Gå til innhold

GTX 970 SLI eller 980 TI?


BaggeMannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville helt klart gått for et 980 Ti om du har penger til det. SLI er alt for mye trøbbel til at det er verdt det så lenge det finnes et enkelt skjermkort som er kraftigere. Vet ikke hvordan det blir når DX12 blir mer normalt for spill, men slik det er nå angrer jeg selv for at jeg gikk for SLI. Støtten i spill er som regel fraværende eller svært dårlig, og i tillegg er det store problemer og bugs i driverne med SLI aktivert. 

Lenke til kommentar

Kjøp 980Ti og selg 970 kortet. Det jeg ville gjort om du har økonomien til det. :)

Helt riktig.  :thumbup:

 

Ville helt klart gått for et 980 Ti om du har penger til det. SLI er alt for mye trøbbel til at det er verdt det så lenge det finnes et enkelt skjermkort som er kraftigere. Vet ikke hvordan det blir når DX12 blir mer normalt for spill, men slik det er nå angrer jeg selv for at jeg gikk for SLI. Støtten i spill er som regel fraværende eller svært dårlig, og i tillegg er det store problemer og bugs i driverne med SLI aktivert. 

 

Ja hvilke spill spiller du? 

Lenke til kommentar

Det er nok 2500 det ligger på med kvitto fra norsk butikk.

2900ish har jeg sett de kortene til siste mnd ca 30 ganger i butikkene.

 

Det er alltid en fordel med ett kort om man kan, minnemessig, støy og de evt problemene sli har.

Selv om det er verdt å merke at 9serien skalerer mye bedre en de tidligere seriene.

WoW for eks, skalerer dårlig på sli, jeg får bedre fps med ett kort der.

Lenke til kommentar

Et annet tips er å stille litt ned på noen innstillinger , spesielt AA kan man fort ta ned fra 16 til 8 uten at man nesten merker det , spesielt når man spiller spill i høye oppløsninger er AA (Anti-aliasing) langt mindre merkbart enn ved lave oppløsninger.

 

Gjør man dette og greier seg med litt mindre "eye candy" så vil du trolig om noen få måneder få enda bedre valg fra Nvidia og kanskje til og med Amd.

Lenke til kommentar

Beklager..

 

Du får 2.0Gb mer minne, men 2.5gb mer brukbart minne. 

 

Fornøyd? :p

 

 

 

980Ti.

Kortet har 2.5 Gb mer vram også.

Om du trenger enda mer kraft, så kan enda et slenges inn uten problemer. :)

Er lei av at folk sier feil om dette. 970 har alle 4 gbene, det er bare det at det siste 0.5gb er mye tregere enn de 3.5 flrste

 

Altså, kun 3.5gb med minne. Skjønner ikke at du bryr deg om resten når det er ubrukelig for spill? 

 

Hvorfor er du lei? er jo riktig at det kun er 3.5gb som kan brukes. Alle gir fn i siste 500mb som er ubrukelig. :)

Lenke til kommentar

Får vel ikke brukt de siste 500mb i spill iallefall, men husk at ALLE var fornøyd med kortet lenge, helt til de fant ut dette. 

Plutselig var alle psykisk skuffa og alt ble psykisk dårlig og alt lagget .. 

 

Ja det var virkelige triste saker (sic!)...

Egentlig burde dette problemet være en enkel sak for både Nvidia og dyktige spillutviklere å unngå , sier kanskje litt om at noe har måttet gått galt på driversiden eller kommunikasjonen mellom spillutviklere og Nvidia.

 

Finnes andre ting som er langt viktigere enn "tregt 0.5 minne"...

Lenke til kommentar

Gir enda en stemme til 980ti, den 970en din er kjempeenkel å selge på finn. 980ti er nesten 970SLI ytelse uten de "problemene" SLI medfører, og er det sikreste valget.

 

Har også hatt 970SLI, brukte fraps for å finne ut hvorfor FC4 gav meg stuttering i over 90FPS, leste hele lista i etterkant, duppet aldri under 70fps i 1440p. Om dette var pga spillet, tom for VRAM eller bare sli-problemer fant jeg aldri ut av, eneste jeg veit er at de forsvant med Titan X SLI. Men nå var jo 970ene mine "ventekort" uansett da så.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...