Gå til innhold

Høyttaler, hvor begynner jeg


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt som går entreprenørselskap fag på en videregående skole. Bedriften jeg er med i har planer om å lage en bluetooth høyttaler. Vi tenker og begynne med å lage en høyttaler uten bluetooth å senere utvikle den med bluetooth. Derfor letter jeg etter svar. er det noen som har noen tips om hva man bør kjøpe, tenke på når vi skal bygge en høyttaler litt i samme still som en musikk angel.

 

Mvh En entreprenør i trøbel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestem dere for om dere ønsker å bruke ett, to eller tre høyttalerelementer. Går dere for to eller tre, så må dere finne elementer og delefilter som passer i lag.

 

Dersom høyttaleren (på sikt) skal drives av et bluetooth signal så vil dere måtte bygge en aktiv høyttaler. Altså en høyttaler med innebygget forsterker (og power-del og volume-kontroll). Til slutt vil dere trenge en bluetooth sender og en bluetooth mottaker. Pass på at signalstyrken og impedansen ut fra mottakeren passer opp mot den innebygde forsterkeren.  Mulig dere tenker å sende bluthooth signalene fra en mobiltelefon eller en laptop. Da må disse enhetene parres og da er det viktig at sender og mottaker støtter de samme overføringsprotokollene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...