Gå til innhold

Tegne og designe hytte - Plan- og 3D modell


Flyes

Anbefalte innlegg

Hei,

Det skal bygges hytte og har etter anbefaling fra en byggingeniørstudent prøvd Revit for å få opp en plantegning på bygget. Videre hadde jeg ønsket å fått mulighet for 3D innredning av hytten for å finne ut om den planløsning vi har kommet frem til vil være best mulig. Har sett noen bruke 3ds Max og andre bruke Unreal Engine 4, men har lite erfaring fra noen.
I korte trekk er tanken å få hytten ferdig tegnet i Revit Architecture, for deretter å implementere dette inn i et 3D program for så å kunne innrede og sette litt preg på hytta.

Synes det hadde vært lærerikt og interessant og fått til noe slikt, og beregner selvsagt timer på dette da jeg ikke er erfaren. Gjør dette like mye for egen læring.

I korte trekk ønsker jeg at det skal være tålig greit og bruke, samtidig må det finnes diverse 3D modeller fra før av, jeg kan ikke bruke tid på å 3D-modellere hvert møbel. Fokuset på at det er utvalg av muligheter vektlegges i like stor grad som vanskelighetsgraden.
Noen som har tips til program OG implementeringsmetode for dette? Regner med noen besitter erfaringer knyttet til dette? Hva brukes i salgs- og arkitektsbransjen?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...