Gå til innhold

ANMELDELSE: Rainbow Six Siege


Anbefalte innlegg

 

Bra. De trenger de salgene de kan få, for spillet selger dårlig.

 

http://m.gamerevolution.com/manifesto/rainbow-six-siege-isnt-selling-well-and-it-deserves-better-35665

Er vanskelig å skjønne hvordan de egentlig tenkte når de bestemte seg for å legge ned SP delen og kun tilby en tynn MP del? Tror de har hatt litt for høye forhåpninger til markedsverdien av "Rainbow Six" varemerket/navnet. Det er ikke slik som med "Star Wars" eller "COD"; at folk kun kjøper det pga. navnet. Om man ikke har et sterkt navn er man nødt til å konkurrere på innhold (slik det forøvrig alltid burde vært for alle spill..) . Her virker det som om Ubisoft har feilet. Det virker forøvrig som om "The Division" er mer i tråd med hva publikum ønsker seg og jeg tipper det vil selge mye bedre.

Har selv spilt Rainbow Six serien i mange år, men her ble det stopp for min del.

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de brukte navnet i det hele tatt. Enspillerdelen har alltid vært en stor del av Rainbow Six serien. Det blir som å si "morna" til 50% av brukerbasen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var stor fan av Raven Shield. Så håper dette kan strekke seg litt i den rettingen.

Det er kanskje for mye å håpe på?

 

Ser noen skriver at SAS spiller mot SAS osv.

Er dette en slags "bug" på noen baner. Eller er det rett og slett ikke terrorister på op-for..?

 

Det er ren latskap. Du unlocker 20 operators fordelt på SAS, Spetznaz, GIGN-9 og SWAT, disse faller innenfor de to underkategoriene Attacker og Defender. Du kan derfor ha en SAS attacker, og en SAS defender mot hverandre. Det finnes ingen terror-organisasjon på noen side, og terror-hunt har bare noen generiske slemminger som stort sett ikke har noe annet mål enn å være blinker. Det hele blir ganske flatt sånn sett

Lenke til kommentar

Vi er vel rett og slett forskjellige. Jeg personlig bryr meg lite om historie når det kommer til runde baserte MP spill. Der er det konkurransen som er i fokus, ikke fluff. Jeg hadde faktisk ikke tenkt over at det var SAS vs SAS før noen her påpekte det. Jeg har vel bare akseptert det som at det er tidligere spesialstyrke medlemmer gone rouge.

 

Å kritisere Siege for å være repetativ blir jo litt tullete. Det er absolutt repetativ, men det er jo alle rundebaserte spill, fra sjakk til tennis til Battlefield. Jeg har spilt masse siden det kom ut og har moret meg veldig. Jeg har added masse folk på PSN og vi spiller sammen regelmessig hvor vi koordinerer over voice.

 

Min største kritikk av spillet er at hit detection til tider ikke gir mening. Har følelsen at hit boxene lagger bak figuren min hele tiden. Tilfeldige head shots skjer også usedvanlig ofte. Spray and pray resulterer ofte i one shot kills. Irriterende når du har brukt kløkt og plassert deg selv i en taktisk overlegent situasjon bare å bli tatt ut av et tilfeldig panikkskudd fra fienden.

Lenke til kommentar

Min største kritikk av spillet er at hit detection til tider ikke gir mening. Har følelsen at hit boxene lagger bak figuren min hele tiden. Tilfeldige head shots skjer også usedvanlig ofte. Spray and pray resulterer ofte i one shot kills. Irriterende når du har brukt kløkt og plassert deg selv i en taktisk overlegent situasjon bare å bli tatt ut av et tilfeldig panikkskudd fra fienden.

 

Man skulle nesten tro du ønsket deg et mer takstisk fokusert rainbow six spill, montro om noen noengang har lagd noe slikt....

 

AtW

Lenke til kommentar

Oi. Her var det mye, lite gjennomtenkt, negativt.

Singleplayer har ingenting her å gjøre. Dette er laget for multiplayer, deal with it. Om du kjøper dette spillet for singleplayer, har du ikke gjort basic research og det er din egen feil.

 

Dette spillet har lite til ingenting utenom selve gameplayet, men det er også her dette spillet virkelig skinner. Det er SINNSYK dybde i gameplayet. Dette er imo en veldig god "CS kopi".

Dette er et skikkelig godt lagspill, noe de fleste ser ut til å glemme. Kommunikasjon er ALT.

 

Spillet lider av noen bugs ved launch, men devsa er veldig frampå på reddit hvor de forsikrer oss om at de faktisk jobber med løsninger på det meste av det vi klager på.

https://www.reddit.com/r/Rainbow6

 

PS. Russerne begynner å prate engelsk på rank gold 1+ ;)

 

Helt enig, virker fantastisk lovende!!

Lenke til kommentar

Og det nevnes ikke ETT ord i anmeldelsen om at spillet har en drøss mikrotransaksjoner for dem som ikke gidder å bli skutt i 20 timer på rappen for å karre seg opp noen hakk på rangstigen. Dette, og ingen historie, gir ihvertfall ikk 7/10 i mine øyne. Like lite som SW Battlefront fortjener det. Syns dere er usedvanlig snille i anmeldelsene, sjelden man ser spill under 6/10 på denne siden......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det nevnes ikke ETT ord i anmeldelsen om at spillet har en drøss mikrotransaksjoner for dem som ikke gidder å bli skutt i 20 timer på rappen for å karre seg opp noen hakk på rangstigen. Dette, og ingen historie, gir ihvertfall ikk 7/10 i mine øyne. Like lite som SW Battlefront fortjener det. Syns dere er usedvanlig snille i anmeldelsene, sjelden man ser spill under 6/10 på denne siden......

 

Ingen gjør det. Dessverre har markedet nesten akseptert dette. De eneste som poengterer sånt tull er Jim Sterling og Angry Joe.

Lenke til kommentar

Og det nevnes ikke ETT ord i anmeldelsen om at spillet har en drøss mikrotransaksjoner for dem som ikke gidder å bli skutt i 20 timer på rappen for å karre seg opp noen hakk på rangstigen. Dette, og ingen historie, gir ihvertfall ikk 7/10 i mine øyne. Like lite som SW Battlefront fortjener det. Syns dere er usedvanlig snille i anmeldelsene, sjelden man ser spill under 6/10 på denne siden......

 

Hva har det å si om det er mikrotransaksjoner? Om du ikke gidder å bli skutt i 20 timer ser jeg heller personlig ingen grunn til at du i hele tatt spiller skytespill, men velkommen til PvP FPS :)

Historie er jo kansje ikke det man skal tenke på i ett rent MP spill, ganske patetisk å lese at folk synes det er dårlig fordi det ikke har historie, bare på grunnlag av at de tidligere R6 var SP.

Jeg hadde skjønt klagingen at det ikke har historie hvis det var ett Coop vs AI spill, men det er det altså ikke...

Lenke til kommentar

 

Og det nevnes ikke ETT ord i anmeldelsen om at spillet har en drøss mikrotransaksjoner for dem som ikke gidder å bli skutt i 20 timer på rappen for å karre seg opp noen hakk på rangstigen. Dette, og ingen historie, gir ihvertfall ikk 7/10 i mine øyne. Like lite som SW Battlefront fortjener det. Syns dere er usedvanlig snille i anmeldelsene, sjelden man ser spill under 6/10 på denne siden......

Hva har det å si om det er mikrotransaksjoner? Om du ikke gidder å bli skutt i 20 timer ser jeg heller personlig ingen grunn til at du i hele tatt spiller skytespill, men velkommen til PvP FPS :)

Historie er jo kansje ikke det man skal tenke på i ett rent MP spill, ganske patetisk å lese at folk synes det er dårlig fordi det ikke har historie, bare på grunnlag av at de tidligere R6 var SP.

Jeg hadde skjønt klagingen at det ikke har historie hvis det var ett Coop vs AI spill, men det er det altså ikke...

 

 

Selvfølgelig kan det ha noe å si, uten at jeg kjenner dette spillet, men om det er så ann su starter med drittvåpen, må spillet i mange titalls timer for å ha de beste, eller kjøpe de, så er det en drittdesign.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...