Gå til innhold

Hvorfor er jeg feit på underkroppen?


Anbefalte innlegg


Hei, gutt på 19år. Jeg sliter litt med fett på beina. Jeg er ikke overvektig,  men har ganske normal bmi / vekt 

 64kg /173cm. Men jeg forstår liksom ikke helt greia med fettet på leggen og låret. liksom fettet  på innsiden av låret. Når jeg setter meg ned ekspanderer deg seg utover. Ellers er jeg greit fornøyd med alle andre steder.  Det er bare underkroppen som er så fettete føler jeg.

 Jeg har store bryst, velutviklede, trente 

lite mage. 

Dette skaper en kombinasjon som gjør at jeg ser trent ut uten klærne på. Ganske greie biceps osv.  Jeg forstår liksom ikke hvorfor jeg ser feit ut på leggene.  Er det kanskje fordi jeg har muskler der?  jeg har noe kraftige ben,  men alt fettet ligger også på underkroppen.

 

Jeg vil se tynnere ut på underkroppen. Man ser jo disse utøverne som har små lår, men er likevel kraftige og har lite fett på seg. Jeg kan jo ikke akkurat gå noe mer ned i vekt nå.

 

Jeg trente bein på maskinene nesten hele neste uke. Det gikk opp for meg at de kommer bare til å bli større og jeg vil måtte bruke større buksestørrelse. Jeg vil bare ha smale, men kraftige legger ..... Når ser jeg feit ut på underkroppen.

 

 

Endret av Pi314
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Du er nesten undervektig, vær så snill å les deg opp på  trening før du begynner å trene styrke. Jeg hadde nesten samme specs som deg, men kroppen min har forvandlet seg mye siden jeg startet med Starting Strength av Mark Rippetoe. Det er helt normalt å ha brede lår når man sitter, dette har alle, ingenting å bekymre seg for. 

 

EDIT: Det er ikke mulig å slanke ett spesifikt punkt på kroppen, dette glemte jeg å  nevne.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Hei. Du er nesten undervektig, vær så snill å les deg opp på  trening før du begynner å trene styrke. Jeg hadde nesten samme specs som deg, men kroppen min har forvandlet seg mye siden jeg startet med Starting Strength av Mark Rippetoe. Det er helt normalt å ha brede lår når man sitter, dette har alle, ingenting å bekymre seg for. 

 

EDIT: Det er ikke mulig å slanke ett spesifikt punkt på kroppen, dette glemte jeg å  nevne.

Jeg er ikke undervektig da. Jeg ser helt normal ut. Jeg føler meg så svær på undekroppen. Jeg er bredskuldret. Har fett på magen, men ikke veldig mye.

 

Underkroppen ser ca sånn ut:

Legg hvordan beina sprer seg utover, litt mer spredning hos meg .. 

 

 

 

post-376072-0-20001400-1452278213_thumb.png

Endret av Pi314
Lenke til kommentar

Begynn med styrketrening hvis du føler deg fet. Spis rundt 500kcal over det du forbrenner hver dag, så du legger på deg ~0.5kg i uka. Når jeg startet med Starting Strength fikk jeg en mye fastere kropp, men lårene er det første man legger merke til når man gjør squat 3x i uka. Quadsene har blitt mye større, og leggene har blitt mer tre-firkantet hvis man kan si det. Les deg godt opp, og ikke gå i maskin/brosplit fella. Lykke til!

 

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Rumpa også, føler meg så feit

 

Veier 63 faktisk, selv etter å ha spist stor måltid. Men hvordan har folk sånn sykt slank rumpe da???? Har liksom en svær bulk ...

Har med gener å gjøre også. På noen legger fettet seg mer på enkelte steder eller man bare er annerledes.

 

I min familie går det i stor rumpe blant annet.

Lenke til kommentar

Begynn med styrketrening hvis du føler deg fet. Spis rundt 500kcal over det du forbrenner hver dag, så du legger på deg ~0.5kg i uka. Når jeg startet med Starting Strength fikk jeg en mye fastere kropp, men lårene er det første man legger merke til når man gjør squat 3x i uka. Quadsene har blitt mye større, og leggene har blitt mer tre-firkantet hvis man kan si det. Les deg godt opp, og ikke gå i maskin/brosplit fella. Lykke til!

 

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Begynt på dette nå, målte meg igjen, ligger på akkurat 63, normalvekt. Men greia er at jeg føler det er for mye mtp høyden min, 173 ligger jeg på nå. Kommer til å føle meg sykt feit hvis jeg allerede nå føler jeg har sykt mye fett. Har detvanskelig for å sitte med 500kcl i overskudd. Det er nesten som å gamble..Hva hvis treningen ikke er effektivt nok, eller at jeg riktig, da blir jeg vel bare feitere med et slikt overskudd...

 

Føler dette fettnivået er akk. På grensen

Endret av Pi314
Lenke til kommentar

Hvordan tørr dere å spise mer enn dere forbrenner?

Det første du må ordne opp i er nok tankesettet ditt og hvordan ditt syn på kroppen din er. 

 

Den eneste måten å forme kroppen på, er med styrketrening. Du kommer dog aldri til å holde ut lenge nok til å se en forskjell hvis den eneste grunnen til at du gjør det er at lårene dine er litt for store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan tørr dere å spise mer enn dere forbrenner?

 

Det første du må ordne opp i er nok tankesettet ditt og hvordan ditt syn på kroppen din er. 

 

Den eneste måten å forme kroppen på, er med styrketrening. Du kommer dog aldri til å holde ut lenge nok til å se en forskjell hvis den eneste grunnen til at du gjør det er at lårene dine er litt for store.

Joda, vil også bli noe større slik som mark Wahlberg :p

 

Motivasjonen er der. Våkner kl 0620 for å trene, slik at det går opp med studiene.

 

Men jeg forstår liksom ikke, hvordan tørr dere å spise masse. Det er ikke akkurat lett å gå ned i vekt hvis jeg skulle legge på meg.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan tørr dere å spise mer enn dere forbrenner?

Det første du må ordne opp i er nok tankesettet ditt og hvordan ditt syn på kroppen din er. 

 

Den eneste måten å forme kroppen på, er med styrketrening. Du kommer dog aldri til å holde ut lenge nok til å se en forskjell hvis den eneste grunnen til at du gjør det er at lårene dine er litt for store.

Joda, vil også bli noe større slik som mark Wahlberg :p

 

Motivasjonen er der. Våkner kl 0620 for å trene, slik at det går opp med studiene.

 

Men jeg forstår liksom ikke, hvordan tørr dere å spise masse. Det er ikke akkurat lett å gå ned i vekt hvis jeg skulle legge på meg.

 

Den eneste måten å bli større på er å spise mer. Husk at du ikke nødvendigvis vil bli feitere, men større.

Lenke til kommentar

Er det kanskje bedre at jeg bruker gainer? Da er det alltid lettere å brenne fettet, enn hvis jeg spiser mye. For da blir jo kroppen vandt til å få i seg mat hele tiden, men med gainer vil kroppen ikke merke noe forskjell i matsuget.

 

Liksom hvis jeg plutselig legger på meg nå. Vi jo de sanme prinsippene gjelde for en person som er overvektig for å gå ned i vekt. Og det har jeg hørt ikke er lett å gjøre......

Lenke til kommentar

Er det kanskje bedre at jeg bruker gainer? Da er det alltid lettere å brenne fettet, enn hvis jeg spiser mye. For da blir jo kroppen vandt til å få i seg mat hele tiden, men med gainer vil kroppen ikke merke noe forskjell i matsuget.

 

Liksom hvis jeg plutselig legger på meg nå. Vi jo de sanme prinsippene gjelde for en person som er overvektig for å gå ned i vekt. Og det har jeg hørt ikke er lett å gjøre......

Gainer er akkurat det samme som all annen mat. Mat.

 

Det er lett å gå ned i vekt. Man skal bare spise mindre. Sinnsykt komplisert, sant?

Lenke til kommentar

 

Er det kanskje bedre at jeg bruker gainer? Da er det alltid lettere å brenne fettet, enn hvis jeg spiser mye. For da blir jo kroppen vandt til å få i seg mat hele tiden, men med gainer vil kroppen ikke merke noe forskjell i matsuget.

Liksom hvis jeg plutselig legger på meg nå. Vi jo de sanme prinsippene gjelde for en person som er overvektig for å gå ned i vekt. Og det har jeg hørt ikke er lett å gjøre......

 

Gainer er akkurat det samme som all annen mat. Mat.

 

Det er lett å gå ned i vekt. Man skal bare spise mindre. Sinnsykt komplisert, sant?

Si det til landsforeningen for de overvektige, og se om de er enige med deg.
Lenke til kommentar

 

 

Er det kanskje bedre at jeg bruker gainer? Da er det alltid lettere å brenne fettet, enn hvis jeg spiser mye. For da blir jo kroppen vandt til å få i seg mat hele tiden, men med gainer vil kroppen ikke merke noe forskjell i matsuget.

Liksom hvis jeg plutselig legger på meg nå. Vi jo de sanme prinsippene gjelde for en person som er overvektig for å gå ned i vekt. Og det har jeg hørt ikke er lett å gjøre......

Gainer er akkurat det samme som all annen mat. Mat.

 

Det er lett å gå ned i vekt. Man skal bare spise mindre. Sinnsykt komplisert, sant?

Si det til landsforeningen for de overvektige, og se om de er enige med deg.

 

Alle er enige om dette, selv de. 

 

Gainer er oftest overpriset sukker med litt proteinpulver i, spis mat. For at supplements skal ha mening bør man ha ~perfekt kosthold, og det tviler jeg på at du har.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det kanskje bedre at jeg bruker gainer? Da er det alltid lettere å brenne fettet, enn hvis jeg spiser mye. For da blir jo kroppen vandt til å få i seg mat hele tiden, men med gainer vil kroppen ikke merke noe forskjell i matsuget.

Liksom hvis jeg plutselig legger på meg nå. Vi jo de sanme prinsippene gjelde for en person som er overvektig for å gå ned i vekt. Og det har jeg hørt ikke er lett å gjøre......

Gainer er akkurat det samme som all annen mat. Mat.

 

Det er lett å gå ned i vekt. Man skal bare spise mindre. Sinnsykt komplisert, sant?

Si det til landsforeningen for de overvektige, og se om de er enige med deg.

 

Alle er enige om dette, selv de. 

 

Gainer er oftest overpriset sukker med litt proteinpulver i, spis mat. For at supplements skal ha mening bør man ha ~perfekt kosthold, og det tviler jeg på at du har.

 

Kroppen vil jo kjempe i mot og prøve å beholde fettet. Plutselig blir frobrenningen mindre da ...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det kanskje bedre at jeg bruker gainer? Da er det alltid lettere å brenne fettet, enn hvis jeg spiser mye. For da blir jo kroppen vandt til å få i seg mat hele tiden, men med gainer vil kroppen ikke merke noe forskjell i matsuget.

Liksom hvis jeg plutselig legger på meg nå. Vi jo de sanme prinsippene gjelde for en person som er overvektig for å gå ned i vekt. Og det har jeg hørt ikke er lett å gjøre......

Gainer er akkurat det samme som all annen mat. Mat.

 

Det er lett å gå ned i vekt. Man skal bare spise mindre. Sinnsykt komplisert, sant?

Si det til landsforeningen for de overvektige, og se om de er enige med deg.

 

Alle er enige om dette, selv de. 

 

Gainer er oftest overpriset sukker med litt proteinpulver i, spis mat. For at supplements skal ha mening bør man ha ~perfekt kosthold, og det tviler jeg på at du har.

 

Kroppen vil jo kjempe i mot og prøve å beholde fettet. Plutselig blir frobrenningen mindre da ...

 

Definitivt ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...