Gå til innhold

Den første Fallout 4-oppdateringen er ute på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde fikse det at våpen blir usynlig ved tilfeldige punkt. Ikke gamebreaking, men må quicksave+quickload for å få det bort. Plagsomt.

Noe som faktisk er gamebreaking er at noen ganger når jeg skal inn i en terminal, når jeg blir satt på skinner og sendt bort imot skjermen, så sitter jæveln seg fast og eneste utvei er å laste forrige save.

Var iallefall gamebreaking helt til jeg oppdaget hvor konsollen var henn, og hva noclip kommandoen var.

Lenke til kommentar

 

For lite til å vippe mot kjøp. Ser ut for at Fallout 4 blir å vurdere på nytt ut på våren ein gang eventuellt til hausten.

 

Har ikke vært borti et eneste problem selv, så ser ikke noen grunn til å vente om bugs er problemet. Leter man virkelig, så kan man sikkert finne noen men.

Jeg oppdager dessverre nye immersion/game breaking bugs hver dag (PC). Noen NPCs blir borte for alltid, usynlig våpen, får ikke fullført quests, clipping fra helvete og framedrops til tusen.

 

MEN det er fortsatt det beste spillet jeg noen sinne har spilt, så er helt enig med at det er ingen grunn til å vente om bugs er problemet. Alle verdens glitcher og bugs er verdt det, for dette fantastiske spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De burde fikse det at våpen blir usynlig ved tilfeldige punkt. Ikke gamebreaking, men må quicksave+quickload for å få det bort. Plagsomt.

Noe som faktisk er gamebreaking er at noen ganger når jeg skal inn i en terminal, når jeg blir satt på skinner og sendt bort imot skjermen, så sitter jæveln seg fast og eneste utvei er å laste forrige save.

Var iallefall gamebreaking helt til jeg oppdaget hvor konsollen var henn, og hva noclip kommandoen var.

Det med at våpen blir usynlig pleier jeg å fikse ved å gå inn og ut av førsteperson perspektivet (trykk v 2-3 ganger). Er i alle fall mindre forstyrrende enn quicksave+quickload. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del kræsj. Tre ganger i går, for eksempel. Det er skuffende, for jeg hadde ikke slike problem med F3 - derimot var det mye verre i FNV.

 

Det verste problemet for meg er at musepekeren in-game ofte får selskap av Windows-musepekeren. Jeg tror at dette skjer hver gang Windows re-gjenkjenner datamusa, noe som for meg skjer ganske ofte av en eller annen grunn (dårlig kontakt?). Jeg må restarte spillet for å bli kvitt dette. Jeg mener Fallout bør takle at man kobler fra musa og setter den inn igjen uten at dette forstyrrer pekeren i spillet.

 

Jeg mener at dialog-modellen er svakere denne gangen - siden Charisma er den eneste måten å overbevise noen om noe på. Dette er langt svakere enn systemet i F3/FNV, som bidro til langt mer variasjon selv om -utfallet- ofte ble uforandret.

 

Grafikken er ikke spesielt bra. Selv om jeg må kjøre på 768/medium forventer jeg mer av detaljnivået. Dette sier jeg som en som ikke bryr meg veldig hardt om grafikk of FPS og slikt.

 

Når et Minutemen-samfunn blir angrepet og jeg drar dit for å hjelpe til, spawner jeg ofte på det eksakt samme stedet som raiderne, samtidig som dem. Dæsjken for et kaos! Heldigvis har jeg en heftig shotgun som one-shotter dem, og den siste gangen dette skjedde rakk jeg akkurat å plaffe ned alle fire rakettkaster-raiderne før de fikk fyrt av en rakett. For det første bør det gå et par minutter fra jeg ankommer til raiderne kommer, og for det andre blir det tåpelig at de kommer med rakettkastere. For det tredje løper nybyggerne mine mot rakettkaster-gjengen kun bevæpnet med en pipe pistol, uten noen form for rustning. De burde så klart være langt mer defensive i en slik situasjon. De som kan og skal være aggressive er de jeg har gitt fullt utstyr til å beskytte hjemmet sitt. Resten burde gjemme seg...

 

Workshop-modusen, hvor man bygger opp baser og slikt, burde ha en funksjon der man filtrerer etter det man trenger å finne. Man kan "tagge" noe man skal bygge, men må likevel scrolle igjennom hundrevis av forskjellige gjenstander for å finne dem. Hvorfor ikke velge antall "Laser Turret" man vil ha med seg og klikke "add to inventory" slik at man kan ta med seg delene i form av Screws etc til det nye samfunnet man holder på å bygge fra "hoveddepotet"?

 

DETTE er egentlig all kritikken jeg har mot Fallout 4. Ellers er det et fantastisk spill som har gitt meg 90 timer med moro allerede og sannsynligvis gi meg 910 til de neste månedene.

Lenke til kommentar

For lite til å vippe mot kjøp. Ser ut for at Fallout 4 blir å vurdere på nytt ut på våren ein gang eventuellt til hausten.

 

Ser mange som rapporterer om bugs, men har opplevd svært lite selv. To pappesker kilte seg i hverandre en gang. Fikk problem med å skjønne hva som var opp og ned. Endte i at den snurret og spratt uhemmet, raskere og raskere helt til den forsvant ut i stratosfæren et sted. Største bug for meg så lang, men var mest bare morsomt! Ellers så klarte jeg å kile meg fast i no fjell når jeg prøvde komme meg et sted, jeg helst ikke burde. Egen idioti.
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en del kræsj. Tre ganger i går, for eksempel. Det er skuffende, for jeg hadde ikke slike problem med F3 - derimot var det mye verre i FNV.

 

Det verste problemet for meg er at musepekeren in-game ofte får selskap av Windows-musepekeren. Jeg tror at dette skjer hver gang Windows re-gjenkjenner datamusa, noe som for meg skjer ganske ofte av en eller annen grunn (dårlig kontakt?). Jeg må restarte spillet for å bli kvitt dette. Jeg mener Fallout bør takle at man kobler fra musa og setter den inn igjen uten at dette forstyrrer pekeren i spillet.

 

Jeg mener at dialog-modellen er svakere denne gangen - siden Charisma er den eneste måten å overbevise noen om noe på. Dette er langt svakere enn systemet i F3/FNV, som bidro til langt mer variasjon selv om -utfallet- ofte ble uforandret.

 

Grafikken er ikke spesielt bra. Selv om jeg må kjøre på 768/medium forventer jeg mer av detaljnivået. Dette sier jeg som en som ikke bryr meg veldig hardt om grafikk of FPS og slikt.

 

Når et Minutemen-samfunn blir angrepet og jeg drar dit for å hjelpe til, spawner jeg ofte på det eksakt samme stedet som raiderne, samtidig som dem. Dæsjken for et kaos! Heldigvis har jeg en heftig shotgun som one-shotter dem, og den siste gangen dette skjedde rakk jeg akkurat å plaffe ned alle fire rakettkaster-raiderne før de fikk fyrt av en rakett. For det første bør det gå et par minutter fra jeg ankommer til raiderne kommer, og for det andre blir det tåpelig at de kommer med rakettkastere. For det tredje løper nybyggerne mine mot rakettkaster-gjengen kun bevæpnet med en pipe pistol, uten noen form for rustning. De burde så klart være langt mer defensive i en slik situasjon. De som kan og skal være aggressive er de jeg har gitt fullt utstyr til å beskytte hjemmet sitt. Resten burde gjemme seg...

 

Workshop-modusen, hvor man bygger opp baser og slikt, burde ha en funksjon der man filtrerer etter det man trenger å finne. Man kan "tagge" noe man skal bygge, men må likevel scrolle igjennom hundrevis av forskjellige gjenstander for å finne dem. Hvorfor ikke velge antall "Laser Turret" man vil ha med seg og klikke "add to inventory" slik at man kan ta med seg delene i form av Screws etc til det nye samfunnet man holder på å bygge fra "hoveddepotet"?

 

DETTE er egentlig all kritikken jeg har mot Fallout 4. Ellers er det et fantastisk spill som har gitt meg 90 timer med moro allerede og sannsynligvis gi meg 910 til de neste månedene.

 

Dette med minutemen-oppdragene har jeg også merket. Mange ganger så er jeg dau når loadingen er ferdig. Har som vane å reise til et nærliggende sted og ta resten til fots.

Lenke til kommentar

De burde fikse det at våpen blir usynlig ved tilfeldige punkt. Ikke gamebreaking, men må quicksave+quickload for å få det bort. Plagsomt.

Noe som faktisk er gamebreaking er at noen ganger når jeg skal inn i en terminal, når jeg blir satt på skinner og sendt bort imot skjermen, så sitter jæveln seg fast og eneste utvei er å laste forrige save.

Var iallefall gamebreaking helt til jeg oppdaget hvor konsollen var henn, og hva noclip kommandoen var.

 

Plagsomt. Hvis jeg har forstått det riktig er det noe som har lett for å skje på maskiner med skjermer som kjører over 60Hz. Kunne selvsagt låst fps til 60, men jeg reduserte problemet ved å pumpe opp grafikken litt i stedet.
Lenke til kommentar

Prøvde først en piratversjon av fallout 4. Fant mye bugs, så jeg ble litt usikker på om jeg ville kjøpe det. Snakket så med en kamerat av meg, som overbeviste meg til å kjøpe det. Etter det har jeg nesten ikke opplevd bugs. Så man kan begynne å lure på andre som klager over bugs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir så bra at.

Det som er greit nå, er at ting kan ikke bli verre (forhåpentligvis), så etter, tja, kanskje 20 oppdateringer til så er spillet nogenlunde stabilt. Til tross for at våpen blir usynlig, at folkene i bebyggelsene mine aldri hører etter, at lysene ikke gir lys, at completed quests av og til ikke vises, at companions er stokk dumme, at det å sove fem seks timer, kan ta alt fra 10 sekund til 2 min, så storkoser jeg med så til de grader med dette spillet! :D

Lenke til kommentar

 

 

For lite til å vippe mot kjøp. Ser ut for at Fallout 4 blir å vurdere på nytt ut på våren ein gang eventuellt til hausten.

 

Har ikke vært borti et eneste problem selv, så ser ikke noen grunn til å vente om bugs er problemet. Leter man virkelig, så kan man sikkert finne noen men.

Jeg oppdager dessverre nye immersion/game breaking bugs hver dag (PC). Noen NPCs blir borte for alltid, usynlig våpen, får ikke fullført quests, clipping fra helvete og framedrops til tusen.

 

MEN det er fortsatt det beste spillet jeg noen sinne har spilt, så er helt enig med at det er ingen grunn til å vente om bugs er problemet. Alle verdens glitcher og bugs er verdt det, for dette fantastiske spillet.

Hvilken setup har du? AMD skjermkort?
Lenke til kommentar

Dette blir så bra at.

Det som er greit nå, er at ting kan ikke bli verre (forhåpentligvis), så etter, tja, kanskje 20 oppdateringer til så er spillet nogenlunde stabilt. Til tross for at våpen blir usynlig, at folkene i bebyggelsene mine aldri hører etter, at lysene ikke gir lys, at completed quests av og til ikke vises, at companions er stokk dumme, at det å sove fem seks timer, kan ta alt fra 10 sekund til 2 min, så storkoser jeg med så til de grader med dette spillet! :D

 

At lysene ikke gir lys fant jeg ut av etter en del prøving og feiling. Ta den derre outposten helt mot grensa i nord som er en del av Minutemen-oppdragene. Det henger en lyspære i taket på et av skurene der. Den virker ikke. Det holder med en Pylon/etc på taket så skal det være strøm der - men du må erstatte den eksisterende pæren med en ny.

 

Slike pylons/switches/etc kobler strøm automatisk til lyspærer og slikt i en sfærisk radius på 2-3 meter fra tilkoblingspunktet. Skal du ha lys lenger unna må du trekke kabler mellom lyspærene slik det er gjort i The Castle. Med tanke på hvor knapt det er med kobber, gjør jeg IKKE det med alle de 6-7 bosetningene hvor jeg har satt opp rekrutteringsradio, for å si det slik... (og ihvertfall ikke alle bosetningene...)

Lenke til kommentar

Er det seriøst ingen som skal nevne at det ikke er støtte for flere skjermer (Eyefinity / Surround view) og heller ikke SLI støtte??!

Seriøst...! Jeg kjøpte det på release dag, men har ventet med å starte spillet fordi jeg strengt tatt ikke har tid til å bli hektet på ett spill nå, men så satt jeg av dagen idag til å spille og har gledet meg, bare for å finne ut at det hverken støtter 3 skjermer eller SLI!?!
Ett stor-spill i 2015 som ikke støtter SLI og flere skjermer er rett og slett en skam!

 

edit: Ja, jeg vet det kan tvinges til å kjøre på 5760x1080 , men da blir menyer helt dustete, og halvparten av innholdet i videoer havner utenfor skjermen (toppen) - og på den oppløsningen trengs SLI for å kjøre ultra, noe som også mangler... 

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

De burde fikse det at våpen blir usynlig ved tilfeldige punkt. Ikke gamebreaking, men må quicksave+quickload for å få det bort. Plagsomt.

Noe som faktisk er gamebreaking er at noen ganger når jeg skal inn i en terminal, når jeg blir satt på skinner og sendt bort imot skjermen, så sitter jæveln seg fast og eneste utvei er å laste forrige save.

Var iallefall gamebreaking helt til jeg oppdaget hvor konsollen var henn, og hva noclip kommandoen var.

 

Det med våpenet skjer med meg av og til, å trykk V og gå inn i 3dje person og tilbake i første person fikser det for meg :)

Lenke til kommentar

 

 

 

For lite til å vippe mot kjøp. Ser ut for at Fallout 4 blir å vurdere på nytt ut på våren ein gang eventuellt til hausten.

Har ikke vært borti et eneste problem selv, så ser ikke noen grunn til å vente om bugs er problemet. Leter man virkelig, så kan man sikkert finne noen men.
Jeg oppdager dessverre nye immersion/game breaking bugs hver dag (PC). Noen NPCs blir borte for alltid, usynlig våpen, får ikke fullført quests, clipping fra helvete og framedrops til tusen.

 

MEN det er fortsatt det beste spillet jeg noen sinne har spilt, så er helt enig med at det er ingen grunn til å vente om bugs er problemet. Alle verdens glitcher og bugs er verdt det, for dette fantastiske spillet.

Hvilken setup har du? AMD skjermkort?

 

 

Nvidia GTX 780

AMD FX 8350

8 GB RAM

 

50-60 fps på High.

Lenke til kommentar

De burde fikse det at våpen blir usynlig ved tilfeldige punkt. Ikke gamebreaking, men må quicksave+quickload for å få det bort. Plagsomt.

Noe som faktisk er gamebreaking er at noen ganger når jeg skal inn i en terminal, når jeg blir satt på skinner og sendt bort imot skjermen, så sitter jæveln seg fast og eneste utvei er å laste forrige save.

Var iallefall gamebreaking helt til jeg oppdaget hvor konsollen var henn, og hva noclip kommandoen var.

 

Det er mulig å forhindre at dette skjer ved å låse FPS til 60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...