Gå til innhold

Dette programmet sjekker om PC-en din er klar for Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne testen gir jo på langt nær det reelle bildet. Den tar ikke høyde for noe annet enn navnet på produktet. Skulle det gitt en god pekepinn måtte den ha kjørt en benchmark. Den tar ikke høyde for OC o.l. pluss at det virker som Intel spesielt, men også nvidia har sponset noen dollar her... med min i5 2500k og GTX 970 har jeg mange poeng over "oculus ready" i 3dmark, men allikevel sies det man må ha i7. Hvorfor det? CPU'en min er sjelden over 80% selv om jeg makser 2x970 SLI...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

har 7970, og 3570k, sier at ingen av dem er ok, noe jeg også kan se på recomended specs. men jeg kommer nokk kanskje til å kjøpe oculus uansett, men ikke enda, blir nokk ikke før Q3 eller noe.

Lenke til kommentar

Noen ting som påpekes i testen :

 

Cpu : Selskapet ønsker høyest mulig IPC per kjerne ,dermed så vil en FX / AMD cpu ikke bli godkjent selv om den er klokket høyt ( FX 8350 ble ikke godkjent , om noen som har en 9xxx FX cpu kan teste og bekrefte dette haddet det vært kjekt).

 

Skjermkort : Ser ut som man må ha minst 290 / 290X på Amd siden , R 380X og 390 ser ut til å godkjennes.

 

Minne  :ser ut som hastigheten på minnet har ikke så mye å si , 1333Mhz minne godkjent og minnemengden på 8 eller 16Gb er også greit.

 

Ser ikke ut som programmet sjekker hvor rask hd'en er , men tester derimot hvilken type USB port du har. har du ikke Usb 3.0 + så ser det ut som ting ikke fungerer.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Noen ting som påpekes i testen :

 

Cpu : Selskapet ønsker høyest mulig IPC per kjerne ,dermed så vil en FX / AMD cpu ikke bli godkjent selv om den er klokket høyt ( FX 8350 ble ikke godkjent , om noen som har en 9xxx FX cpu kan teste og bekrefte dette haddet det vært kjekt).

 

Skjermkort : Ser ut som man må ha minst 290 / 290X på Amd siden , R 380X og 390 ser ut til å godkjennes.

 

Minne  :ser ut som hastigheten på minnet har ikke så mye å si , 1333Mhz minne godkjent og minnemengden på 8 eller 16Gb er også greit.

 

Ser ikke ut som programmet sjekker hvor fast hd'en er , men tester derimot hvilken type USB port du har. har du ikke Usb 3.0 + så ser det ut som ting ikke fungerer.

 

FX 9590 ikke godkjent.

Lenke til kommentar

Testen er jo bare tullball. Min 2500K 5GHz OC kjører like raskt som de nyeste prosessorer men testen tar ikke høyde for det. Den tar heller ikke høyde for at jeg har to GTX 670 i SLI som er like raske eller raskere enn et GTX 970. Støtter ikke brillene SLI? Den finner heller ikke alle USB portene og de få den lister opp er ikke kompatible.

Lenke til kommentar

Noen ting som påpekes i testen :

 

[...] Ser ikke ut som programmet sjekker hvor fast hd'en er [...]

 

Nå vet jeg ikke med dine HD'er, men mine HD'er er ganske faste, tunge og klumpete Kan sikkert slå ned noe med en av de gamle 180gig'ene ... SSD'en har noe flex i seg, og M.2'n kan jeg bøye på ganske mye, men ser ikke helt hvor mye dette har og si?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen ting som påpekes i testen :

 

[...] Ser ikke ut som programmet sjekker hvor fast hd'en er [...]

Nå vet jeg ikke med dine HD'er, men mine HD'er er ganske faste, tunge og klumpete Kan sikkert slå ned noe med en av de gamle 180gig'ene ... SSD'en har noe flex i seg, og M.2'n kan jeg bøye på ganske mye, men ser ikke helt hvor mye dette har og si?

 

 

Har svært mye å si når en grinete moderator tar tak i Hd'en og klasker til en annen forumbruker for å påpeke skrivefeil :p

 

Neida, rettet nå. Mente jo selvsagt "Rask" , ikke lett å skrive når man har overtrøtte 3 åringer som kryper opp i fanget...

 

Edit : Og litt tilbake til topic...

 

Programmet er ikke så veldig brukbart mener nå jeg da flere datamaskiner burde greie å bruke brillene i overklokket forstand...

Endret av Malvado
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den er vel omtrent like nytting som diverse reccomended og minimum specs en ser til spill på nettet. Det er jo umulig å si "dette fungerer, og dette gjør ikke". Si at du skal ha 90 fps og rett oppløsning, så er fortsatt forskjellen stor på low og ultra.

 

Du må ha et R9 380/960 for 1080p@60 i Rainbow Six på ultra. Jeg har klart å spille spillet på Intel HD graphics, der jeg hadde 720p og over 30 fps. I Oculus kan du ikke skru ned på oppløsning gjerne, og burde ha rett fps, men poenget var at forksjellen på hd graphics (Broadwell) og R9 380/960 er ENORM. Likevel kan jeg spille spillet på begge. Jeg fikk ellers og advarsel om at jeg ikke møtte kravene for å spille spillet. Jeg spilte likevel spillet helt fint. Grunnen til at jeg døde hele tiden var jo bare at jeg suger.

 

Bare se på Playstation VR... De skal åpenbart klare seg med en 270X/gtx 750. OG en svært svak CPU i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fikk høre av en her på forumet at hvis jeg fikk over 9000 poeng i 3D mark så var min pc klar for Oculus, Fikk rett under 9500. I dette programmet fikk jeg rødt kryss på prosessor og usb. Jeg vill tippe at mitt i7 2600K og mine usb 3.0 porter fungerer fint selv om programmet mener noe annet. Eller?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...