Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva vil det koste med eget internett i hybelen?


Anbefalte innlegg

Hvis man skal ha internett i hybelen, hva ca vil dette koste? Er for en person. Trenger ikke superbra internett, men må gå å streame litt film. Må man kjøpe noe i tillegg til selve internetten? (Ruter, modem o.l.). Hva ca vil ekstraprisene bli?

 

Vet dette kommer an på hva man velger, men har ikke peiling på dette, så er bare ute etter en ca. pris:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet bare at det er et hus med mange hybler, og at man må fikse med internett selv. Det er flere som allerede har internett der. Vet ikke hva som er på veggen på rommet, da jeg ikke har flyttet inn. Det er kontakt for tv på rommet, vet ikke om det også er for internett. Betyr det da at jeg må kjøpe et modem pluss betale månedspris for hver måned?

Lenke til kommentar

Fleste internetlevrandører leier deg utstyr.

 

Og du betaler fast pris per måned, ofte er der 12 måneders bindingstid ved nyetablering.

Men som regel kan du velge internethastighet selv bare du må være kunder i 12 månder for å ungå bruddgebyr.

 

78a7d92c1f31de0b9e2613989e8a6f1356497218

 

Noe slik ser det ut for GET\Canaldigital coax kunder.

Har man fiber er vel det samme uttak bare RJ45 istedenfor coax.

 

Regn med du må ha 25 mbit minimum hvis det ikke skal gå for tregt, fordel med 50 mbit.

Nå er vel det slik fremdeles med kabelTV at du må ha analog tv i tillegg men i løp av året burde det gå mot slutten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja særlig hvis det er mulig å dele på 1 gigabit\10 gigabit på 60 personer eller noe slik.

Men tviler på internetlevrandørene vil godta slikt, da de taper mye penger på dette.

 

For man får mye mere for pengene om man gå for 500 mbit eller 1 gigabit\s.

Det dyreste og dårligste er å betale 25\50 mbit hastighet, koster ofte 300-500 kr måneden. Men 1 gigabit for borettslag (Bayonette) tar 300-500 kr per kunde, så hadde man delt det på 60 er det kun noen få kroner per kunde.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Planen er å spørre noen andre som bor der om jeg kan være med på deres internett, men det får jeg ikke gjort før jeg eventuelt flytter inn dit. Dette er bare en hybel jeg vurderer, men den er uten internett, så om det blir veldig dyrt kan det være lurere å velge en annen hybel.

Lenke til kommentar

Ja særlig hvis det er mulig å dele på 1 gigabit\10 gigabit på 60 personer eller noe slik.

Men tviler på internetlevrandørene vil godta slikt, da de taper mye penger på dette.

 

For man får mye mere for pengene om man gå for 500 mbit eller 1 gigabit\s.

Det dyreste og dårligste er å betale 25\50 mbit hastighet, koster ofte 300-500 kr måneden. Men 1 gigabit for borettslag (Bayonette) tar 300-500 kr per kunde, så hadde man delt det på 60 er det kun noen få kroner per kunde.

Ikke nødvendigvis at de får 1 gbit... Er jo dog mulig med altibox for 1490 i mnd.

Internettleverandøren har ingenting med hva du gjør med nettet du kjøper om du deler med andre er opp til deg.

 

Man får jo også 500 mbit og 150 mbit som gir de fleste mer enn nok nett så lenge de ikke setter opp fildelingstjenester som svelger unna trafikken.

Lenke til kommentar

 

 

Internettleverandøren har ingenting med hva du gjør med nettet du kjøper om du deler med andre er opp til deg.

 

 

Vel, noen av dem har i avtalene sine at du ikke har lov til drive videresalg, levere tjenester til andre på det osv. Her lønner det seg å sjekke teksten før man inngår en avtale.

Lenke til kommentar

Hvis man skal ha internett i hybelen, hva ca vil dette koste? Er for en person. Trenger ikke superbra internett, men må gå å streame litt film. Må man kjøpe noe i tillegg til selve internetten? (Ruter, modem o.l.). Hva ca vil ekstraprisene bli?

 

Vet dette kommer an på hva man velger, men har ikke peiling på dette, så er bare ute etter en ca. pris:)

Anbefaler at du ringer de forskjellige nett leverandørene for eksakt pris, og som regel gir de deg ruter/modem med på abonnementet til en gunstig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...