Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Feil i det elektriske anlegget


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt mistanker om at det er feil i det elektriske anlegget i huset vi leier.

Et stort problem (som jeg tenker vi har)er at det bare er 1 jordet støpsel i hele huset (badet) og alle andre er ujordede. 

Et annet problem er at når noen skrur på lyset på badet så går lyset og tven min av og på i noen sekunder. Har lagt ved en GIF som viser hva som skjer når noen skrur på baderoms lyset.

Vi har også sånn gammeldags sikringskap der du må skru inn gamle keramiske sikringer, men jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Vet noen om det er mulig å få huseier til å fikse det her eller må vi betale for elektriker selv?

 

 

post-361963-0-16732500-1449934706_thumb.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge hatt mistanker om at det er feil i det elektriske anlegget i huset vi leier.

Et stort problem (som jeg tenker vi har)er at det bare er 1 jordet støpsel i hele huset (badet) og alle andre er ujordede. 

Et annet problem er at når noen skrur på lyset på badet så går lyset og tven min av og på i noen sekunder. Har lagt ved en GIF som viser hva som skjer når noen skrur på baderoms lyset.

Vi har også sånn gammeldags sikringskap der du må skru inn gamle keramiske sikringer, men jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Vet noen om det er mulig å få huseier til å fikse det her eller må vi betale for elektriker selv?

 

 

attachicon.gif2015-12-12_16_32_38.gif

Elektrikeren som installerte dette er ansvarlig for evt feil på anlegg inntil 1 år så om det er mindre enn ett år siden det ble installert kontakter du dem så fikser de det.

 

Du må for all del IKKE begynne å tukle med dette på egenhånd eller få noen som ikke er kvalifiserte elektrikere til å gjøre det samme

Om noe går galt da kan man bare glemme alt som heter forsikring

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har lenge hatt mistanker om at det er feil i det elektriske anlegget i huset vi leier.

Et stort problem (som jeg tenker vi har)er at det bare er 1 jordet støpsel i hele huset (badet) og alle andre er ujordede.

Et annet problem er at når noen skrur på lyset på badet så går lyset og tven min av og på i noen sekunder. Har lagt ved en GIF som viser hva som skjer når noen skrur på baderoms lyset.

Vi har også sånn gammeldags sikringskap der du må skru inn gamle keramiske sikringer, men jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Vet noen om det er mulig å få huseier til å fikse det her eller må vi betale for elektriker selv?

 

 

attachicon.gif2015-12-12_16_32_38.gif

Elektrikeren som installerte dette er ansvarlig for evt feil på anlegg inntil 1 år så om det er mindre enn ett år siden det ble installert kontakter du dem så fikser de det.

 

Du må for all del IKKE begynne å tukle med dette på egenhånd eller få noen som ikke er kvalifiserte elektrikere til å gjøre det samme

Om noe går galt da kan man bare glemme alt som heter forsikring

Ja sist huseieren sendte en fyr så sendte han en snill polsk kar til å installere en vifte på badet.

For å være ærlig så tviler jeg på at det fyren hadde noen form for lisens men bare kunne nok om strøm for å kunne innstalere en ting her og der. Hyggelig og flink var han da.

Også verdt å nevne at huseieren min er ganske sleip ettersom han alltid velger det billigste for alt og øker leien ofte ?.

Men skal ta meg en prat med han og si at dette er alvorlig og selv om jeg bare skal bo her i et år til så kommer neste familie som flytter inn til å kreve at han fikser det.

Lenke til kommentar

 

Du skal ikke utelukke at den TV-en holder på å ryke.

TVen har faktisk holdt seg bra i alle disse åra jeg har hatt den.

Tok den nye LED tven fra stuen og den gjlr det samme.

 

Er det en form for sparepære eller noe på badet? Vi hadde en lampe med en litt spesiell sparepære/lysrør. Denne gav et kraftig *BOFF* i alt av høyttalere i huset når en skrudde av lyset. Forsvant da vi bytta til vanlig glødepærelampe, og senere til LED.

 

Grunnen til at jeg mistenkte TV-en er at jeg har sett flere Samsunger som har hatt samme problemet/symptomet før de til slutt streika totalt. Trolig pga. dårlige kondensatorer. Ikke ukjent problem hos Samsung.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har lenge hatt mistanker om at det er feil i det elektriske anlegget i huset vi leier.

Et stort problem (som jeg tenker vi har)er at det bare er 1 jordet støpsel i hele huset (badet) og alle andre er ujordede.

Et annet problem er at når noen skrur på lyset på badet så går lyset og tven min av og på i noen sekunder. Har lagt ved en GIF som viser hva som skjer når noen skrur på baderoms lyset.

Vi har også sånn gammeldags sikringskap der du må skru inn gamle keramiske sikringer, men jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Vet noen om det er mulig å få huseier til å fikse det her eller må vi betale for elektriker selv?

 

 

attachicon.gif2015-12-12_16_32_38.gif

Elektrikeren som installerte dette er ansvarlig for evt feil på anlegg inntil 1 år så om det er mindre enn ett år siden det ble installert kontakter du dem så fikser de det.

 

Du må for all del IKKE begynne å tukle med dette på egenhånd eller få noen som ikke er kvalifiserte elektrikere til å gjøre det samme

Om noe går galt da kan man bare glemme alt som heter forsikring

Ja sist huseieren sendte en fyr så sendte han en snill polsk kar til å installere en vifte på badet.

For å være ærlig så tviler jeg på at det fyren hadde noen form for lisens men bare kunne nok om strøm for å kunne innstalere en ting her og der. Hyggelig og flink var han da.

Også verdt å nevne at huseieren min er ganske sleip ettersom han alltid velger det billigste for alt og øker leien ofte .

Men skal ta meg en prat med han og si at dette er alvorlig og selv om jeg bare skal bo her i et år til så kommer neste familie som flytter inn til å kreve at han fikser det.

 

Jeg ville spurt vedkommende om hvilket selskap han jobber for, forså å kontakte selskapet han oppgir og høre med dem om han har lisens, samt grave litt dypere i det selsapet han sier han jobber for, for å sjekke om de er en seriøs bedrift

 

Om det du sier om huseieren din stemmer ville jeg være meget skeptisk til om folkene han leier inn faktisk har lov å drive på som elektrikere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...