Gå til innhold

Fikk du plutselig opp Steam-informasjonen til andre da du logget på i jula?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merket heldigvis ingenting.

 

Finnes det noen lister over hvem som fikk profilen sin offentliggjort?

 

For det værste som kan skje, er hvis hackere, eller dos angreperne legger alt av informasjon på et forum eller selger det til svindelere. Det kan være mye penger å tjene på dette.

 

Litt synd Steam ikke gir gratis spill til de som rammes av dette, ligdene gjorde vel sony når de hadde dos angrep.

Men da måtte man endre passord i tillegg.

Lenke til kommentar

Merket heldigvis ingenting.

 

Finnes det noen lister over hvem som fikk profilen sin offentliggjort?

 

For det værste som kan skje, er hvis hackere, eller dos angreperne legger alt av informasjon på et forum eller selger det til svindelere. Det kan være mye penger å tjene på dette.

 

Litt synd Steam ikke gir gratis spill til de som rammes av dette, ligdene gjorde vel sony når de hadde dos angrep.

Men da måtte man endre passord i tillegg.

 

Alt fungerte som det skulle. Du kunne spille o.l. Eneste som var nede var Steam Store. Jeg og mange kompiser hadde problem. Plutselig var du innlogget på en russer sin Steam konto (kun Steam Store tho). Alt var på russisk og du kunne se hvor mye peng han hadde i "lommeboken".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du fikk ikke kjøpt noe i personen navn? Eller spille hans sine spill?

Tåpelig feil, ville vært dig for andre om noen fikk tilgang til steam kontoen min har over 1000 spill. Så ville vært god jul for dem.

Men jeg var innlogget på den dagen så i så fall kunne det ikke vart lenge.

Lenke til kommentar

Så du fikk ikke kjøpt noe i personen navn? Eller spille hans sine spill?

Tåpelig feil, ville vært dig for andre om noen fikk tilgang til steam kontoen min har over 1000 spill. Så ville vært god jul for dem.

Men jeg var innlogget på den dagen så i så fall kunne det ikke vart lenge.

Nei, du kunne ikke spille noe av hans sine spill. Var kun dine egne spill som lå der. Jeg testet ikke å kjøpe noe, men tviler på det hadde fungert.

Lenke til kommentar

Jeg hadde plutselig CS:GO i handlekurven min når jeg logget inn. Kunne gå inn og slette den OK.

Å gå inn og slette ting fra handlekurven, fjerne betalingsinfo, etc. hadde ingen effekt da vi ikke var logget inn i noen andres konto, men fikk "tildelt" en cached versjon av andres kontoer.

 

Alt man hadde tilgang til var "read-only".

Endret av airetam
Lenke til kommentar

Her har dere gjengitt feil, det Valve skriver på forumet som dere linker til..

 

"On December 25th, a configuration error resulted in some users seeing Steam Store pages generated for other users."

 

Det var som resultat av ei konfigurasjonsendring, som gjorde at man ble presentert med cachet data for andre brukere. Årsaken til at de gjorde konfigurasjonsendringen var for å håndtere ett DDoS angrep, det var altså ikke direkte angrepet som trigget en feil, men at mennesker gjorde konfigurasjonsendring i forsøk på å bekjempe angrepet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Feilen var en read only feil, altså man kunne ikke endre på andres brukere. eks. man kunne ikke kjøpe spill på andres brukere eller noe.

 

men den dataen folk kan ha fått av det er: (utenom steam lommebok)

 

epost adressen

siste 4 sifre i bankkort nummeret

siste 4 av telefonumeret

adressen til personen

 

ikke alle tingene ble vist med alle personene da. eks. de som ikke har lagt inn telefonnummeret på noen måte hadde ikke telefonnummeret sitt vist.

 

men via den informasjonen så kan det scammes og internett mobbes ol.

Lenke til kommentar

Jeg hadde plutselig CS:GO i handlekurven min når jeg logget inn. Kunne gå inn og slette den OK.

 

Feilen var read only. Derfor er det ikke mulig at noen har lagt en vare i handlekurven din. Du har nok gjort det selv ved en tidligere anledning og glemt det bort.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg mottok plutselig en rekke av verifiseringsmailer til ymse kontoer på nettet rett etter at dette skjedde. Vet ikke om det er tilfeldig, men har vært vesentlig økning av spam i innboksen min etter 25. desember....

 

Ellers har Steam vært utrolig treig på alle community sider og profil etc. i flere mnd. Er dette et resultat av DDoSing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...