Gå til innhold

FEATURE: Her er våre personlige favorittspill fra 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt tre runder i Undertale, og ender opp med å hate spillet hver gang. Det gir meg absolutt ingen.verdens.ting. Nå er jeg verken tilhenger av jrpgs generelt eller tilfeldig kamp spesielt, men Ni no kuni klarte likevel mesterstykket å virkelig få meg engasjert! I Undertale vektlegger alle humoren og kampsystemet. For meg blir begge deler forbløffende uinspirerende. (For ikke å snakke om den ufattelig kjedelige retro-grafikken.) Mulig det er en uoverkommelig generasjonskløft her, men "humoren" virker på meg som krampaktig nerdete - og jeg var virkelig nerd en gang på 80- og 90-tallet, men i dag biter det liksom ikke. Kampsystemet er... vel, bortkastet tid. Sorry, måtte bare få det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos Undertale. Jeg skjønner heller ikke helt hva den store greia med det er. Jeg kjøpte det for noen dager siden, og endte opp med å bli skuffet. Ikke pga. det grafiske, men pga. kampene. Jeg elsket også Ni No Kuni, akkurat som aphelion3, men Undertale fenget meg ikke i det hele tatt.

 

Ellers så var det skuffende lite Nintendo som ble nevnt her, men det gjenspeiler jo også dekningen av Nintendo her på Gamer.no dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt tre runder i Undertale, og ender opp med å hate spillet hver gang. Det gir meg absolutt ingen.verdens.ting. Nå er jeg verken tilhenger av jrpgs generelt eller tilfeldig kamp spesielt, men Ni no kuni klarte likevel mesterstykket å virkelig få meg engasjert! I Undertale vektlegger alle humoren og kampsystemet. For meg blir begge deler forbløffende uinspirerende. (For ikke å snakke om den ufattelig kjedelige retro-grafikken.) Mulig det er en uoverkommelig generasjonskløft her, men "humoren" virker på meg som krampaktig nerdete - og jeg var virkelig nerd en gang på 80- og 90-tallet, men i dag biter det liksom ikke. Kampsystemet er... vel, bortkastet tid. Sorry, måtte bare få det ut.

 

Er jo delig å lese at vi alle er forskjellige... jeg som deg, sliter med å skjønne Undertale, men jeg setter virkelig pris på at alle har sine smaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt tre runder i Undertale, og ender opp med å hate spillet hver gang. Det gir meg absolutt ingen.verdens.ting. Nå er jeg verken tilhenger av jrpgs generelt eller tilfeldig kamp spesielt, men Ni no kuni klarte likevel mesterstykket å virkelig få meg engasjert! I Undertale vektlegger alle humoren og kampsystemet. For meg blir begge deler forbløffende uinspirerende. (For ikke å snakke om den ufattelig kjedelige retro-grafikken.) Mulig det er en uoverkommelig generasjonskløft her, men "humoren" virker på meg som krampaktig nerdete - og jeg var virkelig nerd en gang på 80- og 90-tallet, men i dag biter det liksom ikke. Kampsystemet er... vel, bortkastet tid. Sorry, måtte bare få det ut.

For min del har dette vært ett tema i år. De spillene man absolutt skal like og må like i følge andre er de jeg ikke har likt eller liker minst. Undertale og The Witcher 3 er mine eksempler. Faktisk er det blitt så mye mas om disse spillene at jeg nå forbinder de med noe negativt, nemlig mas. Godt å se at det er noen andre som ikke kommer seg inn i Undertale ihvertfall. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt tre runder i Undertale, og ender opp med å hate spillet hver gang. Det gir meg absolutt ingen.verdens.ting. Nå er jeg verken tilhenger av jrpgs generelt eller tilfeldig kamp spesielt, men Ni no kuni klarte likevel mesterstykket å virkelig få meg engasjert! I Undertale vektlegger alle humoren og kampsystemet. For meg blir begge deler forbløffende uinspirerende. (For ikke å snakke om den ufattelig kjedelige retro-grafikken.) Mulig det er en uoverkommelig generasjonskløft her, men "humoren" virker på meg som krampaktig nerdete - og jeg var virkelig nerd en gang på 80- og 90-tallet, men i dag biter det liksom ikke. Kampsystemet er... vel, bortkastet tid. Sorry, måtte bare få det ut.

 

Tror litt av greia er at spillanmeldere må ha et Indie-alternativ å hause opp i tillegg til de forutsigbare AAA-spillene, så det virker som de følger med på hva som skjer der ute. Så da spiller de alle det spillet de har blitt enige om å hause opp, før de kan gå tilbake til sine gamle, kjære konsollspill. Av en eller annen grunn ble det Undertale i år.

 

Undertale hadde nok kunne vært ganske morsomt som et eventyr/rollespill for barn, om man ikke hadde hatt de forferdelige tilfeldige kampene. Også er det jo helt avgjørende at man liker humoren de tydeligvis legger opp til. Du synes den var nerdete, men jeg synes den var mest barnslig. Mulig du har rett, og at det er derfor spillet har truffet så mange. Den følelsesmessige greia ser jeg heller ikke, men om Fallout 4 er referansespillet så skal det kanskje ikke mer til.

Lenke til kommentar

Tror litt av greia er at spillanmeldere må ha et Indie-alternativ å hause opp i tillegg til de forutsigbare AAA-spillene, så det virker som de følger med på hva som skjer der ute. Så da spiller de alle det spillet de har blitt enige om å hause opp, før de kan gå tilbake til sine gamle, kjære konsollspill. Av en eller annen grunn ble det Undertale i år.

 

Det kan selvsagt være en verdensomspennende Undertale-konspirasjon blant anmelderne, men samtidig er det vel mulig at det er noe mye enklere som ligger til grunn her? Nemlig at du mangler erfaringsbakgrunnen/forståelseshorisonten/følelsesregisteret til å kunne respondere på akkurat dette spillet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bloodborne var det første spillet jeg fikk kloa i som kom ut i år og det har jeg stor kost meg med i mange, mange måner. Bloodborne vant lett over Dark Souls 2 Scholar of the First Sin for min del siden combaten er mye mer fast paced som er min stil. Spillet har også vakre omgivelser og spennende historie. Gleder og gruer meg litt til DS3, vet at combaten er blitt raskere men samtidig er den fortsatt DS hastighet... Verden ser iværtfall spennende ut! :D

 

Så kom CoD:BO3 og overrasket meg litt. Hadde da ikke rørt et CoD siden BO2 så var vilt morro å springe langs og opp vegger, dobbel hopp og mye mer. Fornøyd. :D

 

Men ble ikke så mye CoD da Fallout 4 like etter, og wow... føles ut som om jeg har hatt det i noen år nå så mye som jeg har spilt det siden det kom ut. Morsomt univers og ganske grei story med noen plot twists og "wow.." moments. Hadde en game breaking bug når jeg prøvde å lage en karakter etter den første karakteren min, for da kunne jeg ikke bevege meg etter at jeg datt ut av cryo fryseren i starten... Ellers har det bare vært noen småe teleportation bugs hvor spillet låser seg, zapper meg fram og til bake glennom bakken og luften, helt til jeg står noen kilometer unna. Går som regel greit, har bare hatt ett tillfelle hvor jeg har ramlet ned fra himmelen og død til nå. hadde overlevd i Power Armor så sier meg 50/50 i skyll der haha

Men nå er det på tide at Bethesda tar hode ut av baken og får seg en ny spill motor. Forhåpentlig vis en main stream som UE4 eller noe slikt. For all del kan de lage sin egen spill motor og lage litt konkurranse, men vi ser jo til og med Square Enix som har sin egen spill motor, men velger fortsatt UE4 for ny versjonen av FF7.

Uansett så gleder jeg med til neste spill!

 

De siste 2 dagene har jeg spilt Need for Speed some en galning, med snart 30 timer game play, røde såre tomler og knokete peke fingre, snart 100% game completion og bare 8 daily challanges unna platinum så må jeg si meg utrolig fornøyd med dette spillet. Halv pris var det også på PS Store og det var verd alle pengene! Gleder meg helt vilt til de gir ut mer innhold til dette spillet! Virkelig alt jeg ønsket meg i et nytt Need for Speed!<3(mangler bare neon under bilen som kommer snart i en oppdatering har jeg hørt)

Har opplevd enn gang at spillet har kastet inn en bil midt på skjermen min. Det var politi da så vet ikke om det var del av løpet eller hva det var for noe, teit var det nå uansett. Grafikken er helt min stil også. Elsker de våte veiene, lens flares og alle lysene, og generelt hele stemningen med å kjøre gateløp midt på svarteste natten.

Men uansett da så er ikke grafikken så tydelig og nøye når man ligger i 200 opp en fjellvegg, på tværra, ser front lysene til en lastebil i det man er på tur å kjøre rett inn i fronten på den, hiver tommelen kjapt over på firkan(eller x) for å ta en lyn rask brems med håndbrekken, noen vriene tommel manøvere på styringen for så å få bilen til å kaste seg sidelengs de 5 ekstra meterne man trenger for å unga en hindring som kunne avgjort løpet der og da. #DenFølelsen

 

Årets skuffelse må da vel være The Witcher 3.

Ja jeg ser at grafikken er nydelig og storyen er veldig bra. Flott stemning i spillet er det også. Men gamplayet klarer jeg bare ikke. Når jeg kan telle til 2 fra da jeg trykker på en knapp på kontrolleren til spillet reagerer, og da teller jeg ikke med animasjons tid og slikt, det er overkommelig, men selve reaksjons tiden i spillet. Den er uakselptabel!

Jeg skal nok klare å komme meg gjennom spillet en gang, men det er ikke en prioritering for å si det sånn.

Er spent på hvordan de gjør det med Cyberpunk 2077 da.

Men for all del, spillet fortjener Game of the Year tittelen når man tenker på hva CD Project Red har klart å mekke sammen på knappe tia, og alt innholdet de har gitt ut på siden etter at spillet kom ut.

Bare synd jeg ikke holder ut den hæshlige delayen.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...