Gå til innhold

Den lille mobilanmeldelse-tråden


Brattus

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve å starte en liten tråd ang. hva folk synes om mobiler som de har kjøpt. Dette kan være en tråd for de som har tenkt å kjøpe seg mobil eller bare lyst å finne ut fordeler/ulemper med mobiler som andre har kjøpt.
På denne måten kan andre lese litt om hva andre brukere her på diskusjon synes om mobiler de har kjøpt, og hvorfor de kjøpte akkurat den mobilen

 

_____________________________

 

Bytter til:

 

 

Bytter fra:

 

 

Hvorfor byttet jeg:

 

 

Pros:

+

+

 

Cons:

 

Andre synspunkter:

 

_____________________________

 

 

Bare å endre malen slik som dere ønsker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytter til:

Huawei Mate S

 

Bytter fra:

LG G3

 

Hvorfor byttet jeg:

Har lenge ønsket å bytte til en annen mobil. Har prøvd veldlig mange forskjellige mobiler, men aldri prøvd en fra Huawei. De kom for fullt med rimelige modeller for noen år siden, men har steget raskt oppover i prisstigen (og kvalitet) og tilbyr nå både rimelige og mer premium mobiler. Når jeg så at Mate S ble annonsert, så jeg en mobil med god skjerm, rask fingeravtrykkleser og muligens et godt kamera (som jeg ikke synes Huawei har vært flinke på før).
Jeg ønsket å prøve noe annet enn Samsung, Sony eller Apple som de fleste andre har. Leste mange tester og kom fra til at denne virket ut som en mobil som var veldig lovende

 

Pros:

+ God skjerm (er vell første Huawei med AMOLED?)

+ Overraskende bra kamera (Spesielt frontkamera. Var MYE bedre enn LG G3)

+ Veldig kjapp

+ 32GB lagring + mulighet for 2 simkort eller 1 simkort + MicroSD

+ God byggekvalitet

+ Fingeravtrykkleser en veldig rask og kan bruker til mer enn bare sikkerhet

+ Medfølgende deksel

+ Fineste innpakking av mobil jeg har vært borti

+ Batteritiden (LG G3en varte nesten en dag på batteri, Mate S får jeg til å vare i nesten 2 dager med mitt bruk)

+ Medfølger 2A lader, så lader svært raskt

+ EMUI (mange fine funksjoner innebygget i selve UIen)

 

Cons:

- EMUI (blir nok en vanesak, men enn så lenge er jeg ikke helt tilfreds med UIen)

- Det medfølgende dekselet var i gull.. Værsåsnill og send med et i grått når jeg kjøper en grå mobil...)

 

Andre synspunkter:

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med mobilen, men om det er noe jeg savner fra LGen er det nok Knock Knock som er en fantastisk åpne/lukke funksjoner som LG har. Skjermen er vertfall mye bedre enn den som var på G3 (veldig blass skjerm). Er veldig fornøyd med kameraet også (har ikke testet så veldig mye enda, men ser veldig lovende ut). 
Mest irriterende er likevell at det følgte med et gull deksel, men mottar et annet i posten snart
 

Endret av Brattus
Lenke til kommentar

Bytter til:


Honor 7


 


Bytter fra:


LG G4


 


Hvorfor byttet jeg:


G4 hadde veldig svak batteritid så snart man slo på skjermen, som ofte satt meg i en situasjon hvor jeg måtte bevisst unngå å bruke telefonen for å få den til å vare dagen ut (eller til noe jeg virkelig trengte den til senere).


 


Pros:


+ Bra batteritid


+ Metall


+ Rask og praktisk fingeravtrykkleser


+ Relativt lav pris


+ Fin skjerm


 


Cons:


- Dårlig på notifikasjoner


- Programvare minner mindre om android enn hos andre produsenter


- Svakt LED-lys


- Kjører 5.0.2


 


Andre synspunkter:


Fin telefon som fungerer til det vanlige. Negativt: Har ikke brukt EMUI noe særlig, så det jeg mener med at programvaren minner mindre om android enn hos andre produsenter er måten de har lagt opp systemet. Mange apper fungerer ikke med Honors system: installerer du en Home Switcher får du beskjed om at du har Honor og at den ikke fungerer, så du må gjøre det manuelt. Greit nok, men i innstillinger finnes ikke det vanlige "Hjem"-valget. Du må navigere til appadministrering, videre til standardapper, og så til hjem og så endre - med advarsel og det hele. Senere kan den finne på å bytte tilbake av seg selv. Action Launcher 3 (mitt førstevalg) fungerer ikke. Vil du ha manuelle kamerainnstillinger med "Manual Camera"-appen, kan du glemme det, da den benytter en gammel versjon av kamera-API'et. Apper gir ikke notifikasjoner på låseskjermen, selv om du har tillatt det. Apper må åpnes en gang per dag, dersom du slår av mobilen om natten, for å i det hele tatt motta notifikasjoner fra den appen. Men dette er småting som irriterer meg, ikke store ting som ødelegger telefonen. Etter å ha byttet til Nova-launcher flyter alt bra og når jeg må åpne apper en gang per dag for å motta varsler blir jo mye tull luket ut (som spillvarsler, osv) - hvis man skal være veldig positiv. Mye mobil for pengene, men kan ærlig talt si at det sitter langt inne å kjøpe en ny Honor/Huawei.


Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...