Gå til innhold

Om jorden ble tilbakestilt, våkne til en jordklode bestående av kun natur


Nimh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis jordkloden ble tilbakestilt over natta, og vi våknet til en jordklode bestående kun av natur - ingenting menneskeskapt - hvor lang tid ville det tatt før to mennesker kunne ha snakket sammen over telefon? (Tenker da at alle mennesker forblir de samme etter tilbakestillingen - du er fortsatt du, og jeg er fortsatt meg, med det vi vet og kan osv)

Siden Ingen i dag har et snev av den kunnskapen urmenneskene trengte for og overleve, tipper jeg at 90% hadde stryket med første par årene.. Det ville blitt totalt kaos og anarki i skogene.. de få som overlevde hadde ikke hatt den tekniske kunnskapen eller noen måte å skrive den ned på før sin død. så kanskje aldri.

Lenke til kommentar

Tror du ikke det heller ville blitt kaos den første tiden? Ser heller for meg anarki og kamp om mat den første tiden enn et tungrodd byråkrati :p

 

Anarki er frihet, omtrent som når man fyller 16 og flytter ut fra  mor og far. ingen mestre lenger.

 

Anarki bertyr fravær av mestre. Det betyr ikke fravær av regler. Du tror kanskje at anarki betyr kaos og helvete, men det er altså feil.

 

Den høyeste tilstand er internt monarki og eksternt anaki, det vil si kontroll over seg selv og frihet utad. De fleste anarkister praktiserer "do no harm-prinsippet". Da regners selvfølgelig ikke feilaktige anarkister som ikke kan ordets betydning og tror at det er open season for enhver pris.

 

Å bruke ordet anarki feil er like diskriminerende ovenfor en anarkist som det er om du spotter en kristen eller en muslim.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Tror du ikke det heller ville blitt kaos den første tiden? Ser heller for meg anarki og kamp om mat den første tiden enn et tungrodd byråkrati :p

 

Anarki er frihet, omtrent som når man fyller 16 og flytter ut fra  mor og far. ingen mestre lenger.

 

Anarki bertyr fravær av mestre. Det betyr ikke fravær av regler. Du tror kanskje at anarki betyr kaos og helvete, men det er altså feil.

 

Den høyeste tilstand er internt monarki og eksternt anaki, det vil si kontroll over seg selv og frihet utad. De fleste anarkister praktiserer "do no harm-prinsippet". Da regners selvfølgelig ikke feilaktige anarkister som ikke kan ordets betydning og tror at det er open season for enhver pris.

 

Å bruke ordet anarki feil er like diskriminerende ovenfor en anarkist som det er om du spotter en kristen eller en muslim.

 

Jeg har lært at Anarki betyr "uten styre", og brukt når man ikke lenger har et politisk styre, så får du finne ut om jeg tar feil eller ikke. Interessant nok så hørte jeg dette ordet først når jeg så Løvens Konge når jeg var liten.

 

Slutt å lag en diskusjon ut av ingenting a, dra diskrimineringskortet her er bare tull, du veit at jeg ikke er ute å diskriminere, skjerp deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel til å begynne med ville det blitt en akutt matkrise i verden, jordens befolkning er alt for stor til at naturen selv kan fø alle sammen, jordbruk og industrialisert matproduksjon er nødvendig for å fø en befolkning så stor som den er i dag. Så umiddelbart ville vel 99% av jordens befolkning dødd. 

 

Først når noen få var igjen som var i stand til å leve og ikke bruke all energien sin på å overleve, kunne de begynt å fokusere på utvikling.... men det ville tatt ekstremt lang tid, bare det å overleve på naturen ute å ha lært det fra fødsel ville sannsynligvis resultert i et liv med streving etter mat 20 timer i døgnet for alle sammen. Tror alle ville dødd... eneste redning kan kanskje ha vært kannibalisme til de første avlingene begynte å produsere resultater... 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...