Gå til innhold

bøyd iphone 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Skjønner ikke helt argumenteringen til noen her som mener at det å bøye den med vilje er bevis for at den kan bøye seg selv.

 

Hvis du tenner på et stearinlys, er det da bevis for at stearinlys er selvantennende?

 

Jeg er godt kjent med bendgate som kom ifjor Jeg sier ikke at iPhone 6 er den mest solide telefonen. Men å påstå at den bøyer seg selv uten ytre påkjenning, det er bare tøys. Høres ut som om da "treet hoppet i veien for bilen" unnskyldningen.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Ja den ytre påvirkningen trenger ikke være menneskeskapt med hender , sitte på den i en baklomme etc.

Det kan være temperatur forandringer. Aluminium er bløtt , glass er hardt. Ulike materialer påvirkes ulikt av temperatur endringer.Tenk.

Hva med kamera som beveger seg i iPhone 6 og skaper den sorte halvmånen. Er det brukere som gjør dette også . Eller skjer det "av seg selv" grunnet et dårlig produksjons design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja den ytre påvirkningen trenger ikke være menneskeskapt med hender , sitte på den i en baklomme etc.

Det kan være temperatur forandringer. Aluminium er bløtt , glass er hardt. Ulike materialer påvirkes ulikt av temperatur endringer.Tenk.

Hva med kamera som beveger seg i iPhone 6 og skaper den sorte halvmånen. Er det brukere som gjør dette også . Eller skjer det "av seg selv" grunnet et dårlig produksjons design.

Ja, det er nok temperatur. Aluminium har et smeltepunkt på ca 660 grader. Tipper at de gradene vi omgir oss med fra noen få minus til rundt 30-40 plussgrader påvirker aluminium skikkelig...

 

Selvsagt kan produkter ha produksjonsfeil. Alle produsenter vil kunne oppleve det fra tid til annen. Men det aller meste av problemer med ulike produkter skyldes feil bruk og menneskelig svikt. Derfor er det ikke helt usannsynlig at det er det man skjeler til først.

 

Tenk.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt argumenteringen til noen her som mener at det å bøye den med vilje er bevis for at den kan bøye seg selv.

 

Hvis du tenner på et stearinlys, er det da bevis for at stearinlys er selvantennende?

 

Jeg er godt kjent med bendgate som kom ifjor Jeg sier ikke at iPhone 6 er den mest solide telefonen. Men å påstå at den bøyer seg selv uten ytre påkjenning, det er bare tøys. Høres ut som om da "treet hoppet i veien for bilen" unnskyldningen.

Dersom du såg videoene jeg linket, ser du at det skal ikke akuratt mye til før den bøyer seg. Selvsagt skjer det ikke helt av seg selv, men det kan faktisk skje under vanlig bruk. Når det og ha telefonen i baklomma gjør at den bøyer seg, ville jeg ikke gitt forbrukeren all skylda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja den ytre påvirkningen trenger ikke være menneskeskapt med hender , sitte på den i en baklomme etc.

Det kan være temperatur forandringer. Aluminium er bløtt , glass er hardt. Ulike materialer påvirkes ulikt av temperatur endringer.Tenk.

Hva med kamera som beveger seg i iPhone 6 og skaper den sorte halvmånen. Er det brukere som gjør dette også . Eller skjer det "av seg selv" grunnet et dårlig produksjons design.

Ja, det er nok temperatur. Aluminium har et smeltepunkt på ca 660 grader. Tipper at de gradene vi omgir oss med fra noen få minus til rundt 30-40 plussgrader påvirker aluminium skikkelig...

Selvsagt kan produkter ha produksjonsfeil. Alle produsenter vil kunne oppleve det fra tid til annen. Men det aller meste av problemer med ulike produkter skyldes feil bruk og menneskelig svikt. Derfor er det ikke helt usannsynlig at det er det man skjeler til først.

Tenk.

Fornektelse , latterliggjøre , fleipete kommentarer om andres innlegg får ikke problemer til å "go away". Du burde ha innsett det nå.

Eller mener du at ingen iPhone 6 har hatt et problem med materialet. Isåfall hvorfor gikk apple over til en ny legering i 6S , svar på det.

Om det er noen trøst så kan jeg informere om at det har vært tilsvarende mproblem med en Android telefon fra Sony , tenk det :p

http://www.phonearena.com/news/Xperia-Z1-frame-bending-for-no-reason-claim-users_id51383

Eller kanskje dette er innbilning også ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...Isåfall hvorfor gikk apple over til en ny legering i 6S , svar på det.

 

Jeg tipper Apple, og alle andre produsenter, har gått over til nye materialer og legeringer av disse, i hver generasjon de lanserer av produkter. Det kan være svært mange årsaker til dette, vanskelig for oss som sitter laaaaaangt på utsiden å skulle mene noe kvalifisert om årsakene til at de ulike produsentene tar de valgene de tar.

 

Det spiller da absolutt ingen rolle om dette er noe som "rammer" andre produsenter også. Jeg er ikke opptatt av om det er Sony, Samsung, LG, Apple eller hvemsomhelst.

Lenke til kommentar

 

...Isåfall hvorfor gikk apple over til en ny legering i 6S , svar på det.

Jeg tipper Apple, og alle andre produsenter, har gått over til nye materialer og legeringer av disse, i hver generasjon de lanserer av produkter. Det kan være svært mange årsaker til dette, vanskelig for oss som sitter laaaaaangt på utsiden å skulle mene noe kvalifisert om årsakene til at de ulike produsentene tar de valgene de tar.

 

Det spiller da absolutt ingen rolle om dette er noe som "rammer" andre produsenter også. Jeg er ikke opptatt av om det er Sony, Samsung, LG, Apple eller hvemsomhelst.

 

 

Holdningen din er litt sånn "Apple er ufeilbart" , her må du rett og slett bare innsee at selv store selskap med renomé som Apple også gjør visse feil når de designer et produkt. I alle fall er det ikke så mange som er berørt her så det er jo stort sett en bagatell der Apple rett og slett burde godta de telefonene som "ikke burde vært bøyd ved normalt bruk"...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En utvikler med navn Kav Latiolais ladet sin iPhone 6 Plus stående slik som på bildet.

Telefonen ble ganske varm under ladingen over natten.

Om morgenen er den svakt buet av gravitasjon og egen vekt grunnet temperatur forandringene .

Jeg vil påstå at dette ikke er unormal bruk.

post-35394-0-65436000-1452463837_thumb.jpeg

post-35394-0-86349000-1452463850_thumb.jpeg

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Holdningen din er litt sånn "Apple er ufeilbart" , her må du rett og slett bare innsee at selv store selskap med renomé som Apple også gjør visse feil når de designer et produkt. I alle fall er det ikke så mange som er berørt her så det er jo stort sett en bagatell der Apple rett og slett burde godta de telefonene som "ikke burde vært bøyd ved normalt bruk"...

Selvsagt er ikke Apple "ufeilbart", hva nå det måtte bety. De er et gigantisk selskap som selvfølgelig også kan oppleve å gjøre feil.

 

På akkurat samme måte som alle andre produsenter.

Lenke til kommentar

 

...Isåfall hvorfor gikk apple over til en ny legering i 6S , svar på det.

Jeg tipper Apple, og alle andre produsenter, har gått over til nye materialer og legeringer av disse, i hver generasjon de lanserer av produkter. Det kan være svært mange årsaker til dette, vanskelig for oss som sitter laaaaaangt på utsiden å skulle mene noe kvalifisert om årsakene til at de ulike produsentene tar de valgene de tar.

 

Det spiller da absolutt ingen rolle om dette er noe som "rammer" andre produsenter også. Jeg er ikke opptatt av om det er Sony, Samsung, LG, Apple eller hvemsomhelst.

 

Etter det jeg har lest er grunnen til at Apple ikke brukte samme legering i 6/6S som i plussene er at de er vanskeligere å bearbeide siden den er vesentlig hardere.   Legeringen er også ganske "custom".

Lenke til kommentar

Men eple kan gjøre så mye feil de bare orker, bare fordi?

Nå gjør Apple heldigvis veldig få feil. På samme måte som de fleste andre, store globale produsenter. De aller fleste har brukbar kvalitetskontroll og leverer gode produkter med få feil.

 

Ingen gjør heldigvis så mange feil de bare orker, slik du antyder.

Lenke til kommentar

 

Antagelser er selvfølgelig bevis nok for deg?

 

 

Da er eneste muligheten at den var ferdig bøyd da han fikk den, altså mangelfull kvalitetskontroll.

 

Der. Iphone 6 (plus) bøyer seg.

 

 

TS: Spør i butikken du kjøpte den. Dersom de ikke gir etter, prøv å spør apple direkte på support. Det er en liten sjangs for at de dekker det, i og med at det er et vellkjent problem med Iphone 6 (plus). Dersom det er en vanlig Iphone 6 er det ikke sikkert de er like samarbeidsvillige, da det skal litt mer til for at den bøyer seg.

 

 

ganske sikker på at en hammer mot glassbord vil knuse det.  kan bevise det og med videoer.  det er en tynn telefon til x antall tusen.  telefon kan bøye seg om man bruker den dårlig.  blir ikke bøyd av seg selv.

 

det var riktignokk noen av de første partiene som var noe svakere men et par mnd etter har de forsterket iphone 6 plus.   derimot vanlig iphone 6 bøyer seg IKKE ved vanlig bruk.

 

man kjøper ikke tynn telefon for å så klage på at den bøyer seg.      sony z3 plus og enkelte  huaweier bøyer seg også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...