Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Kjølevæske renner over


MrNoGo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting selskapene gjerne har som krav er at det skal oppstå tilfeldig og plutselig skade, som hindrer videre fremdrift av bilen. Det får ikke skyldes gradvis slitasje eller tæring, eller være skader som andre (feks Toyota) kan gjøres ansvarlig for. Det kan nok være greit å være klar på at bilen i praksis ikke er kjørbar., altså et "motorhavari", ikke bare at den har begynt å bruke litt vann...

Håper i alle fall det løser seg for deg, på den ene eller andre måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli dekket av forsikringen dette her. Det er et motorhavari.

 

3-4 timer motor/gir ut.

1 dag på å flytte over komponenter til ny motor.

3-4 timer motor/gir inn.

 

2 dager pleier jeg å bruke på denne jobben og da har jeg det helt fint på jobb. Vi setter av 3 dager i bookingen.

 

Alltid like spennende å se om dysene løsner og åssen DPF`en ser ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gikk i orden med forsikring. Det var noe høy egenandel når det kommer til motorskader/havari. Pga alder samt kjørelengde så blir egenandelen for meg ca 40%. Dette er bekreftet av både Toyota samt sparebank1. Prislappen er overkommelig for meg og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er meget lettet. Når bestilling av deler, takstmann + jobb er over så regner jeg med å ha bilen om ca 1 1/2 uke.

 

Jeg vil si tusen takk for alle svar her inne. Dere har vært utrolig informative og hjelpsomme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt å høre du får det dekket! 40% var jaggu mye, men i det minste veldig mye bedre enn intet.

Får kjøpe deg en _gammel_ Mercedes neste gang da. Så slipper du sånne utgifter (vel..) :dribble:

Har en gammal saab 9-3 00 mod som har gått lenger en alle bilene jeg har hatt tilsammen... Takk å lov for det. Har hatt et par Mercer også, men ender alltid i grøfta med de :tease:

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...