Gå til innhold

Førerkort beslaglagt etter "uforsvarlig" kjøring


bhsm94

Anbefalte innlegg

Jeg holdt 40 gjennom rundkjøring. når jeg va ut av rundkjøringen økte jeg farten til 50 som er fartsgrensen. Det var automtgir, den girte ned og jeg fikk sleng.

 

Så du fikk sleng på bilen når var heilt ute av rundkjøyringa og akselererte rett fram? Vanligvis så er det kombinasjonen av fartsakselerasjon og svingakselerasjon som gjer at bilen får sleng,.

 

 

Uansett så er det slik at det faktum at det gikk gale er bevis i seg sjølv på at du ikkje kjøyrde etter forholda.

Frå vegtrafikklova § 6 fyrste ledd:

 

 

§ 6. Fartsregler.

Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.

 

Så det er på det reine at du har brutt lova.

Det du spør om er om politiet har tilstrekkelig med bevis for dette, eller om du har sjangs til å unndra deg straff.

Din forklaring av kva som hendte er bevis, det same er skadene på bilen og skiltet.

Dersom du kan gi meir opplysningar, særlig om politiets rolle så vil det bli lettare å hjelpe deg med å vurdere kor gode bevis politiet har mot deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...