Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Kjøpe bil


Asle H

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Blir snart 18 og skal kjøpe min første bil. Jeg skal ha en bil som jeg kan bruke hverdag men også som kan kjøre litt røffere, snø, dårlige veier etc. Har tittet litt på diverse stasjonsvogner/SUV som Volvo XC-70 og Audi a6 allroad.

Noen nødvendigheter:

-4-hjulstrekk

-automat

-Diesel eller Bensin

-Hengerfeste (helst 1-2t)

-Takrails

-5 seter

 

Budsjett ligger på 80 000 - 110 000

Noen forslag på noen biler som kan være interresante for meg og ta en titt på?

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte Outlander, skal ikke være noe problemer med Audi a6 eller Volvo XC til den prisen. Får noen XC-er fra 2003-2004 som har gått rundt 200k.

Det dyreste å eie er en billig premiumbil.

XC70 faller på sett og vis innenfor denne kategorien.

A6 Allroad er innenfor i sin helhet, og er ikke noe jeg vil anbefale for en 18-åring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Likte Outlander, skal ikke være noe problemer med Audi a6 eller Volvo XC til den prisen. Får noen XC-er fra 2003-2004 som har gått rundt 200k.

Det dyreste å eie er en billig premiumbil.XC70 faller på sett og vis innenfor denne kategorien.A6 Allroad er innenfor i sin helhet, og er ikke noe jeg vil anbefale for en 18-åring.

Ok, har du noe å anbefale da?

Lenke til kommentar

 

Min beste anbefaling er å gå for en helt ordinær bil med drift på to hjul og et helt normalt utstyrsnivå.Alternativet er Nissan Patrol eller lignende bil.Btw, du blir ikke tilfeldigvis 18 i oktober i år og bor i Østfold?

Stemmer det.

 

Jeg skal gi deg noen gode råd neste gang våre veier møtes.

Lenke til kommentar

 

 

Min beste anbefaling er å gå for en helt ordinær bil med drift på to hjul og et helt normalt utstyrsnivå.Alternativet er Nissan Patrol eller lignende bil.Btw, du blir ikke tilfeldigvis 18 i oktober i år og bor i Østfold?

Stemmer det.
Jeg skal gi deg noen gode råd neste gang våre veier møtes.

Ok ;) Det haster ikke. Vi snakkes hvertfall i mai :)

Lenke til kommentar

 

Er ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt med de kriteriene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65385895

 

Sjekk ut forsikringspremien først ;)

 

OM han setter den på foreldra som sannsynlegvis har full bonus (noe eg og sikkert de fleste 18åringer gjør) koster denne bmwen 444,- med kasko, ikkje så hakkande gale da. Min bmw koster 115 i måneden, men så er motoren betraktelig mindre

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt med de kriteriene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65385895

 

Sjekk ut forsikringspremien først ;)

 

OM han setter den på foreldra som sannsynlegvis har full bonus (noe eg og sikkert de fleste 18åringer gjør) koster denne bmwen 444,- med kasko, ikkje så hakkande gale da. Min bmw koster 115 i måneden, men så er motoren betraktelig mindre

 

 

Vel, jeg ville heller hatt en litt billigere bil og skaffet bonus selv, enn å snylte på foreldrene mine i en alder av atten. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt med de kriteriene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65385895

 

Sjekk ut forsikringspremien først ;)

 

OM han setter den på foreldra som sannsynlegvis har full bonus (noe eg og sikkert de fleste 18åringer gjør) koster denne bmwen 444,- med kasko, ikkje så hakkande gale da. Min bmw koster 115 i måneden, men så er motoren betraktelig mindre

 

 

Vel, jeg ville heller hatt en litt billigere bil og skaffet bonus selv, enn å snylte på foreldrene mine i en alder av atten. 

 

Synes det er vilt at eg må bruke 700,- av de "små" summene eg får inn på konto i løpet av uken. 

Ser heller at eg sparer opp bonus når eg har ein utdanning og stabil økonomi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...