Gå til innhold

Nye hodetelefoner, bluetooth, <1000kr


Brattus

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter noe greie bluetooth hodetelefoner, men finner ikke helt ut hvilke jeg skal gå for

 

Budsjett: <1000
Størelse: Dekker hele eller deler av øret
Type: Halvåpne
Bruksområde: 75% musikk (hører på mye forskjellig), 25% podcast/radio
Tillegsinfo: Helst mic, men ikke et krav
Kilde: Bluetooth via mobil

Fra før: Fra før har jeg mye forskjell, men har stort sett brukt Bose QC15, men liker ikke at det har ledning. For det andre bruker jeg aldri QC15 på buss (tar buss noen ganger i mnd) fordi jeg synes ANC på den er helt forferdelig på bussen (fly fungerer veldig bra). Har også brukt propper, men liker ikke å sitte med dette i lengre tid.

Kommer til å bruke dem mest på skolen, så ønsker å ha trådløse bluetooth hodetelefoner som jeg enkelt kan kaste nedi sekken og ta med meg andre plasser (derfor jeg ikke ønsker å bruke så veldig mye på dem, siden jeg ikke ønsker å vere redd for å knuse dem).

 

Har sett litt på JBL Everest 300 (koster 999,- hos expert), men synes dem var veldig store. Synes Jabra Move så veldig gode ut (perfekt størrelse og så ut som bra byggekvalitet), men ser desse har vært ned i 399.
Ønsker egentlig aller helst Philips Fidelio M2BT, men de blir nok litt for dyre i denne omgang :)

Noen som har erfaring med rimlige bluetooth hodetelefoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett litt mer på de forskjellige typene nå
https://www.netonnet.no/CompareView/11605/?compareItemId=222920&itemList=222920&itemList=218519&itemList=212636
Der er tre av de :)
Begge philipsene har fått greie karakterer (sjekket på amazon.com) og det samme har Jabra Move.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/hodetelefoner/Y45BTBLK/akg-hodetelefoner-y45bt-sort
Så også litt på den

 

Hvilken hadde dere gått for?w

Lenke til kommentar

Når det kommer til lyd er smake som baken, og når det kommer til Bluetooth headsett så må man velge litt, da (slik jeg har forstått det) ikke er nok bandbredde på bluetooth til å gi noe "hifi" lyd.

 

Selv har jeg Razer Adoro Wireless (ikke noe gamingrelatert tross navnet) som kostet rundt 700 på komplett på tilbud, mener det var halv pris.. Liker lyden, og det er veldig basstunge hodetelefoner som passer min musikk, og en fantastisk batteritid på rundt 20 timer. Dekker og hele øret og er veldig gode å ha på. Bruker DT770 PRO til vanlig og lyden kan ikke direkte sammenlignes, men på farten elsker jeg disse.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det er sant :) Skal jo inn et batteri og sender også, men fordelen er jo selvsagt at det mye mer portabelt.

Har fått testet Plantronics BackBeat Sense litt nå, og første inntrykket var veldig godt.
Det satt godt på hode, god lyd (bedre enn forventet faktisk) og det var enkelt i bruk.
Det var og veldig lett og kjentest litt "billig" ut med en gang jeg tok i det, men tror kvaliteten skal vere ganske god :) Skal komme tilbake når jeg har fått testet det enda mer

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skulle komme tilbake med en tilbakemelding på dette headsettet, så her kommer det:

 

Plantronics BackBeat Sense

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3279858

Mitt ble kjøpt på Netonnet.no rundt 20. januar

 

Har brukt produktet i nesten 1 mnd nå og har  brukt det litt overalt.

Komfort

Liker veldig godt hvordan det sitter på hodet og det trykker ikke noe spesielt på ørene (kan godt sitte med dette i flere timer før jeg merker noe spesielt av det). Det har ingen stiller, men bare en "bøyle" som tilpasser seg til hodet ditt. Om jeg har hatt flaks eller om det bare tilpasser seg veldig godt er jeg usikker på, men komforten er veldig god.

 

Lydkvalitet

Det viktigeste er selvsagt lydkvalitet, og kan si at jeg er fornøyd. Jeg hadde ikke så veldig høye krav til lyden, var mest viktig for meg med komfort, pris og at det kvar trådløst. Likevel er lydkvaliteten viktig siden det er bruksområdet til et headset. Jeg hører på litt forskjellig av musikk, så har fått testet det til det meste.
Liker godt lydkvaliteten, selv om bassen er litt svak (dette viste jeg tho, siden jeg hadde lest endel tester). Selvsagt kan man ikke forvente alt for mye av et headset til under 1200kr i form av lydkvalitet, spesielt ikke når det er trådløst. Jeg ville nok ikke anbefalt dette til personer som er ute etter veldig god lydkvalitet.

 

Funksjoner

Headsettet har endel funksjoner. En kan blant annet styre alt av musikk fra mobilen via headsettet (neste, forrige, pause/play/ volum...). Headsettet har også en fuksjoner som heter "Superhuman hearing", dette vil si at du pauser musikken og du hører all lyden fra mikrofonene på headsettet. Så om noen snakker til deg slipper du å ta av deg headsettet.
Om du tar av deg headsettet, så pauser den automatisk musikken og stater igjen om du tar den påigjen, veldig grei funksjon som fungere veldig greit :)

 

Har prøvd headsettet mest mens jeg sitter å jobber på min datamaskin, men har også prøvd headsettet i fly, buss og når jeg går. Når jeg sitter er det veldig bra og stenger ut lyden veldig godt. I fly er det mye bedre å bruke et ANC headsettet (jeg har også QC15, og dette kommer nok til å bli brukt i fly). På bussen ble jeg godt overrasket over headsettet. Det lukker ute det meste av lyd, men litt støy fra buss eller noen som prater høyt kommer man ikke helt unna..
Når man går en tur med headsettet er det egentlig helt forferdelig. Man hører veldig godt at det lager lyden, siden det ikke sitter helt perfekt på hodet når man beveger seg. Så ikke anbefalt om du skal bevege deg med headsettet på hode.

 

Pros
+ Grei lydkvalitet

+ God komfort

+ Billig

+ God batteritid (sies å vere 18 timer, men jeg har opplevd opp til 24 timer)

+ Lett

+ Medfølgende veske og kabler

+ Lyd isolering for å være et on-ear headset

+ Kan bruke det med kabel

 

Cons

- Bass

- Lydkvalitet til tider

- Lyder når man har det på seg i bevegelse

- Vesken som var med var litt tungtvidt å bruke, men beskytter godt tho

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...