Gå til innhold

Trenger en ny bærbar pc.


Rbk89

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er på jakt etter en ny pc. spiller omtrent bare FM. Men vil ha en Pc som kjører spillet godt. Og at jeg slipper å bytte pc etter 3 år fordi den er for dårlig til å kjøre FM om noen år.

 

Må være en pc med Win10 og SSD å vill vell aller helst ha en i7 prosessor. men er for all del åpen for andre forslag. for har ikke så mye peiling på pc :)

Men har sett en del pcen har 2.kjernes og 4.kjernes prosessorer. hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har en CPU på 2.0Ghz med 2 kjerner, så tror PC-en at det er 2 prossessorer på 2 GHz. 2*2 = 4GHz. Dette er dog ikke merkbart i praksis. Det du merker er heller en mer stabil prosessor som kan fordele oppgavene over 4 kjerner, og ikke bare på 2. 

 

En i7-prosessor til FM blir litt overkill, med mindre du driver med MYE multitasking, eventuelt noe foto/videoredigering. 

Uansett, så vil jeg anbefale ASUS sin ROG-serie. Modellnummrene disse er ofte G5** og G7** (G551, G751 osv) 

Lenke til kommentar

Når du har en CPU på 2.0Ghz med 2 kjerner, så tror PC-en at det er 2 prossessorer på 2 GHz. 2*2 = 4GHz. Dette er dog ikke merkbart i praksis. Det du merker er heller en mer stabil prosessor som kan fordele oppgavene over 4 kjerner, og ikke bare på 2. 

 

En i7-prosessor til FM blir litt overkill, med mindre du driver med MYE multitasking, eventuelt noe foto/videoredigering. 

Uansett, så vil jeg anbefale ASUS sin ROG-serie. Modellnummrene disse er ofte G5** og G7** (G551, G751 osv) 

 

https://www.komplett.no/product/853948/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-rog-gl552jx-156-full-hd-matt#technical-details

 

Ser denne bra ut? :D

Lenke til kommentar

Bør duge, ja! Kjøpte selv en lignende laptop, bare med GTX 960M og 17,3'' skjerm for 8990,- hos komplett på black friday.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGP702QE625/msi-gp70-2qe-625ne-leopard-17-3-barbar-gaming-pc

 

Jeg vurderer også denne. Tilbudet går ut ved midnatt :(:) Er ikke SSD eller Win10. men hvordan er pcen ellers? :) Hørt MSI er veldig bra pcer :)

Endret av Rbk89
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/853948/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-rog-gl552jx-156-full-hd-matt#technical-details

 

Hvordan er kvaliteten på denne da? på bilde ser plasten så "jalla" ut :p Er du fornøyd med den du kjøpte? er jo en bedre pc innvendig pluss 2 harddisker.

Haha, ja den plastikken var nok ikke så fin ;) Nei, jeg bestilte nå på black friday og komplett har det jo ganske travelt med å sende ut alle pakkene, men så kjøpte jeg jo også en mus som ikke er på lager før neste uke, som betyr at jeg ikke får laptopen før neste uke eller veldig tidlig uka etter der igjen, forhåpentligvis!

 

Men fra hva jeg har sett av specs og gameplay videoer på youtube, så duger den laptopen til alt fra skolearbeid og redigering, til gaming og streaming. Den kan kjøre nyere spill på high/medium og hvertfall low. Det duger for meg, etter som at jeg bare tenker å spille lettere spill meste parten av tiden (Counter Strike, Minecraft osv.). En slik laptop bør ikke brukes hovedsakelig for gaming pga. vifta og skjermkortet, men så gidder jeg ikke betale 15 - 20k for en laptop dedikert til gaming. Min løsning er en "stasjonær" laptop som ikke skal tas med rundt så alt for mye.

 

Den du linket er en 15,6 tommer og har GTX 950M som ikke er noe problem i det hele tatt om du bare skal spille spill som FM og annet som ikke krever så innmari mye. Det er bare de to tingene som skiller den jeg bestilte og laptopen du linket. Ergo takler den maskinen like mye som min unntatt ved unntak av skjermkortet som ikke har så mye og si, den største forskjellen begynner mellom GTX 960M og GTX 970M, da går plutselig laptopens pris fra 10k til 15k, noe som er helt unødvendig for meg og for deg utifra det du har gitt av informasjon :)

 

Lykke til og si hva du velger til slutt!

Endret av King23
Lenke til kommentar

 

https://www.komplett.no/product/853948/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-rog-gl552jx-156-full-hd-matt#technical-details

 

Hvordan er kvaliteten på denne da? på bilde ser plasten så "jalla" ut :p Er du fornøyd med den du kjøpte? er jo en bedre pc innvendig pluss 2 harddisker.

Haha, ja den plastikken var nok ikke så fin ;) Nei, jeg bestilte nå på black friday og komplett har det jo ganske travelt med å sende ut alle pakkene, men så kjøpte jeg jo også en mus som ikke er på lager før neste uke, som betyr at jeg ikke får laptopen før neste uke eller veldig tidlig uka etter der igjen, forhåpentligvis!

 

Men fra hva jeg har sett av specs og gameplay videoer på youtube, så duger den laptopen til alt fra skolearbeid og redigering, til gaming og streaming. Den kan kjøre nyere spill på high/medium og hvertfall low. Det duger for meg, etter som at jeg bare tenker å spille lettere spill meste parten av tiden (Counter Strike, Minecraft osv.). En slik laptop bør ikke brukes hovedsakelig for gaming pga. vifta og skjermkortet, men så gidder jeg ikke betale 15 - 20k for en laptop dedikert til gaming. Min løsning er en "stasjonær" laptop som ikke skal tas med rundt så alt for mye.

 

Den du linket er en 15,6 tommer og har GTX 950M som ikke er noe problem i det hele tatt om du bare skal spille spill som FM og annet som ikke krever så innmari mye. Det er bare de to tingene som skiller den jeg bestilte og laptopen du linket. Ergo takler den maskinen like mye som min unntatt ved unntak av skjermkortet som ikke har så mye og si, den største forskjellen begynner mellom GTX 960M og GTX 970M, da går plutselig laptopens pris fra 10k til 15k, noe som er helt unødvendig for meg og for deg utifra det du har gitt av informasjon :)

 

Lykke til og si hva du velger til slutt!

 

Takk for gode tips :) Trur jeg venter til over nyttår, kanskje noen bra nyttårstilbud der :) Jeg var bortreist å ikke tilgang til verken data eller noen form for bestillingsmuligheter på Black Friday desverre :(

 

Det jeg syns er genialt med MSI laptopene er at dem har 2 vifter. å en ekstra boost program som kjøler ned pcen eksta godt om det skulle trengst :) også er MSI i Aluminium og ikke i plast. Jeg var nede på Elkjøp på mandag å såg på en MSI til 11tusen. Syns den var sykt fin finish på, men den hadde i5prosessord og ikke Win10. det som drog opp prisen var at den hadde ssd disk på 500Gb og 16GB ram

 

 

Endret av Rbk89
Lenke til kommentar

 

 

https://www.komplett.no/product/853948/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-rog-gl552jx-156-full-hd-matt#technical-details

 

Hvordan er kvaliteten på denne da? på bilde ser plasten så "jalla" ut :p Er du fornøyd med den du kjøpte? er jo en bedre pc innvendig pluss 2 harddisker.

Haha, ja den plastikken var nok ikke så fin ;) Nei, jeg bestilte nå på black friday og komplett har det jo ganske travelt med å sende ut alle pakkene, men så kjøpte jeg jo også en mus som ikke er på lager før neste uke, som betyr at jeg ikke får laptopen før neste uke eller veldig tidlig uka etter der igjen, forhåpentligvis!

 

Men fra hva jeg har sett av specs og gameplay videoer på youtube, så duger den laptopen til alt fra skolearbeid og redigering, til gaming og streaming. Den kan kjøre nyere spill på high/medium og hvertfall low. Det duger for meg, etter som at jeg bare tenker å spille lettere spill meste parten av tiden (Counter Strike, Minecraft osv.). En slik laptop bør ikke brukes hovedsakelig for gaming pga. vifta og skjermkortet, men så gidder jeg ikke betale 15 - 20k for en laptop dedikert til gaming. Min løsning er en "stasjonær" laptop som ikke skal tas med rundt så alt for mye.

 

Den du linket er en 15,6 tommer og har GTX 950M som ikke er noe problem i det hele tatt om du bare skal spille spill som FM og annet som ikke krever så innmari mye. Det er bare de to tingene som skiller den jeg bestilte og laptopen du linket. Ergo takler den maskinen like mye som min unntatt ved unntak av skjermkortet som ikke har så mye og si, den største forskjellen begynner mellom GTX 960M og GTX 970M, da går plutselig laptopens pris fra 10k til 15k, noe som er helt unødvendig for meg og for deg utifra det du har gitt av informasjon :)

 

Lykke til og si hva du velger til slutt!

 

Takk for gode tips :) Trur jeg venter til over nyttår, kanskje noen bra nyttårstilbud der :) Jeg var bortreist å ikke tilgang til verken data eller noen form for bestillingsmuligheter på Black Friday desverre :(

 

Det jeg syns er genialt med MSI laptopene er at dem har 2 vifter. å en ekstra boost program som kjøler ned pcen eksta godt om det skulle trengst :) også er MSI i Aluminium og ikke i plast. Jeg var nede på Elkjøp på mandag å såg på en MSI til 11tusen. Syns den var sykt fin finish på, men den hadde i5prosessord og ikke Win10. det som drog opp prisen var at den hadde ssd disk på 500Gb og 16GB ram

 

 

 

Ja, det er nok lurt. Venta selv på januar salg for å kjøpe gaming laptop for 2 år tilbake og da fant jeg null og niks. Det er det som er så dritt ved elkjøp/lefdal, de selger bare tull. Skjermkortet er alltid dårlig i gaming laptopene de selger i forhold til pris, mens alt annet er forholdsvis greit.

 

Kunne velge mellom en MSI med samme specs, men til 1k mer og valgte å ikke gjøre det. Fordelen ved MSI sin laptop jeg holdt på å kjøpe var at det var to vifter og de var bak skjermen, noe som gjør airflowen mye bedre og minsker risikoen for høy temperatur. Men designet på MSI laptoper er ikke noe for meg, liker ASUS sin enkle design med røde bakbelyste tastaturer, en rød linje langs laptopen og lysende ROG logo bak med en slank og clean aluminium deksel. De mer hardcore ASUS ROG maskinene har skikkelig beast lignende design, mens MSI som regel ser ut som en Multicom pc med tastatur i hvilken som helst farge og en litt "clunky" deksel.

 

Men det er min mening :)

Lenke til kommentar

Min erfaring: ASUS - elendige kjøleløsninger. Hadde en for et par år siden med NVIDIA GTxxx som fungerte dårligere enn Lenovo maskinen jeg sitter med nå som har Intel HD Graphics på grunn av overoppheting. For å spille måtte jeg sitte med maskinen i vinduet på vinteren. 

Da har du ikke fulgt med på en god stund for Asus har definitivt de beste kjøleløsningene pr dags dato..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har sett etter ny pc lenge nå, men har ikke klart å bestemme meg :-p men har endt opp med 2 stk, men klare ikke bestemme meg vilken jeg skal velge. ene har 4.gen prosessord og den andre har 6.gen prosessord ytelsen er omtrent den samme, 4.gen er hakke raskere. Men 6.gen er jo nyere. Ellers er vell ALT annet likt?

 

https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=853948&sku=856043

 

 

Hjelp noen!☺️

Lenke til kommentar

Jeg har sett etter ny pc lenge nå, men har ikke klart å bestemme meg :-p men har endt opp med 2 stk, men klare ikke bestemme meg vilken jeg skal velge. ene har 4.gen prosessord og den andre har 6.gen prosessord ytelsen er omtrent den samme, 4.gen er hakke raskere. Men 6.gen er jo nyere. Ellers er vell ALT annet likt?

https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=853948&sku=856043

Hjelp noen!☺️

Jeg kjøpte en ROG (551?) på black fridaysalget og endte med å returnere den, kun pga at keyboardet er mørkt med rød backlight...for en halvgammel fyr ble det uleselig i normalt arbeidslys ( men kult i mørket). Kjøpte N552vx i stedet, virker som en helt ok maskin, men ROG var kanskje hakket mer solid...med annet baklys på tastaturet hadde jeg valgt ROG med like spek.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...