Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Automatsikringer - Gammel type


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikringer pleier ikke å ryke uten grunn. Ryker sikringen i huset ditt hele tiden?

 

Jeg vil IKKE anbefale deg å kjøpe noe jalla greier på nettet. Du har ingen garanti for at den utløser ved riktig belastning, så det kan være direkte farlig.

 

Du kan bruke vanlige engangssikringer om du ikke har råd til automatsikringer. De bør jo ikke ryke hele tiden, så det skal ikke ha noe å si.

 

Om sikringen ryker hele tiden, må du finne ut hvorfor.

Setter du på for mange ovner? Er det feil på utstyret ditt?

Lenke til kommentar

Dersom du virkelig ønsker deg et stort problem så kjøper du deg slike skruautomatsikringer, for istedenfor å bytte skrusikringer slik du gjør i dag vil du ende opp med å turen innom sikringsskapet minst 3 ganger så ofte og etterhvert som de blir slitne så går de tidligere og tidligere for der smeltesikringer er oppbrukt når de brenner av så er disse mekanisk oppbygd, og etterhvert som de går blir det slark i utløsermekanismen og de går tidligere og tidligere.

 

Om problemet er at sikringene går ofte er problemet for liten kurs og du skulle hatt deg en elektriker på besøk for å se om det er mere hensiktsmessig å dele opp eksisterende kurser eller helt nytt opplegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du ha automatiske skrusikringer? Sikringer pleier ikke å gå sånn uten videre, skal bare gå ved feil på kursen eller apparatet, evt for mye forbruk på kursen.

Jeg ville byttet til vanlig skrusikring, disse er ganske trege og burde ikke løse ut unødvendig.

Som mange sier kan det være verdt å vurdere nytt opplegg, men kun dersom det gamle ikke er tilstrekkelig. Jeg prøver ikke å overselge ting så det som funker ihht kundens ønsker får bare stå videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...