Gå til innhold

Tem villmarken i Far Cry Primal


Anbefalte innlegg

Mitt største problem med hele FarCry serien er hvor forbanna repetetivt det er. Storyline i de 3 siste spillene er nær identisk (vestlig "turist" i 3-verdens land på eventyr), gameplayen er egentlig identisk (cappe outposts + main quest)... blir mye av det samme i en ny emballasje.

4 var mye verre enn 3 i så måte. Samme type oppdrag bare veldig blåst opp i antall.

Jeg håper det blir skikkelig vanskelig sånn at man må kjempe for å overleve. 

Når man først har fått tak i en del utstyr i disse spillene blir det fort for enkelt selv på vanskeligste setting.

Særlig dersom man har lang erfaring i multiplayer online fps der man spiller mot ekte intelligens, da blir AI slappe greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Mitt største problem med hele FarCry serien er hvor forbanna repetetivt det er. Storyline i de 3 siste spillene er nær identisk (vestlig "turist" i 3-verdens land på eventyr), gameplayen er egentlig identisk (cappe outposts + main quest)... blir mye av det samme i en ny emballasje.

4 var mye verre enn 3 i så måte. Samme type oppdrag bare veldig blåst opp i antall.

Jeg håper det blir skikkelig vanskelig sånn at man må kjempe for å overleve. 

Når man først har fått tak i en del utstyr i disse spillene blir det fort for enkelt selv på vanskeligste setting.

Særlig dersom man har lang erfaring i multiplayer online fps der man spiller mot ekte intelligens, da blir AI slappe greier.

Ikke bare i dette spillet, men Fallout 4 kjører lignende opplegg. Skjønner at litt av poenget her er å gjenskape fraksjonsstrid, men resultatet blir så utrolig repetitivt og... blir som å spille akkurat samme spill bare med "nye" teksturer, "nye" NPCer etc.

Forresten gjelder det samme Mad Max. Akkurat samme opplegg, og der virket det nesten som at artisten(e) som har designet landskapet var helt i verdenstoppen mens de som stod bak gameplayen var noen tilbakestående sysselsatt av en helseinstitusjon. Bokstavelig talt blåkopi av FarCry, minus en god del ting.

 

Man trenger egentlig et helt nytt og mye mer viderekommen opplegg da det gjelder slike FPS/RPG blandinger. Å bare friste med et "åpent" (les: stort. Ikke åpent egentlig) hovedbrett er ikke lenger noe salgsargument.

Lenke til kommentar

 

 

Etter Farcry 3 og hodepine pga forbanna "shaky cam", så blir det nok ikke flere Farcry på meg iallefall.

Hva er shaky cam?

 

I Farcry er det at det er umulig å holde skjembildet rolig. Rister hele tiden noe som fører til hodepine hos mange. Er jo ikke engang en option på å slå det av. Latterlig.

 

Aldri vært borti. Hart 300+ timer i Far Cry 3. Aldri merket noe sånt.

Syns spillet fløt bra. 

Sikker på at du ikke klager bare litt likevel?

Lenke til kommentar

 

 

 

Etter Farcry 3 og hodepine pga forbanna "shaky cam", så blir det nok ikke flere Farcry på meg iallefall.

Hva er shaky cam?

 

I Farcry er det at det er umulig å holde skjembildet rolig. Rister hele tiden noe som fører til hodepine hos mange. Er jo ikke engang en option på å slå det av. Latterlig.

 

Aldri vært borti. Hart 300+ timer i Far Cry 3. Aldri merket noe sånt.

Syns spillet fløt bra. 

Sikker på at du ikke klager bare litt likevel?

 

 

Tydelig du ikke vet hva det er jeg snakker om. Ingen vits å diskutere da.

Lenke til kommentar

Far Cry 3 hadde en bevegelse av kameraet som skulle simulere bevegelse. Om en sitter nærme TV eller spiller med en monitor så er det personer som kan bli kvalme osv.

 

Selv spilte jeg det på konsoll og satt normal avstand ifra TV så det ikke ble et problem. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Så angry joe spille spillet nå, det ser mildt sagt fantastisk elendig dritt ut.

 

Melen ser elendig ut, ikke noe taktikk eller ekte blokking.

Du har "pets" noe jeg ikke kan fordra, ikke i et MMO og ikke i et FPS

Du har baser og alarmer, så ja, med andre ord reskin på alle måter av FC3/4

Og jeg fant ut at det er vist et full pris spill, jeg trodde dette ville være et billig stand alone expantion som Blood dragon

Lenke til kommentar

Jeg så litt av angry joe sitt førsteinntrykk og gameplay.

 

Nå har jeg skippet de siste Farcry titlene fordi jeg er rett og slett er møkka lei av å spille spill som reskinner open-world formelen:

 

Step 1, gå til nærmeste outpost, overta den ved å fighte fiendene eller klatre opp på toppen av hovedbygget for å reveale alle point of interrest områdene i nærheten.

 

Step 2. Fyr opp kartet, gå til nærmeste POI, gjør det du må, gå til neste POI, og repeat helt til du har gjort alle på kartet.

 

Step 3. Se step 1

 

Å nei, gått deg vill?, nistirr på en pil i minimappet og følg den til du er fremme.

 

Jeg hadde håpet at ubisoft gikk vekk fra den formelen da de annonserte FC primal. Men neida det første Angry Joe gjorde var å flekke opp kartet, finne ut hvor alle villdyrene ligger, og gå mot dem. I Farcry primal hadde det vært tematisk riktig å ta vekk hjelpemidler i spillet og la spilleren selv skape historien i spillet ved å utforske og gå seg vill og møte uante farer.

 

Det er en grunn til at monopol uansett hvor starwars/risk/insert tema de har gjort spillet og folk er lei for lengst.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Etter Farcry 3 og hodepine pga forbanna "shaky cam", så blir det nok ikke flere Farcry på meg iallefall.

Hva er shaky cam?

 

I Farcry er det at det er umulig å holde skjembildet rolig. Rister hele tiden noe som fører til hodepine hos mange. Er jo ikke engang en option på å slå det av. Latterlig.

 

Aldri vært borti. Hart 300+ timer i Far Cry 3. Aldri merket noe sånt.

Syns spillet fløt bra. 

Sikker på at du ikke klager bare litt likevel?

 

 

Tydelig du ikke vet hva det er jeg snakker om. Ingen vits å diskutere da.

 

Kanskje du kan vise meg med en video eller noe sånt da?

Som sagt har spilt dette mye og tenkte aldri over det.

Jeg søkte på Far Cry 3 shaky cam på YT og fikk ingen direkte treff, så antall personer berørt er nok ikke så stort som du tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...