Gå til innhold

TEST: Nvidia Shield


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia Shield uten 4k støtte?

 

Bravo nvidia, ble åpenkjøp for meg.

Skjermkortet tilsvarer GTX 750TI med Hdmi v2.

 

Hvorfor i helvete gjør dere ikke som popcorn openhour bruker SDHC minnekort?

Image_06S.jpg

 

m2-ssd.jpg

 

Dette vil være bedre løsning en 16 GB liten SSD.

 

Man får ikke android 6.1 en gang.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nvidia Shield uten 4k støtte?

 

Bravo nvidia, ble åpenkjøp for meg.

Skjermkortet tilsvarer GTX 750TI med Hdmi v2.

Jo, den støtter 4K.

Boksen bruker en Tegra X1 SoC med en 2. generasjon Maxwell GPU. Har 256 "CUDA cores".

 

Hvorfor i helvete gjør dere ikke som popcorn openhour bruker SDHC minnekort?

 

Dette vil være bedre løsning en 16 GB liten SSD.

Du kan helt fint sette inn et microSDHC-minnekort i boksen. Jeg har selv et 64GB minnekort i min boks.

 

Man får ikke android 6.1 en gang.

Android 6.1 finnes ikke enda. 6.0.1 er siste offisielle release så vidt jeg vet.

Nvidia har vel sagt at de regner med å oppdatere boksen til 6.0 ganske snart.

Endret av HKS
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har du prøvd 4k og sammenlignet mot PC?

Sist jeg merket gir opera 4k på PC med nvidia GTX 770 eller GTX Titan langt bedre bildekvalitet i 4k.

Muligens 4k støtte er kun maskinvare, men ikke programvare.

I motsetning til Tek.no så fungerte 4K streaming med Netflix utmerket for meg.

 

Har Half-Life 2 på SD-kortet så vidt jeg vet (boksen styrer bruken av minnekortet automatisk), har ikke merket noen problemer der.

 

Android 6 (som er rett rundt hjørnet for SHIELD TV) fikser mange av problemene Android har hatt med ekstern lagring.

Lenke til kommentar

Vertfall bra firmware oppdatering er på vei.

 

4k-resolution-on-eyes.jpg

Slik var det vertfall ikke for meg, når jeg testet youtube.

Har ikke fått prøvd netflix.

 

Gleder meg til 512 GPU cores and 16 CPU cores kommer.

 

http://wccftech.com/nvidia-pascal-gpu-manufactured-tsmc-16nm-ff-node-flagship-single-chip-card-feature-16-gb-hbm2-vram/

 

Tror det blir lenge til slik konsoll støtte nvidia 3dvision og G.sync det ville de fleste gamere satt pris på.

Men da må nok displayport 1.2 eller bedre tas i bruk.

Lenke til kommentar

Synes noen er litt for flinke med å komme med minus.

 

Ikke plasseringsvennlig:

 

   Hvis den ikke er en liten kvadratisk boks er den ikke plasseringsvennlig? Den sklir rett under TV'en og så vidt merkes, spesielt hvis man slår av LED. Ellers kan man skaffe seg fot slik at de står og bruker mindre bordareal.

 

   Gjerne nevne at den nok bruker noe mer plass enn andre bokser man ellers ville hatt (AppleTV, Roku...), men helst ikke trekk det videre. Man skal være nokså udugelig om man ikke klarer å plassere denne boksen et greit sted.

Slet du forresten med plassering? Hmmm...

Endret av joebush
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen som har lyktes med å koble trådløse 360-kontrollere til denne? Prøvde igår kveld men midtlyset ble bare stående å snurre (valgte ikke "kanal"/(player1,2,3), og kontrollene overstyrte bare "player1"

 

Forsøkt ved å stappe "USB dongle" for PC/Windows direkte i USB3-port på shield-boksen

Endret av enote
Lenke til kommentar

Boksen ikke plasseringsvennlig? Jeg synes Shield TV er så liten at det nesten ser rart ut, der den har fått en egen TV-benkhylle for seg selv. :)

 

Har også testet nyeste Apple TV mot denne og for min del er det ingen tvil, Nvidia-boksen er milevis bedre på alt fra respons, kvalitet og ikke minst funksjoner, samt innhold. Perfekt emulator-boks for eksempel, da boksen kjører alt opp til Gamecube i 50/60HZ 100% perfekt, uten stuttering eller input lag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Google Nexus player til denne, og må si at jeg er veldig fornøyd med oppgraderingen. Nexus'en fungerte ypperlig den, men merker at Shield'en er mer responsiv og spillegenskapene er topp. :) Angående plassering, så kan ikke det være et stort problem for de aller fleste og ikke nok til at det kan kalles et minus. Ja, det finnes mindre bokser, men denne er ikke stor den heller.

Lenke til kommentar

Hei til dere som har kjøpt den, er det sånn at man ikke kan bruke den til å streame fra Steam igjennom egen pc? Skjønte det som om man måtte streame spill fra Nvidia sin egen plattform noe som er uaktuelt for meg.

 

Leste du artikkelen?

 

GameStream

 

Men kanskje du ikke er så opptatt av å strømme spill fra skyen. Hvis du eier dine egne spill kan Nvidias GameStream-løsning være trivelig. Som navnet antyder har vi fortsatt med strømming å gjøre, men denne gangen fra din egen maskin.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Et av forskningsområdene vi har på jobben er energieffektiv prosessering på mobile heterogene arkitekturer. Vi har gjort mye forskning på Tegra K1 fra Nvidia, og også begynt å se på Tegra X1 prosessoren som er i Shield TV.

Frem til vi fikk de nye Jetson TX1 kortene brukte vi Shield TV som en testplattform, og i den forbindelsen gjorde en PhD-student en "teardown" av en Shield TV. Poster en link her hvis dere lurer på hvordan den ser ut på innsiden:

http://mlab.no/blog/2016/01/unboxing-the-shield-tv/

Endret av HKS
Lenke til kommentar
Lager deres enhet et WiFi nettverk på 5GHz som heter noe ala WIFI DIRECT Android eller noe i den duren?

Mener det ar noe slik ja. For meg er det tåpelig. Da jeg regner med den er veldig mye tregere en vanlig wireless kort.

Men sikkert meningen å kun brukes for å få nett på mobil uten å måtte kjøpe router.

 

 

en av forskningsområdene vi har på jobben er energieffektiv prosessering på mobile heterogene arkitekturer. Vi har gjort mye forskning på Tegra K1 fra Nvidia, og også begynt å se på Tegra X1 prosessoren som er i Shield TV.

 

Frem til vi fikk de nye Jetson TX1 kortene brukte vi Shield TV som en testplattform, og i den forbindelsen gjorde en PhD-student en "teardown" av en Shield TV. Poster en link her hvis dere lurer på hvordan den ser ut på innsiden:

 

Kanskje du kan svare på, raspberry pi 2 cluster er mulig for å få bedre ytelse.

 

Er samme praksis mulig å gjøre på Tegra X1?

Da snakker jeg hva som er teoretisk mulig, da jeg regner med man trenger bedre en USB2 for å koble konsollen sammen for å forbedre ytelsen.

 

Kunne vært ide å koble 4 stk sammen for å kunne bruke 8k youtube filmer og 4k spilling (Tilsvarende kraftig stasjonær pc med dual cpu i7 5960x 64 GB ram og GTX 1080 SLI). Og se hva forskjellene blir.

 

Vet noen om det er fysisk mulig å bruke Google disk for lagring (I skyen) eller bruke:

http://www.lefdal.com/search?SearchTerm=2+tb+usb3&search=&searchResultTab= så har man lagring en stund.

 

500 Gigabyte HDD hadde vel holdt en stund, men har selv 2 TB ekstern harddisk for Xbox one.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kanskje du kan svare på, raspberry pi 2 cluster er mulig for å få bedre ytelse.

 

Er samme praksis mulig å gjøre på Tegra X1?

Da snakker jeg hva som er teoretisk mulig, da jeg regner med man trenger bedre en USB2 for å koble konsollen sammen for å forbedre ytelsen.

 

Kunne vært ide å koble 4 stk sammen for å kunne bruke 8k youtube filmer og 4k spilling (Tilsvarende kraftig stasjonær pc med dual cpu i7 5960x 64 GB ram og GTX 1080 SLI). Og se hva forskjellene blir.

I teorien er det ikke noe problem å clustre sammen Shield TV (Tegra X1). Du vil isåfall bruke Ethernet for å koble de sammen, ikke USB.

 

Tegra X1 har også PCI Express (4 Gen2 lanes tilgjengelig), så vi bruker vi PCI Express fra det norske selskapet Dolphin Interconnect til å koble flere moduler sammen. Dette gir rundt 2 GB/sekund i båndbredde, og latensen (fra applikasjon til applikasjon) er rundt 0,8 mikrosekunder.

 

Problemet er at software må skrives for å kunne støtte clusering, så svaret er at det kunne latt seg gjøre, men det vil være en veldig stor jobb å skrive software. :)

 

 

Vet noen om det er fysisk mulig å bruke Google disk for lagring (I skyen) eller bruke:

http://www.lefdal.com/search?SearchTerm=2+tb+usb3&search=&searchResultTab= så har man lagring en stund.

 

500 Gigabyte HDD hadde vel holdt en stund, men har selv 2 TB ekstern harddisk for Xbox one.

Ekstern disk skal fungere fint det.

Boksen har to USB3 kontakter, disken må være formatert med exFAT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men gir det bedre spillytelse\ filmytelse?

 

Eller er problemet samme som DX 9 vs Dx12 i windows, spillene, windows må omprogrammeres ganske mye, så det blir å sammenligne XP mot windows 10.

 

Så da må android 6 eller noe slik programmes for ta i bruk teknolgien og de blir for omfatende før de blir noe av?

For det må vel være slik om nvidia shield skal konkurere mot Xbox Two eller PS5.

 

Hvor stor harddisk støtter den? 8 TB for problemet må vel være GPT

oppsett slik i windows.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...