Gå til innhold

TEST: Cherry MX-Board 6.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savnet noen ord om den "omvendte" helningen på tastaturet - hvordan oppleves dette i praksis? Ser for meg at man må sitte høyere ift. tastaturet enn med de fleste andre tastaturer?

Det er nokså vanlig med litt vinkel/helning på tastatur, spesielt da med "høye" taster. Varierer fra modell til modell. Ser ikke merkelig ut på bildene i artikkelen etter mitt syn.

 

Grunnen er at man vanligvis har hånda litt inn på tastaturet, og bøyer fingrene bakover til de nederste radene i en vinkel. Hvilken vinkel man ønsker er selvsagt smak og behag.

 

http://crajun.com/wp-content/uploads/2014/11/das_keyboard_4vs_filco_majestouch_left_side.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v200/gaern88/Rig/Filco_Brown7.jpg

Lenke til kommentar

Har testet endel forskjellige tastatur opp igjennom tidene.  Etter mye prøving å feiling fant jeg mx brown. Helt perfekt :)

Blir ikke å bytte med det første.

Men om jeg skulle ha kjøpt noe annet ville det vært et topre keyboard. Har såvidt prøvd de. Fantastiske keyboards.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kommer dette tastaturet KUN med MX Red? Isåfall er det ikke noe for meg.

Jeg har prøvd både Red, Blue, Black og Brown, og meg er det Brown som er favoritten, med Blue som #2. Red er for lett, og Black er for tung.

 

Tastaturet ser behagelig ut, men det ser også ut som det heller bakover. Ingen av bildene viser tastaturet på et skrivebord med støttebeina foldet ut (hvis det er noen - noe som heller ikke kommer frem noe sted).

 

Jeg betaler egentlig hva det skal være for det "perfekte" tastaturet, men det nærmeste jeg har kommet er Qpad MK-85 MX Brown med "custom full white keycaps" (les: tastehetter hentet fra et Zowie Celeritas) og O-ringer under hver tast.

 

For meg, så får Cherry 6.0 trekk for kun MX Red, baklys (noe jeg ikke vil ha) og sorte tastehetter. Og gjør det uaktuelt hvis det ikke er bein som løfter bakkanten opp, da jeg ikke klarer å bruke et flatt tastatur skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...