Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Her er ståa på en bensinstasjon:

 

Kommunikasjonen fra betalingsterminalene i pumpene går via RJ485 fra hver enkelt terminal og inn til et rack så til en switch på stasjonen, 6 stk totalt her. Disse går da under bakken, gjerne ikke i trekkerør. Alle terminalene har eget terminalnummer, så spiller ingen rolle hvordan nettverket er satt opp, så lenge jeg får signal inn til den CiscoSwitchn.

 

Tegning;

bFE5Nkty.jpeg

 

RJ485 fra Terminal 6 har brudd midt i bakken, så her må det egentlig trekkes om. Men dette vil ta lang tid og vil bli veldig dyrt for kunde.

 

Jeg vil gjerne prøve å sette en Switch PoE inne i pumpa, da det ikke er barebare å hente strøm derfra.

 

Vil det jeg tegnet opp under fungere??

 

c0JHZkM5.jpeg

 

Terminal->Switch PoE->Rack->Switch PoE-CiscoSwitch.

 

De 4 andre terminalene går slik:

Terminal->Rack->CiscoSwitch.

 

Det går på ingen måte å fjerne CiscoSwitchn.

 

Håper det sitter noen der ute med god kunnskap!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener.

Du vil sette opp en POE Switch inne i pumpa, men det er ikke barebare å få strøm til denne? hvordan tenker du få strøm på den da?

Ellers, hva er hensikten? er det bare noen få par som er ødelagt på veien fra pumpa til racket?

 

EDIT: Etter hva jeg ser ønsker du trekke en kabel fra en pumpe til en annen for å videresende signalet?

Svaret er at ja, det kan du.

Du lurer vel kanskje også på om det er et problem at begge svitsjene er POE og "sender strøm mot hverandre"? det tviler jeg sterkt på, men jeg har faktisk aldri tatt stilling til det.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener.

Du vil sette opp en POE Switch inne i pumpa, men det er ikke barebare å få strøm til denne? hvordan tenker du få strøm på den da?

Ellers, hva er hensikten? er det bare noen få par som er ødelagt på veien fra pumpa til racket?

Det er ingen kontakt til pumpa via kabelen nå, bruddet er 4 meter bortenfor pumpa, så ca midt i mellom. så vidt som jeg har forstått, så trenger ikke en PoE Switch noe strøm, annet enn hva ethernet gir, derav navnet Power Over Ethernet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener.

Du vil sette opp en POE Switch inne i pumpa, men det er ikke barebare å få strøm til denne? hvordan tenker du få strøm på den da?

Ellers, hva er hensikten? er det bare noen få par som er ødelagt på veien fra pumpa til racket?

 

EDIT: Etter hva jeg ser ønsker du trekke en kabel fra en pumpe til en annen for å videresende signalet?

Svaret er at ja, det kan du.

Du lurer vel kanskje også på om det er et problem at begge svitsjene er POE og "sender strøm mot hverandre"? det tviler jeg sterkt på, men jeg har faktisk aldri tatt stilling til det.

Ja, på en måte. RJ485 kablene går sammen inn til stasjonen fra terminalen, men den ene kabelen funker ikke, derav ingen kontakt med terminalen og de får ikke brukt pumpa. Så det jeg ønsker å putte RJ485 fra terminalene i en PoE switch. Spm er om jeg må motta signalene med en PoE switch eller ikke. Skjønner jo at det egentlig er bare å prøve, men det koster litt for en god PoE switch for å kun prøve også..

Lenke til kommentar

Du lurer på om du kan drive en svitsj med PoE fra en annen? Det er nok teoretisk mulig om du har en veldig liten svitsj, men jeg har ikke sett at noe slikt eksisterer.

 

Krever terminalene PoE for å virke?

Terminalene har kommunikasjon via RJ485 til stasjonen, så de trenger ikke PoE switch. Men da det er en av kablene som ikke fungerer og vet jeg kan bruke en kabel som signal for begge terminalene. Men det å ordne strøm fra pumpa er dyrt da en trikker må leies inn..

Lenke til kommentar

ok.

 

Dersom du i dag bruker en 4-parskabel kan du splitte den på begge endene i to 2-pars kabler, du vil da kun oppnå 100mbps, men det holder i massevis til ditt bruk.

 

Ellers er dette en som lurte på det samme: http://www.tomshardware.co.uk/forum/27720-42-ethernet-switch-powered

 

Uansett, en normal type PoE switch vil IKKE fungere til ditt bruk

 

EDIT: http://www.instructables.com/id/How-to-make-your-own-Ethernet-%22splitter%22/

FQP430DO1NEP27ZK4R.LARGE.jpg

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Mitt spm er

 

1. skal denne svitsjen drives av PoE fra den svitsjen i racket?

2. krever teminalene PoE eller har dem egen strømforsyning?

Terminalene har egen strømforskyning, men den ene får ikke signal, pga brudd i kabelen. Hadde jeg hatt en stikk inne i pumpa så hadde jeg satt opp en vanlig switch, så hadde saken vært ferdig. Har ingen erfaringen fra PoE...

Lenke til kommentar

ok.

 

Dersom du i dag bruker en 4-parskabel kan du splitte den på begge endene i to 2-pars kabler, du vil da kun oppnå 100mbps, men det holder i massevis til ditt bruk.

 

Ellers er dette en som lurte på det samme: http://www.tomshardware.co.uk/forum/27720-42-ethernet-switch-powered

 

Uansett, en normal type PoE switch vil IKKE fungere til ditt bruk

 

EDIT: http://www.instructables.com/id/How-to-make-your-own-Ethernet-%22splitter%22/

FQP430DO1NEP27ZK4R.LARGE.jpg

Var akkurat noe slikt jeg fåreslo til min overordnede idag, men han mente at en splitter ikke vil fungere.

 

På det nederst bildet: Det jeg ser der er jeg da trenger kun de 2 splitterne så er mitt problem solved, oppsettet er helt likt som på stasjonen.

Lenke til kommentar

Burde funke fint det ;) har vært mye brukt på jobben, men nå har vi satt foten ned og totalforbydd det (fordi det er en dårlig løsning, men sikkert greit midlertidig)

 

Husk at det er en slik splitter som er avbildet du trenger, DSL/ISDN/PSTN splittere vil ikke fungere

Lenke til kommentar

En poe switch er jo kun til utstyr som enten ikke har egen strømforsyning eller krever såpass lav strøm at det kan drives via en ethernet kabel. Eksempelvis kameraer eller aksesspunkt.

Har heller ikke hørt om en switch som kan drives fra poe alene.

Splitter løsningen høres absolutt best ut uten å måtte trekke ny kabel.

Lenke til kommentar

Burde funke fint det ;) har vært mye brukt på jobben, men nå har vi satt foten ned og totalforbydd det (fordi det er en dårlig løsning, men sikkert greit midlertidig)

 

Husk at det er en slik splitter som er avbildet du trenger, DSL/ISDN/PSTN splittere vil ikke fungere

Har du noen link eller noe direkte mot det? Regner med dette er 2 stk like splittere? ser det står merge og splitt, men regner med det er bare funksjonen den får etter installasjon.

 

Dette er firma som skal betale, så da orker jeg ikke sitte å terminere noe selv :p

Endret av lassegm
Lenke til kommentar

En poe switch er jo kun til utstyr som enten ikke har egen strømforsyning eller krever såpass lav strøm at det kan drives via en ethernet kabel. Eksempelvis kameraer eller aksesspunkt.

Har heller ikke hørt om en switch som kan drives fra poe alene.

Splitter løsningen høres absolutt best ut uten å måtte trekke ny kabel.

Ingen Switch her som skal driver av PoE... Cisco switchen har forskyvning..

Lenke til kommentar

 

Burde funke fint det ;) har vært mye brukt på jobben, men nå har vi satt foten ned og totalforbydd det (fordi det er en dårlig løsning, men sikkert greit midlertidig)

 

Husk at det er en slik splitter som er avbildet du trenger, DSL/ISDN/PSTN splittere vil ikke fungere

Har du noen link eller noe direkte mot det? Regner med dette er 2 stk like splittere? ser det står merge og splitt, men regner med det er bare funksjonen den får etter installasjon.

 

hva tenker du? nevnte bare DSL og dette fordi dem fysisk likner og samtidig heter "splitter", men er noe helt annet, se https://en.wikipedia.org/wiki/DSL_filter

Lenke til kommentar

 

 

Burde funke fint det ;) har vært mye brukt på jobben, men nå har vi satt foten ned og totalforbydd det (fordi det er en dårlig løsning, men sikkert greit midlertidig)

 

Husk at det er en slik splitter som er avbildet du trenger, DSL/ISDN/PSTN splittere vil ikke fungere

Har du noen link eller noe direkte mot det? Regner med dette er 2 stk like splittere? ser det står merge og splitt, men regner med det er bare funksjonen den får etter installasjon.

 

hva tenker du? nevnte bare DSL og dette fordi dem fysisk likner og samtidig heter "splitter", men er noe helt annet, se https://en.wikipedia.org/wiki/DSL_filter

 

lurte på om du har en link til en side hvor jeg får kjøpt de splitterne jeg trenger, så kan jeg bare bestille å kjøre på til uka :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...