Gå til innhold

E-SPORT: Dette skal bli Norges første videregående skole med e-sport på timeplanen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert mange foreldre som blir glad når de får vite at ungene deres spiller dataspill på skolen...

 

Det håper vi på da dette Toppidrettsfaget gir studiekompetanse med mulighet for full fordypning i realfag eller språk. Win win situation for alle :)

 

Men blir man tatt for å sitte med Excel-arket oppe i timen isteden for å game DA blir det anmerkning ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sikkert mange foreldre som blir glad når de får vite at ungene deres spiller dataspill på skolen...

Vel, foreldra til gutta i EG er sikkert fornøyd, de 5 på laget delte jo 50 mill kr ved å vinne TI5.  Hvilket er en turnering av mange i løpet av året (nå er TI riktignok den med størst premiepott da).

 

Jeg har litt problemer med å se hvordan  esport (aka "dataspill") skiller seg fra annet som sjakk, ski, fotball, etc. Mange foreldre som synes det er greit at kidsa går på idrettslinjer som 'wannabe proff'.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Fantastisk initiativ! Får håpe de henter inn både nåværende gode og eks-proffe norske spillere til å lære bort en ting eller to. Det holder ikke med å hente inn personer som har vært involvert i e-sport over lengre tid. Folk med kompetanse må inn.

 

Det kan jeg garantere deg at vi skal gjøre kkimjangs :) Miljøet er ALT i en slik sammenheng, og vi følger nøye med! Takk for innspillet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dota 2 er pay to win, så ville ikke anbefalt å lære i dette.

Nei, Dota2 er ikke PtW.

 

Jeg anbefaler deg å sjekke fakta før du påstår ting på nettet.

Lenke til kommentar

Dette er et flott initativ og absolutt noe som blant annet også kan være et alternativ for dataspillende ungdom som fortsatt ikke vet hvilken sti de vil ta i livet, og på denne måten bidra til å hindre et av de største problemene i norsk videregående skole per dags dato, nemlig frafall.

Jeg kan se for meg at skepsis vil være den første reaksjonen blant mange foreldre, men forhåpentligvis vil foreldre flest være mest opptatt av at ungdommene får utdanne seg innen sine personlige interesser, samtidig som de får en utdanning på lik linje med for eksempel idrettsstudier.

Motivasjon er alfa og omega for å komme seg gjennom studiene på videregående skole, om det så er motivasjon for å få så gode karakterer som mulig slik at man kan forfølge lege-drømmen, eller motivasjon til å utdanne seg innen et område man får selvtillit eller nyter stor glede av.

 

 

 

Hvordan tar man eksamen i E-sport?!?!??


Ved å inkludere studiespesialiserende fag, slik det nevnes i artikkelen.
 

 

Skikkelig praktisk. 


Hvordan er det mindre praktisk enn for eksempel håndballstudier? 
Så lenge de studiespesialiserende fagene er inkludert ser jeg ikke hvordan dette skal være mindre praktisk enn andre videregående linjer. 
Man kan argumentere for at vi trenger flere elektrikere, helsearbeidere, mekanikere, advokater osv, ja, men da burde man jo heller ikke ha en linje for vordende skuespillere, dansere eller idrettsutøvere? 



Edit: Og for ordens skyld, jeg gikk selv på en idrettslinje da jeg var i den videregående skolen.
 

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...