uka etter maksing som du har vært gjennom nå. Derfor er det ofte vanskelig å spesifisere for seg selv hva som skjedde og eksakt når karamellen oppsto.

 

Det er stygt å si det, men en karamell eller to er helt normalt på dette nivået, når man stadig skal presse kroppen til nye nivåer.

 

God bedring og håper det går over snart, hvilket det pleier å gjøre.

Du har rett. Tusen takk. Bør jeg roe ned litt på knebøy/markløft, eller tror du jeg kan gjøre det så lenge jeg "tåler" smertene? Bør vel roe litt ned noen dager sikkert. Kommer uansett til å gjennomføre benk/roing/osv det jeg kan.

Lenke til kommentar

Hva mener du med "ribbeinet"? Mennesker har 24 ribbein, som for øvrig har en lei tendens til å briste eller knekke. Du bør nok vurdere å oppsøke en lege, selv har jeg vært hos legen to ganger i løpet av de siste årene i forbindelse med smerter i ribbeina. Den ene gangen var det ribbeinsbrudd, den andre gangen var det bare en mild betennelse ved brystplata. Ved skader i ribbeina må man hvile, ellers forverrer man skaden...

 

Det kan selvsagt hende det ikke er noe, men en tur til legen koster ikke mye.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...