Gå til innhold

TEST: Philips SHB9850NC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt disse hjemme på test og opplevde susingen fra støykanselleringen som sjenerende men ikke en krafig brummelyd. For mitt vedkommende var støykanselleringen helt brukbar men ikke mer.

 

M3 sin test ga meg veldig høye forventninger som ikke ble innfridd så de gikk i retur til Expert på åpent kjøp.

Lenke til kommentar

Hva er noen gode støykansellerende hodetelefoner?

 

Om du kan leve med kabel så er nok Bose QC25 blant de beste du får i forhold til kvaliteten på den aktive støykanselleringen men mange mener lydkvalitet på dem ikke står i forhold til pris om du sammenligner med hodetelefoner uten støykansellering i samme prisklasse.

 

Om du tenker hodetelefoner med bluetooth og aktiv støykansellering så startet jeg en tråd med mine erfaringer med en del slike headset her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1697391&hl=

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med mine BOSE støykansellerende hodetelefoner. De har ledning, ikke blåtann.

Like greit. Ledning fungerer utmerket.

 

Anbefales på det sterkeste på fly og tog. Kan se video på laptop eller mobil i stedet for å høre på støyen rundt. Det fungerer utrolig bra. Trenger ikke engang å høre på lyd fra PC eller mobil. Den kan også fungere som rent hørselvern, og er mye bedre enn noe annet hørselvern jeg har prøvd.

Jeg vet ikke hvor bra det fungerer ved betongborring eller på skytebanen, men den er utrolig bra på fly og tog.

 

Alle mine tidligere hodetelefoner har vært uten støykansellering, og de er ubrukelige når bakgrunnsstøyen blir for sterk, slik som på fly og tog. Da må man skru opp volumet for å overdøve støyen, inntil man risikerer hørselsskade.

BOSE hodetelefonene mine gjør at jeg kan stenge ute bakgrunnsstøyen. De fungerer bedre enn jeg tillot meg å håpe på. Anbefales!

 

Drives av ett enkelt AAA-batteri som holder temmelig lenge. Om batteriet er tomt, svikter selvsagt støykanselleringen. Jeg tror de likevel fungerer utmerket som vanlige hodetelefoner.

 

Jeg er ikke ekspert på lydkvalitet, men i slike støyende omgivelser er det støykanselleringen som er viktigst. Da slipper du å sprenge hørselen for å høre musikken over bakgrunnsstøyen.

 

OBS:
De finnes i to varianter. Begge er utstyrt med vanlig jackplug, men de har noen knapper på ledningen.

Den ene varianten er kompatibel med Apple-produkter (Mac, iPod, iPhone), og den andre er kompatibel med alt det andre. Begge gir lyd, men forskjellen ligger i om knappene virker til å kontrollere musikkavspilleren på mobiltelefonen din.

Jeg bruker Mac som datamaskin, men mobilen er Android. Jeg valgte derfor den som er kompatibel med andre merker. Jeg får lyd fra Mac`en, men knappene gjør ikke noe.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Denne testen fortjener en kommentar.

Jeg kjøpte disse i 2015 på basis av testen i M3. Siden den gang, alstå i tre år, har de gjort en meget god jobb i kombinasjon med mine andre hodetelefoner som alle er dyrere: Bose QC35, Philips Fidelio X2 og Jabra EVOLVE 80 MS. Støy? Nei, finnes ikke. Billig plastræl? Nei, helt feil det også. NC er dårligere på stemmer i kontorlandskap, men god på buss og fly og lignende, og KAN dette ha noe med prisen å gjøre?

Forfatteren ønsker seg det samme som M3 fikk. Har han sjekket ut hva det var? Dette er den underligste artikkelen jeg har lest på dette nettstedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...