Gå til innhold

[Løst] Skjermdriver har sluttet og vrike!


sinlille

Anbefalte innlegg

Hei! Håper at det er noen glupinger her som greier og hjelpe meg med et lite problem jeg har :)

 

Kjøpte for ikke så lenge siden en ny bærbar laptopp,en Asus G551JW.

Den kom med Windows 8 så jeg oppgraderte den til Windows 10. Etter jeg gjorde det har en feilmelding om at skjermdriveren har sluttet og virke.

 

"Skjermdriver sluttet å svare, og er blitt gjenopprettet

Skjermdriver Intel HD Garpichs Drivers for Windows 8® sluttet og svare, og er blitt gjenopprettet."

 

 

Så da lasta jeg ned "Intel Driver Update Utility" slik at jeg kunne oppdatere skjermdriveren min, men når jeg scaner etter update får jeg opp denne meldingen :

 

"A customized computer manufacture driver is installed on your computer. The Intel Driver Update Utility is not abel to update the driver. Instaling a generic Intel driver insted of customized computer manufacture driver may cayse technical issuer. Contact you computer nabufacture for the lates driver for your computer."

 

Jeg har også vært innom Asus sine sider for og laste ned opptatering til BIOSEN min ettersom en venn av meg sa at det kunne være problemet, så BIOSEN er nyeste versjon.

Kan det være NIVIDA som tuller det til for Intel?

 

Hvis det trengs mere info så bare si ifra, så sakl jeg gjør mitt beste med og gi deg den :)

Jeg er ikke noe flink på dette så hadde vært konge om noen greier og hjelpe meg så jeg slipper og sende den på service!

 

 

post-355621-0-47713000-1449866308_thumb.png

post-355621-0-00883500-1449866313_thumb.png

post-355621-0-89589800-1449866374_thumb.png

post-355621-0-21153200-1449866566_thumb.png

post-355621-0-53051200-1449866574_thumb.png

post-355621-0-49720900-1450033775_thumb.png

post-355621-0-51227000-1450033779_thumb.png

Endret av sinlille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å deaktiver det innebygde skjermkortet fra BIOS, kan hende det er en krasj mellom dem pga noe ressursstyringstullball. Ellers så råder jeg deg til å reinstallere Windows 10, oppgraderinger skaper ofte problemer siden det henger igjen masse gammelt.

Mener du at jeg må inn og rote i BIOS? Hvordan gjør jeg dette ?

Lenke til kommentar

Jeg ville bare ha reinstallert Windows. Du har tatt en oppgradering, beholdt gamle filer etc? En clean-install/ ren installering er å anbefale, da sletter du alt på HDD'en/ partisjonen Windows skal ligge på så ingenting krasjer pga gammal skit som henger igjen. Ulempen er at du må installere alt av programmer etc etterpå, men det er stor sannsynlighet for at du ender opp med en reinstallering etter mange timer feilsøking uansett ;)

Lenke til kommentar

Jeg ville bare ha reinstallert Windows. Du har tatt en oppgradering, beholdt gamle filer etc? En clean-install/ ren installering er å anbefale, da sletter du alt på HDD'en/ partisjonen Windows skal ligge på så ingenting krasjer pga gammal skit som henger igjen. Ulempen er at du må installere alt av programmer etc etterpå, men det er stor sannsynlighet for at du ender opp med en reinstallering etter mange timer feilsøking uansett ;)

Fungerte ikke og reinstallere Windows

Lenke til kommentar

 

Prøvde det han på YT videon viser, så nå har jeg ikke fåt noen feilmedlinger! Så for bare vente i spenning å se om det fungerer :) Jeg har jo bare vært fokusert run Intel HD Grapichs Driver sluttet og virke, men måtte prøve andre ting også ettersom hva enn jeg gjorde så ble det ikke bedre :p

Endret av sinlille
Lenke til kommentar

Kan være at det hjelper , hvis ikke må du feilsøke på andre ting også.

http://http.developer.nvidia.com/NsightVisualStudio/2.2/Documentation/UserGuide/HTML/Content/Timeout_Detection_Recovery.htm

 

Jeg hadde dog lastet ned memtest86+ (UEFI versjonen om du har en relativt ny pc) og kjørt denne via en usb minnepinne.

 

Memtest vil da ta en ordentlig test av minnet på datamaskinen din.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Prøvde det han på YT videon viser, så nå har jeg ikke fåt noen feilmedlinger! Så for bare vente i spenning å se om det fungerer :) Jeg har jo bare vært fokusert run Intel HD Grapichs Driver sluttet og virke, men måtte prøve andre ting også ettersom hva enn jeg gjorde så ble det ikke bedre :p

Har selv akkurat det samme problemet og fulgte selv youtube videoen, men måtte stoppe opp da vi hadde kommet til "TdrDelay" i "GraphicsDrivers", for den var ikke der hos meg. Til meg så var det istedet en som het for "UseXPModel".

 

Jeg kjøpte nylig denne laptopen med Win10, men likevel får jeg opp denne feilmeldingen "Intel HD Graphic... Windows 8®". Betyr det at det var Win 8 på den og de avinstallerte den og installerte Win 10 før jeg kjøpte den for noen dager siden?

Lenke til kommentar

 

 

Prøvde det han på YT videon viser, så nå har jeg ikke fåt noen feilmedlinger! Så for bare vente i spenning å se om det fungerer :) Jeg har jo bare vært fokusert run Intel HD Grapichs Driver sluttet og virke, men måtte prøve andre ting også ettersom hva enn jeg gjorde så ble det ikke bedre :p

Har selv akkurat det samme problemet og fulgte selv youtube videoen, men måtte stoppe opp da vi hadde kommet til "TdrDelay" i "GraphicsDrivers", for den var ikke der hos meg. Til meg så var det istedet en som het for "UseXPModel".

 

Jeg kjøpte nylig denne laptopen med Win10, men likevel får jeg opp denne feilmeldingen "Intel HD Graphic... Windows 8®". Betyr det at det var Win 8 på den og de avinstallerte den og installerte Win 10 før jeg kjøpte den for noen dager siden?

 

Jeg lagde ihvertfall til TdrDelay og avslo maskinen. Så får jeg bare se om alt er fikset eller ei. Hvis feilmeldingen ikke dukker opp innen de neste 2-3 dagene så er det et lite hurra :)

Lenke til kommentar

 

Jeg lagde ihvertfall til TdrDelay og avslo maskinen. Så får jeg bare se om alt er fikset eller ei. Hvis feilmeldingen ikke dukker opp innen de neste 2-3 dagene så er det et lite hurra :)

 

 

Det du burde gjør er og avinstalere Intel driveren, så går du inn på intel sin hjemme side og laster ned den nyeste versjonen for windows 10, du velger den som er lik den du har nå men bare for windows10. Den gamle driveren må være avinstalert for at du skal greie og instalere den nye.

 

 

https://downloadcenter.intel.com/

Lenke til kommentar

 

 

Jeg lagde ihvertfall til TdrDelay og avslo maskinen. Så får jeg bare se om alt er fikset eller ei. Hvis feilmeldingen ikke dukker opp innen de neste 2-3 dagene så er det et lite hurra :)

 

 

Det du burde gjør er og avinstalere Intel driveren, så går du inn på intel sin hjemme side og laster ned den nyeste versjonen for windows 10, du velger den som er lik den du har nå men bare for windows10. Den gamle driveren må være avinstalert for at du skal greie og instalere den nye.

 

 

https://downloadcenter.intel.com/

 

Takker så mye sinlille for hjelpen. Har lastet ned de nye driverne og tar i bruk denne metoden hvis jeg skulle få feilmeldingen igjen ;)

Selv om det jo egentlig er best å ha de nyeste driverne installert uansett da, hehe...

Endret av FreeZeMan83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...