Gå til innhold

Egen logo på loadscreen før Windows loading screen?


Anbefalte innlegg

Hei, e vet itte heilt om detta passer inn her, så berre te å sletta hvis i feil katogori :)

E fant ut at e villa ha ein egen logo load screen på PCen før sjølva windowsen loader, men finner itte ut kossen.. :/ Er det mulig? Må e inn i BIOS? På PCen e har nå kjem det opp MSI Big Bang Xpower 2 logo når PCen startar opp, så kjem Windows 10 loading, æ vil bytte ut MSI Big Bang Xpower 2 logo med min egen logo :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen hovedkort støtter "custom logo" i BIOS (må ofte re-flashe, osv), husker jeg hadde et gaming kort tilbake i tiden (ASUS Rampage II Extreme) som hadde mulighet for dette. Se på produsentens side/i manualen til hovedkortet. 

Hvis itte jeg finner noe om det, er det mulig å ordne til sjølv hvis man har en ekstra BIOS chip?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ny PC en gang for lenge siden med den muligheten, ikke en god erfaring. Lastet inn bildet, startet PC på nytt og den var helt død. Sendte tilbake og den var DOA. Fikk nytt HK, men jeg skal aldri prøve det igjen.

 

Hvorfor skal du ha et annet bilde? Er det kult eller noe, eller restarter du PC'en ofte og blir lei deg av standardbildet? :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ny PC en gang for lenge siden med den muligheten, ikke en god erfaring. Lastet inn bildet, startet PC på nytt og den var helt død. Sendte tilbake og den var DOA. Fikk nytt HK, men jeg skal aldri prøve det igjen.

 

Hvorfor skal du ha et annet bilde? Er det kult eller noe, eller restarter du PC'en ofte og blir lei deg av standardbildet? :p

Tenkte litt på å gjørra dette i og med at jeg lager et custom kabinett med design, har laga til logo som skal komme opp ved startup :)

Lenke til kommentar

... er det mulig å ordne til sjølv hvis man har en ekstra BIOS chip?

'BIOS chip' er noe man hadde for mange år siden. Da var BIOS koden lagt inn i en chip som var plugget inn i en sokkel, og det var mulig å bytte den ut. http://wwv.bioschip.net:1011/help/identify-your-bios-chip/

Tvilsomt om du finner slike sokler på dagens hovedkort. Nå er de loddet inn.

 

Flashing av BIOS kunne være risikabelt, som nevnt. Hvis f.eks strømmen gikk under BIOS oppdatering var det krise. Men produsentene har utviklet metoder for å gjøre dette tryggere, det skal være mulig å restarte med en sikker BIOS kopi på moderne kort.

Lenke til kommentar

 

... er det mulig å ordne til sjølv hvis man har en ekstra BIOS chip?

 

'BIOS chip' er noe man hadde for mange år siden. Da var BIOS koden lagt inn i en chip som var plugget inn i en sokkel, og det var mulig å bytte den ut. http://wwv.bioschip.net:1011/help/identify-your-bios-chip/

Tvilsomt om du finner slike sokler på dagens hovedkort. Nå er de loddet inn.

 

Flashing av BIOS kunne være risikabelt, som nevnt. Hvis f.eks strømmen gikk under BIOS oppdatering var det krise. Men produsentene har utviklet metoder for å gjøre dette tryggere, det skal være mulig å restarte med en sikker BIOS kopi på moderne kort.

Hehe, har slik en MSI Big Bang-XPower II med BIOS chip e kan bytte ut :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...