Gå til innhold

Ønsker en god musikkopplevelse for under 2000kr + clip mic


Pilot_

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har i alle år brukt diverse rimelige headset til PC-en min, noe som forsåvidt har vært "helt ok", men nå har jeg lyst og anledning til å investere i skikkelig utstyr og få en helt ny opplevelse. Tenker derfor at jeg vil kjøpe meg noen hodetelefoner som fungerer godt til musikk, og i tillegg kjøpe en clip mic for god mikrofonlyd.

 

Budsjett: 2000kr (både hodetelefoner og mikrofon)

Størrelse: Størrelse er ikke det viktigste så lenge de ikke føles tunge. Skal kun brukes hjemme. Men jeg ønsker å ha pads som går over øret.

Type: Her er jeg litt usikker. Det er ikke mye støy der jeg sitter, så kanskje ikke lukkede er nødvendig? Har lite erfaring her.

Bruksområde: PC: Hovedsaklig musikk. Litt film og spill. Musikk er vanligvis forskjellige typer trance. Ønsker å ha ren og klar lyd, men samtidig ha litt bass i seg (ikke for mye). Kanskje noen med lignende musikksmak kan anbefale noe?

 

Er det verdt å kjøpe et eksternt lydkort i tillegg? Kan være villig til å øke budsjettet enda litt mer og legge til det hvis folk mener det er vel verdt pengene.

 

Si gjerne ifra hvis det er noen overganger/ledninger som må kjøpes i tillegg. Håper jeg fikk med alt av informasjon.

 

Takk for all hjelp.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Jeg har i alle år brukt diverse rimelige headset til PC-en min, noe som forsåvidt har vært "helt ok", men nå har jeg lyst og anledning til å investere i skikkelig utstyr og få en helt ny opplevelse. Tenker derfor at jeg vil kjøpe meg noen hodetelefoner som fungerer godt til musikk, og i tillegg kjøpe en clip mic for god mikrofonlyd.

 

Budsjett: 2000kr (både hodetelefoner og mikrofon)

Størrelse: Størrelse er ikke det viktigste så lenge de ikke føles tunge. Skal kun brukes hjemme. Men jeg ønsker å ha pads som går over øret.

Type: Her er jeg litt usikker. Det er ikke mye støy der jeg sitter, så kanskje ikke lukkede er nødvendig? Har lite erfaring her.

Bruksområde: PC: Hovedsaklig musikk. Litt film og spill. Musikk er vanligvis forskjellige typer trance. Ønsker å ha ren og klar lyd, men samtidig ha litt bass i seg (ikke for mye). Kanskje noen med lignende musikksmak kan anbefale noe?

 

Er det verdt å kjøpe et eksternt lydkort i tillegg? Kan være villig til å øke budsjettet enda litt mer og legge til det hvis folk mener det er vel verdt pengene.

 

Si gjerne ifra hvis det er noen overganger/ledninger som må kjøpes i tillegg. Håper jeg fikk med alt av informasjon.

 

Takk for all hjelp.

DT770 pro 80 sammen med Creative Soundblaster x-fi HD og en speedlink clip on mic fra komplett. God mikrofon, og lyden i dt770 er noe av det bedre, spesielt til prisen.

Har denne komboen selv og sliter enda med å finne noe jeg synes slår det :p

Lenke til kommentar

Har du link til den Speedlink micen? Fant ikke den på Komplett. Også ser jeg at DT770 Pro 80 kommer i 80 ohm og 32 ohm, hva er egentlig forskjellen på de to?

De har visst sluttet å selge den ser jeg nå. Jeg bruker Hama stereo mygg mic som de selger atm, og den er kjempebra. Du kan også ta en titt på den Olympus clip on micen, du vil bli fornøyd og begge de leverer god nok mic for penga. Hama micen kan jeg hvertfall anbefale, og du får nok rabatt hvis du spør om det.

 

32ohm versjonen egner seg til bærbart bruk. Den har ikke de samme komfortable putene som 80ohm modellen har, samt at 80ohm modellen har bedre bass, og litt kvassere diskant.

Jeg tok 80ohm versjonen, pga at jeg syntes den var litt bedre i lyden.

 

Jeg har enda til gode å høre en hodetelefon som slår dt770 i mine ører, men så er smaken forskjellig. Men en ting de fleste har til felles, er at de elsker dt770, pga den fantastiske lydsignaturen den har. Dersom du kjøper vil du ikke angre :)

 

Jeg har en fiio E17 som såvidt er brukt du kan få kjøpe til dt770 om du er intr i det. Den driver dem uten problem, og kan brukes som lydkort til pcen i tillegg til at den er portabel nok til å putte i lommen. Du kan jo sende meg pm dersom du fant det interessant :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

DT770 Pro 80 virker å være et ganske solid kjøp etter det jeg kan se rundt om på nettet. Hva tror du om ModMic 4? Samme prisklasse og masse gode reviews.

Har ikke testet modmic, men hører den skal være bra, så du blir nok ikke skuffet med den heller.

Dt770 pro 80 kan jeg fra erfaring si er det beste jeg har hørt frem til nå(har hørt mye under 3,5K). Gamingheadsett kan ikke måle seg overhodet i lydkvalitet.

Dt770 har klar lyd, detaljert og ekstremt god instrument separasjon. Veldig ryddig lydbilde, og hver lille detalj er presentert godt, og ikke bare slengt inn slik at alt blir en stor smørje.

Elsker det rett og slett, og det er vanskelig og ikke bli hekta på lyden den presenterer :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Om noen er på utkikk etter lignende så gikk jeg for Beyerdynamic DT770 80 ohm, Fiio E17 forsterker og ModMic 4.0. Lyden er helt rå så lenge man spiller av musikk i god nok bitrate. Mikrofonen er også meget bra og veldig brukervennlig. Ble litt over budsjett, men glad og fornøyd nå.  :wee:

Lenke til kommentar

Om noen er på utkikk etter lignende så gikk jeg for Beyerdynamic DT770 80 ohm, Fiio E17 forsterker og ModMic 4.0. Lyden er helt rå så lenge man spiller av musikk i god nok bitrate. Mikrofonen er også meget bra og veldig brukervennlig. Ble litt over budsjett, men glad og fornøyd nå. :wee:

Jeg hadde blitt overrasket om du ikke hadde likt den komboen ^^,
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...