Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får BSODs med veldig jevne mellomrom


Anbefalte innlegg

Får det flere ganger om dagen og klarer ikke å putte en finger på om det er en spesifikk ting som gjør siden jeg får det uavhengig av hva jeg gjør. Veldig tilfeldig.

 

Legger med .dmp filen. Noen her som kan bli klok på hvorfor dette skjer?

 

Hardware:

 

CPU: Intel i7 4770k

Motherboard: Asus Maximus VI Formula
RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 1866MHz
GPU: Asus Radeon R9 Fury Strix
Case: Fractal Design R5
Storage: OCZ Vertex 4 256GB
PSU: Corsair AX 750

WLAN:  PCE-AC68

Display: BenQ XL2420Z

Cooling: Corsair H100i
Keyboard: Logitech G710+
Mouse: Logitech G400

Operating System:  Windows 10 Home

121115-5687-01.rar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke si det du ;)

 

Test i alle fall med å klokke ned brikkene til feks 1600 og se om det hjelper , du har også et skjermkort som kan "by" på problemer , som du sikkert har gjettet deg bør du også se om dette kan justeres litt ned i profilen sin, da vil det trekke mindre Watt og belaste 12v på en annen måte.

Lenke til kommentar

Ikke si det du ;)

 

Test i alle fall med å klokke ned brikkene til feks 1600 og se om det hjelper , du har også et skjermkort som kan "by" på problemer , som du sikkert har gjettet deg bør du også se om dette kan justeres litt ned i profilen sin, da vil det trekke mindre Watt og belaste 12v på en annen måte.

 

Kjørte det med bios defaults. Det er 1600 eller 1333 mhz tror jeg.

 

Kjører den helt nyeste AMD Radeon driveren. Er den kjent for å foråsake bsods?

 

Men jeg kan gjøre det og ser hva de blir til. Har tid i morgen.

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

 

Ikke si det du ;)

 

Test i alle fall med å klokke ned brikkene til feks 1600 og se om det hjelper , du har også et skjermkort som kan "by" på problemer , som du sikkert har gjettet deg bør du også se om dette kan justeres litt ned i profilen sin, da vil det trekke mindre Watt og belaste 12v på en annen måte.

 

Kjørte det med bios defaults. Det er 1600 eller 1333 mhz tror jeg.

 

Kjører den helt nyeste AMD Radeon driveren. Er den kjent for å foråsake bsods?

 

Men jeg kan gjøre det og ser hva de blir til. Har tid i morgen.

 

Takk for svar. :)

 

 

Du bør vurdere å teste den siste Betaen som fikset noen vifteproblemer : AMD Radeon Software Crimson Edition 15.11.1 Update

http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

Lenke til kommentar

vet ikke hvordan det er nå,men jeg kjørte med omtrent samme oppsett/leverandør som deg,bortsett fra litt eldre,og der var problemet ocz disken,jeg også hadde Maximus hk,ati skjermkort og ocz hd,byttet til Samsung hd,og har ikke hatt bsod siden

Du mener den har degenerert? Jeg har brukt den i over tre år uten problemer og de virker som om det ikke var det som var problemet.

 

Du bør vurdere å teste den siste Betaen som fikset noen vifteproblemer : AMD Radeon Software Crimson Edition 15.11.1 Update

http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

Kjører 15.30 nå. Oppdaterte seg selv virker det som.

 

Bytt bort OCZ Vertex som os disk , ikke noe å tenke på engang , er å be om trøbbel.

I det minste slå av dvale funksjoner (se på linker)

http://www.google.no/search?q=ocz+vertex+4+bsod

Noen på et annet forum tok en titt på dmp filen og fant et annet problem.

"Problemet er bcmwl63a.sys.

Som er driver for trådløst nettverk "Broadcom 802.11 Network Adapter wireless"."

 

Det virker riktig siden pcen sto på hele natten med D-link DWA-140 hele natten uten problemer. Etter jeg koblet den fra og lastet ned den nyeste PCE-AC68 driveren og tok den i bruk kræsjet pcen etter 20 minutter med idling. Prøvde begge driverene tilgjengelig på asus sin side og fikk fortsatt BSOD.

 

Er det et defekt kort da tror dere?

Endret av Keldon
Lenke til kommentar

Nå skal jeg innrømme at jeg skjønner ikke så mye her, du bruker D-Link USB wifi, og/eller Asus PCE-AC68 wifi kort? Dette i tillegg at hovedkortet har innebygd 802.11a/b/g/n/ac wifi? For det er Maximus VI Formula (Z87 chip) vi snakker om ikke sant?

 

Hvis det er det innebygd wifi "kortet" som skaper problemer, kan du de-aktivere det i BIOS, noe jeg har gjort fordi jeg bruker kablet nettverk.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Nå skal jeg innrømme at jeg skjønner ikke så mye her, du bruker D-Link USB wifi, og/eller Asus PCE-AC68 wifi kort? Dette i tillegg at hovedkortet har innebygd 802.11a/b/g/n/ac wifi? For det er Maximus VI Formula (Z87 chip) vi snakker om ikke sant?

 

Hvis det er det innebygd wifi "kortet" som skaper problemer, kan du de-aktivere det i BIOS, noe jeg har gjort fordi jeg bruker kablet nettverk.

 

Beklager hvis jeg skriver rotete. Det er bare PCE AC68 som gir meg BSOD.

 

Jeg kjøpte AC68 etter at jeg greide å ødelegge kabelen til wifi antennen som kom med hovedkortet. Jeg fjernet det kortet for 1,5 år siden.

Lenke til kommentar

Okay, da skjønner jeg litt mer. Det er mulig at det er Asus sin versjon av Broadcom driveren som skaper problemer. Fant litt om samme problem i ROG forumet, du kan jo titte litt der og prøve noe av det samme. En fyr installerte kun Broadcom driveren fra Lenovo, og det funket visst for han.

 

Du finner også en nyere Broadcom driver hos Station-drivers, nederst på siden, versjon 7.35.333.0 WHQL

Lenke til kommentar

Okay, da skjønner jeg litt mer. Det er mulig at det er Asus sin versjon av Broadcom driveren som skaper problemer. Fant litt om samme problem i ROG forumet, du kan jo titte litt der og prøve noe av det samme. En fyr installerte kun Broadcom driveren fra Lenovo, og det funket visst for han.

 

Du finner også en nyere Broadcom driver hos Station-drivers, nederst på siden, versjon 7.35.333.0 WHQL

Takker veldig for innsatsen her.  :wee:

 

Men hverken lenovo eller broadcom driveren fungerte. Har tatt kontakt med dustin om reklamasjon så kan si saken er avsluttet for nå. Takker veldig for hjelpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at det ikke funker for deg, men jeg håper saken ordner seg. Lykke til med Dustin. Ikke for å være negativ, men selv om jeg har stort sett brukt Asus HK hele tiden (snakker om ca 20 år), så har de dessverre ting og tang som ikke funker så helv.,... bra.

Ja hadde et Asus P5N-D som også ga meg bsods en gang i tiden. Vet ikke hvilket selskap som er mest driftsikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...