Gå til innhold

Dell har lansert sin første OLED-skjerm til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og en imac 27" 5k skjerm koster det halve. og det følger med en datamaskin med den :)

Både iMac 5K sin skjerm og denne Dell skjermen er begge LG paneler, og prisen på produktene har en grunnlinje, som er hva de må betale LG for å kjøpe dem.

 

Denne skjermen er gjerne 4K, men denne LG OLED skjermen er nesten garantert så mye bedre enn LG sin 5K skjerm at (LCD = Liquid Crystal Display) skjermen kommer til å dryppe tårer i form av flytende krystaller. Da er det bare rimelig at prisen også blir langt høyere. Hva er konkurransen til denne skjermen? Ingen andre har noe slikt.

Lenke til kommentar

og en imac 27" 5k skjerm koster det halve. og det følger med en datamaskin med den :)

 

Min far har en datamaskin med 27" skjerm som koster det halve av en iMac, og det følger med en printer med den. 

 

Nøkkelordet her er vel OLED. Den dagen Apple kjøper inn et slikt panel, så blir de neppe markedsledende på pris for å si det pent.  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 Hva er konkurransen til denne skjermen? Ingen andre har noe slikt.

 

 

Muligens Eizo sine proffskjermer ... som "bare" er  IPS LCD

 

32" koster 47 000,-

36" koster den nette sum av 127 000,-

 

Tror Eizo bør senke prisen på skjermene sine kraftig ....

 

Sånn sett finnes det jo konkurrenter, men det er jo ingen som kan tilby akkurat det samme. Jeg tror nok og de proffskjermene til Eizo sannsynligvis er LG. Pleier å være LG for alle high end IPS paneler. Så LG styrer nok mye prisen på dem. Så hvis folk kjøper skjerm av dem, eller av dem er vel liten forskjell for LG. De skulle nok alltids ønskt sei at folk kjøpte det de tjente mest på, men å selge mange OLED er bedre enn et par IPS. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Var det ikke noe lignende som man måtte ut med for å få hendene i en splitters ny "IBM T221"...,som om jeg ikke husker helt feil var en 22" LCD-skjerm med "3840*2400"(16:10)-oppløsning.

Låst til 48hz..., if memory serves?

T220 kostet 8400 dollar i 2003 så med inflasjon minst dobbelt så mye som skjermen i artikkelen. T220 var muligens noe dyrere i 2001.

 

Skjermen i artikkelen er egentlig billig, 25-30k, det er den norske krona som er sjanseløst svak.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Var det ikke noe lignende som man måtte ut med for å få hendene i en splitters ny "IBM T221"...,som om jeg ikke husker helt feil var en 22" LCD-skjerm med "3840*2400"(16:10)-oppløsning.

Låst til 48hz..., if memory serves?

T220 kostet 8400 dollar i 2003 så med inflasjon minst dobbelt så mye som skjermen i artikkelen. T220 var muligens noe dyrere i 2001.

 

Skjermen i artikkelen er egentlig billig, 25-30k, det er den norske krona som er sjanseløst svak.

 

 

 

Den siste tilgjenelige modellen av den skjermen i 2005 het "T221-DG5".

En kar jeg kjenner måtte ut med rundt Kr 42 000,- for en slik herlighet.

 

Det tilsvarer grovt regnet 0,456 øre pr.piksel på "T221-DG5" vs 0,513 øre pr. piksel for skjermen i artikkelen.

Direkte sammenlignet..., men det er som du sa inflasjon også.

 

Jeg må innrømme at prisen pr. piksel ikke er direkte avskrekkende, i noen av tilfellene.

Spesielt om man tar høyde for at det ikke bare er pikselene som man betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...