Gå til innhold

ANMELDELSE: Game of Thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telltale sin "formel" begynner å bli så tynnslitt og skranglete at den holdes sammen med duct tape. En skulle tro at de etter salgssuksessen med Walking Dead kunne klare å lage en ny engine som ikke føltes som om den var fra 2005. Men nope.

 

Jeg stusset også på motoren.

 

Trodde først dette var et spill til Playstation 2 når jeg så bildene :p

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til å prøve flere Telltale-spill. Kun spilt første Walking Dead pakken, og jeg ble ikke spesielt imponert. Var som et pek-og-klikk spill uten oppgaveløsningen. Historien og skuespillet var engasjerende, men det hadde ikke så mye annet å by på. Når jeg innså at valgene stort sett bare var en illusjon, forsterket det bare følelsen jeg hadde av å være tilskuer. Ser ut som de andre "spillene" følger samme formel, så jeg står nok over.

Lenke til kommentar

Telltale sin "formel" begynner å bli så tynnslitt og skranglete at den holdes sammen med duct tape. En skulle tro at de etter salgssuksessen med Walking Dead kunne klare å lage en ny engine som ikke føltes som om den var fra 2005. Men nope.

 

Kjøpte Life Is Strange og Game of Thrones ca samtidig. Må si at å spille Life Is Strange gjorde at jeg virkelig syntes Telltale "formelen" ble kjedelig og jeg føler at jeg heller endte med å fullføre GoT mest pga at jeg hadde kjøpt alle episodene på forhånd og bare måtte komme meg gjennom de pga det :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Telltale sin "formel" begynner å bli så tynnslitt og skranglete at den holdes sammen med duct tape. En skulle tro at de etter salgssuksessen med Walking Dead kunne klare å lage en ny engine som ikke føltes som om den var fra 2005. Men nope.

 

Kjøpte Life Is Strange og Game of Thrones ca samtidig. Må si at å spille Life Is Strange gjorde at jeg virkelig syntes Telltale "formelen" ble kjedelig og jeg føler at jeg heller endte med å fullføre GoT mest pga at jeg hadde kjøpt alle episodene på forhånd og bare måtte komme meg gjennom de pga det :p

 

Life is Strange var mye bedre, helt enig!

Lenke til kommentar

Et stort VARSKO fra min side hva gjelder Xbox 360-utgaven av dette spillet. Den har vært ekstremt ustabil, med dårlig ytelse til det bokstavelig talt uspillbare. Vi snakker om QTE-sekvenser hvor ytelsen er så dårlig at det rett og slett ikke er tid til å reagere før man har feilet. Skammekroken for Telltale.

 

Jeg bør legge til at de senere episodene har vært mindre kritisk rammet – det er mulig at Telltale har fått fikset de verste problemene i motoren slik at også de første kapitlene i sagaen nå fungerer adekvat, det skal jeg ikke si sikkert. Men det er én ting som er sikkert, og det er at jeg aldri kommer til å stole på dem igjen. Dette var aldeles hårreisende.

 

Spillet, da? Spillet er ... helt greit. Fin musikk, flott grafikk, og en helt grei historiefortelling trekker opp. Mange av seriens hovedpersoner dukker opp, og det er som regel ikke med stort hell. Telltale gjør en langt bedre jobb med å skrive sine egne fortellinger enn med å late-som-GRRM – det er alt annet enn lett å skrive god nok dialog til figurer som Tyrion og Cersei, og det klarer de heller ikke. Når det er familien Forrester som står i fokus går det en del bedre, først og fremst siden jeg ikke har noe direkte å sammenlikne det med fra bøkene.

 

Som i Telltale-spill tidligere er valgene man tar underveis med på å skape engasjement, og selv om det stort sett blir en ren gjettelek hva spilldesignerne vil belønne og hva som vil straffe seg, er det artig å få være med på leken. Utenom historiesegmentene er actionsekvensene stort sett QTE-drevne, og stort sett særs lite artige, men også stort sett forholdvis raskt overstått.

 

Jeg er storfan av bøkene og vi har kost oss med TV-serien, så spillet får naturligvis mye gratis rett og slett ved å bruke lisensen godt, men i all hovedsak er dette et middelmådig spill med en forholdsvis uinteressant historie som fortelles fullstendig i rykk og napp. Er nok enig med tidligere postere om at Life is Strange og også The Wolf Among Us bør stå høyere på ønskelista, men om du har en nyere boks enn Xbox 360, og du er super-gira på mer GoT, finnes det nok verre ting å bruke penger på enn dette også.

 

Tror jeg vil lande på noe sånt som en 5/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC

Forøvrig, nå for tia er det Telltale Bundle tilbud på steam. Antagelig feilprisa i norske kroner, da denne koster 10 ganger så mye i dollar eller euro. Men, da blir det jo bare gunstig å være norsk.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...