Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart


Anbefalte innlegg

Heisann folkens

 

Jeg har slitt i cirka 1 uke med at maskinen starter i et split sekund og slår seg av igjen. Deretter starter den opp igjen, men skjelden kommer seg til innlogginga. Jeg må slå maskinen av og på inntil flere ganger og det går aldri på første forsøk.

 

Psuen har lagd litt ulyd med bla lett "whirring" siden jeg hadde lan for 1 uke siden. Da opplevde jeg for første gang at maskine slo seg av uten forvarsel. Jeg prøvde å rekonstruere shutdown mens jeg observerte HW temps, fans osv men hverken liten eller tung load fremprovoserte den. Det skjer helt tilfeldig og vanligvis når jeg kun har noen tabs på chrome åpne.

Jeg har sjekket de fleste standard tingene. Byttet strømkabel, sjekket kontakter osv. 
Jeg har kjørt med 2 280x i 2 ukers tid uten at det har vært noe problem. Kan psuen begynne å bli dårlig? Maskinen ble ferdigstilt ca august 2014.
Ellers er endringer i systemet at jeg kjører Toxic utgaven av 280x istedenfor "OC dual x" fra SR. Jeg har også satt inn en 3 tb hdd fra seagate og bruker en annen Hdmi kabel..

 

Systemet mitt består av

 

Asus Z97-A 

I5 4690k 

Ripjaws 2x4 gb ram

Sapphire Radeon r9 280x toxic

Cm Rm 850W

850 Evo 256 ssd
Seagate 3tb hdd

Endret av KongeSamfunn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokingen kan vere problemet, siden dersom du overklokker f.eks CPU eller GPU for mye, kan du ende opp med en helt oppbrent CPU fordi at den har blitt kjørt på for høy frekvens (Hz) Du kan prøve å resette CMOSen din, og håpe på at det fungerer. Om ikke, kan du prøve å ta ut RAM Stikkene, og blåse litt på de, prøve igjen, deretter kan du prøve å bare ha en RAM Stikke i. dersom dette ikke fungerer, må du nok bare skaffe deg ny PC er jeg redd...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...