Gå til innhold

Her kommer LGs første 8K-TV


Anbefalte innlegg

 

 

 

Joa, jeg er klar over det og skjønner godt poenget. Problemet her er opptaksutstyr, 4K utstyr er fortsatt svært kostbart og 8K utstyr kan jeg ikke tenke meg prisen på engang. Tviler på at filmprodusenter i det hele tatt gidder å lage 8K videoer da ingen engang har råd til skjermene.

 

Det skal dog sies at 4K startet likt, men jeg tror ikke lanseringen av 4K hadde noe å si. Det som virkelig betyr noe er prisfallet som kommer etterhvert. Meeeen hvis produksjonslinjene er klare og man faktisk får 8K skjermer som fungerer 6-7-8 av 10 ganger så vil det nok gå kjappt. Opptaksutstyr vil dog ikke synke i pris i samme hastighet.

 

+ at det egentlig er bortkastet i de fleste tilfeller. Kan tenke meg at diverse butikker og diverse andre reklameting vil kunne bruke disse, men da med bilder, ikke video.

 

 

Dyrt og dyrt fru blom. Gopro Hero 5 ser ut å skulle komme med 8k opptak nå på nyåret i 2016. Så særlig dyrt ser jeg ikke for meg at dette opptaket skal bli på ganske så kort tidshorisont.

Endret av GoSuperb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er vel snart på tide å gå tilbake til ekte analog film og skikkelig gammel filmfremviser igjen. Da snakker vi oppløsning uten sidestykket. Ingen pixler, bare 100% bilde fra virkeligheten.

 

Feil. 35mm filmframvisning ligger gjerne på kanskje 2k i praksis.

 

AtW

Da er det vel bare å kjøre 4 x mengde film igjennom linsa og vipps så skulle frameraten være 4 ganger så god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er vel snart på tide å gå tilbake til ekte analog film og skikkelig gammel filmfremviser igjen. Da snakker vi oppløsning uten sidestykket. Ingen pixler, bare 100% bilde fra virkeligheten.

 

Feil. 35mm filmframvisning ligger gjerne på kanskje 2k i praksis.

 

AtW

Da er det vel bare å kjøre 4 x mengde film igjennom linsa og vipps så skulle frameraten være 4 ganger så god.

 

 

Det er sant, akkurat som det er "bare" å 4-doble frameraten digitalt også, så er den også 4 ganger så god.

 

AtW

Lenke til kommentar

8K selvsagt, men dette er sedvanlig asiatisk hyping.

Så i andre land hyper de ikke? Er ikke CES en messe for å vise ting som kommer, altså skape hype om ting? Hvor ligger den? I USA. Hyping er universalt, og ikke geografisk begrenset. Det som er begrenset derimot er antallet ikke asiatiske elektronikkprodusenter. Hvis bare asiatiske selskaper viser frem masse nytt kult betyr det ikke at de hyper og de andre ikke gjør. Det betyr bare at alle som lager skjermer er asiatiske selskap.

 

Synes de heller burde fokusere mer på å forbedre OLED, spesielt med problemet med innbrenning.

LG som selskap driver virksomhet innenfor så mange områder at de hadde brukt en time på å liste opp alle. Jeg tror de klarer å både lage gode LCD skjermer, og OLED samtidig :)

 

LG annonserte ellers nettopp at de har kommet mye lengre med innbrenning. Så før du kritiserer dem, så bør du se på hva de faktisk gjør først :)

 

Jeg håper mer at LG og de andre har bestemt seg for å sende prisene på store TV`r ned, 75+ med god billedkvalitet er fortsatt priset altfor høyt.

Så lenge folk kjøper til den prisen, er den ikke for høy. Et av grunnprinsippene i markedsøkonomi.

Lenke til kommentar

 

LG annonserte ellers nettopp at de har kommet mye lengre med innbrenning. Så før du kritiserer dem, så bør du se på hva de faktisk gjør først :)

 

Jeg har faktisk lest litt om det. Virket som en hack, halvferdig løsning og ikke en umiddelbar fiks (uten at jeg vet hvilke metoder som finnes for å løse dette problemet).

 

Fra LG sin brukerveiledning:

 

 

Displaying a still image (e.g., broadcasting channel logo, on-screen menu, scene from a video game or computer screen) for a prolonged time may cause damage to the screen, resulting in retention of the image, which is known as image sticking. It can remain for long time or never disappear. The warranty does not cover the product for image sticking. Avoid displaying a fixed image on your television’s screen for a prolonged period (1 or more hours for OLED).
Lenke til kommentar

 

 

LG annonserte ellers nettopp at de har kommet mye lengre med innbrenning. Så før du kritiserer dem, så bør du se på hva de faktisk gjør først :)

 

Jeg har faktisk lest litt om det. Virket som en hack, halvferdig løsning og ikke en umiddelbar fiks (uten at jeg vet hvilke metoder som finnes for å løse dette problemet).

 

Fra LG sin brukerveiledning:

 

 

Displaying a still image (e.g., broadcasting channel logo, on-screen menu, scene from a video game or computer screen) for a prolonged time may cause damage to the screen, resulting in retention of the image, which is known as image sticking. It can remain for long time or never disappear. The warranty does not cover the product for image sticking. Avoid displaying a fixed image on your television’s screen for a prolonged period (1 or more hours for OLED).

 

De har jo åpenbart ikke brukerveiledning for et ikke eksisterende produkt. Så her mikser du du produkter. Hvor er ellers artikkelen som beskriver det nye de har gjort for kommende modeller? Er interessert i å lese den.

 

Ellers står det vel i brukerveiledningen til Sony sine mobiler at du ikke bør ha de for mye i vann også. Samtidig er de IP sertifiserte for langt langt mer enn det som står i brukerveiledningen. Brukerveiledningen er papiret de safer seg mot all slags erstatningssaker, ikke beskriver hva produktet kan.

 

Du får ellers ny TV hvis bildet brenner seg fast..... Hvertfall i Norge. Muligens ikke i USA, men du kan ikke bare gjøre hva du vil mot forbrukere her. Vi mangler jo så mye frihet i Norge. Blant annet frihet til å lure kunder, og frihet til å unnvike ansvar.

Lenke til kommentar

Du får ellers ny TV hvis bildet brenner seg fast..... Hvertfall i Norge. Muligens ikke i USA, men du kan ikke bare gjøre hva du vil mot forbrukere her. Vi mangler jo så mye frihet i Norge. Blant annet frihet til å lure kunder, og frihet til å unnvike ansvar.

Virker som det vil bli vanskelig å få ny TV dersom man får innbrenning. Kommer vel an på selger og produsent.

http://www.dinside.no/935421/innbrenning-paa-oled-tv-morten-opplevde-marerittet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du får ellers ny TV hvis bildet brenner seg fast..... Hvertfall i Norge. Muligens ikke i USA, men du kan ikke bare gjøre hva du vil mot forbrukere her. Vi mangler jo så mye frihet i Norge. Blant annet frihet til å lure kunder, og frihet til å unnvike ansvar.

Virker som det vil bli vanskelig å få ny TV dersom man får innbrenning. Kommer vel an på selger og produsent.

http://www.dinside.no/935421/innbrenning-paa-oled-tv-morten-opplevde-marerittet

 

Som du ser så står det og i bruksanvisning for LCD at det kan oppstå innbrenning ved statisk bilde i over 2 timer. Kontra 1 for OLED. Ved vanlig bruk, eller mye for den del, av LCD så skjer ikke innbrenning. Den klarer lett 2 timer og mer uten innbrenning. Det blir jo aldri snakket om at det er et problem, fordi det er ikke. Altså tilnærmet uendelige mange av LCD TVer har ikke dette problemet. OLED skal ha dobbelt så stort problem med dette. Altså uendelig/2. Det blir fortsatt uendelig mange OLED uten innbrenning.

 

Nå er jo dette et idiotisk eksempel. Det å trekke frem en enkeltsak der en person ikke fikk fikset TVen sin derimot er ikke mye bedre. Som du ser så skulle personen få fikset TVen sin. Du vil heller aldri ha problem med support fremover, da du bare kan linke denne artikkelen. Det er altså og nå bare 2 tilfeller i Norge der folk har levert inn. Av dette konkluderer du at det er et problem? Selv om han sa det er større problem på LCD utifra disse tallene? Poenget mitt er at selv om OLED har større problemer, så betyr det ikke at problemene er store nok til at det betyr noe.

 

Dette er jo og ellers 2014 modellene, om ikke 2013. Husker ikke helt. Hvis dette er det du snakker om med å fikse innbrenning, altså det som står i artikkelen tror jeg ikke du leser det jeg skriver. Jeg skrev LG kom med nye skjermer i 2016 som skal være så gode at de kan brukes til PC skjerm. Der har du jo nesten alltid den statiske windows linja f.eks. Hvis LG kan klare å unngå innbrenning her, og Lenovo har lansert laptop med OLED, så vil det si at det er et ikke-eksisterende problem på TV.

Lenke til kommentar

 

NRK? Om "flere år" finnes kanskje ikke NRK heller...

 

Tviler på det. NRK har en sentral rolle i det norske samfunnet og en dedikert oppgave. NRK drar og utrolig mye seere. Har du sett på nettsidene deres? Det er få norske medier som er så opptatt av å følge med på den teknologiske utviklingen og høre på hva folk sier. Tilpasse seg til hvordan folk bruker dingsene sine og sosiale medier. NRK virker rett og slett veldig flinke her. De komme nok til å fortsette å tilpasse seg som de har gjort til nå, og være en sentral formidler av informasjon og underholdning, også i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...