Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det har seg slik at de fleste vennene mine jeg har på facebook stammer fra skolegangen og jobber jeg har hatt opp i gjennom årene. Jeg kan opplyse om at jeg til nå har gått 16 år på skole og anser meg selv som en normal gutt med en normal vennegjeng. Jeg kan også opplyse at jeg ikke er særlig aktiv på facebook egentlig. Skriver kun i lukkede grupper og samtaler. Liker og kommenterer sjeldent på bilder med mindre det foreligger en grunn.

 

Nå nylig oppdaget jeg at noen av mine "venner" har fjernet meg ettersom tiden har gått. Noen av disse har jeg flere felles venner med (alt fra 30-99 felles), og ser at de har beholdt noen felles venner som jeg antok at de hadde mindre kontakt med enn meg. Jeg ble litt overasket, men ikke særlig lei meg fordi disse personene har fjernet meg. Jeg har et nokså overflatisk syn på facebook. Det fikk meg uansett til å lure på hva som kan være grunnene til at de har fjernet akkurat meg?

 

En annen ting er at jeg også har noen bekjente jenter fra ungdomsskoleklassen som driver å legger meg til, for så å fjerne meg igjen etter noen måneder. Ikke snakket med de på ca 8 år... Det kan gå opptil 1 år før de legger meg til igjen. Noen av de har jeg akseptert sånn 3-4 ganger tidligere. Hva er det som skjer her?

 

Hilsen en forvirret facebook bruker


Anonymous poster hash: 5ce33...91e



Anonymous poster hash: 5ce33...91e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en del forskjellig egentlig. Kanskje de jentene legger deg for å sjekke deg ut, ser hva du driver på med osv. Og så fjerner de deg igjen fordi de har mista interessen.

 

Selv er jeg svært streng på hvem jeg lar forsøple hjernen min gjennom Facebook. Folk som bare poster dritt og inviterer meg til de jævla spillene pleier jeg som regel å fjerne. Facebook er tidsslukende og distraherende nok som det er. Jeg har etterhvert opparbeida meg et par tommelfingerregler, som for eksempel; Hilser vi ikke på hverandre i det dagligdagse, trenger vi ikke å være Facebook-venner. 

 

Det er ikke noe poeng å ha venner på facebook som har null verdi for deg i virkeligheten. 

Lenke til kommentar

OP her.

Viking Chieftain of Gains, det er akkurat de kjørereglene jeg også følger. Nå skal det sies at jeg har noen "venner" som jeg ikke har anledning til å følge opp i det daglige, som jeg i grunn egentlig kunne har fjernet som venn selv. Jeg føler om jeg skal følge de reglene slavisk så kunne jeg likeså slettet hele facebooken min. Uansett takk for din input :)


Anonymous poster hash: 5ce33...91e



Anonymous poster hash: 5ce33...91e
Lenke til kommentar

Jeg har fjernet alle "venner" fra skolen som jeg ikke har kontakt med, eller folk jeg har jobbet med som jeg ikke har kontakt med eller har noen interesse av å vite noe om.

 

Jeg bruker facebook som en slags nyhetsfeed, der jeg liker diverse sider.

 

Har ingen interesse av å se hva folk spiste til middag eller hvor flinke de er til å trene, feriebilder osv.

 

Jeg legger heller nesten aldri ut noen innlegg, da skal det være meget bra før jeg gidder å legge det ut.

 

Samme gjelder det ang hva jeg liker og kommenterer, selv på bilder og ting som min samboer legger ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Facebook er et nettsamfunn som har som hovedhensikt å pushe skreddersydd reklame på nyttige idioter som gratulerer hverandre med vel gjennomført ferie, fødselsdag og sære fritidsaktiviteter. Hvis du kan leve med den bløffen, så gjerne det, men ikke la noe som skjer på FB påvirke livet ditt negativt.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende bare fjerner alle de ikke snakker med eller ønsker å ha noe særlig kontakt med, trenger ikke være noe personlig, bare at de ikke gidder å ha "venner" de ikke har noen som helst kontakt med. 

Det at de sletter deg for å så legge deg til igjen, er kanskje for oppmerksomhetens skyld? Du kan jo spørre dem hvorfor de har lagt deg til sånn 3-4 ganger? 

 

Du bør uansett ikke ta det så personlig, at noen har slettet deg fra facebook... :)

Lenke til kommentar

Facebook er et nettsamfunn som har som hovedhensikt å pushe skreddersydd reklame på nyttige idioter som gratulerer hverandre med vel gjennomført ferie, fødselsdag og sære fritidsaktiviteter. Hvis du kan leve med den bløffen, så gjerne det, men ikke la noe som skjer på FB påvirke livet ditt negativt.

Adblock ;)

 

Facebook er et nyttig verktøy for kommunikasjon. Der finnes nok enklere og laaaaangt sikrere løsninger men for trivielle ting er det meget kurant å bruke.

Lenke til kommentar

 

Hei

 

En annen ting er at jeg også har noen bekjente jenter fra ungdomsskoleklassen som driver å legger meg til, for så å fjerne meg igjen etter noen måneder. Ikke snakket med de på ca 8 år... Det kan gå opptil 1 år før de legger meg til igjen. Noen av de har jeg akseptert sånn 3-4 ganger tidligere. Hva er det som skjer her?

 

Hilsen en forvirret facebook bruker

 

Som flere andre her har eg en regel om at eg bare har folk på FB som eg hilser på når eg treffer de på gaten. Noen unntak er det naturligvis også.

 

Hadde noen lagt meg til, slettet meg og lagt meg til igjen så ville eg avslått eg. Enten er man venner eller så er man det ikkje.

Lenke til kommentar

Jeg slettet meg på facebook for 5 år siden.

Jeg lever ennå!

Mye bedre faktisk  :)

 

Det kan sies. Gratulerer du er vel den første jeg møtt som levd ten FB (sarkasme).

 

 

Facebook er et nettsamfunn som har som hovedhensikt å pushe skreddersydd reklame på nyttige idioter som gratulerer hverandre med vel gjennomført ferie, fødselsdag og sære fritidsaktiviteter. Hvis du kan leve med den bløffen, så gjerne det, men ikke la noe som skjer på FB påvirke livet ditt negativt.

 

Det har du rett i, men vi har litt mer erfaring bruker AD-block. Jeg har aldri sett reklamer på facebook, så jeg vet egenlig hva du prater om - jeg bruker AD-block.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har både fjernet folk fra facebook, og blitt fjernet selv. Er det folk jeg egentlig ikke kjenner, har møtt på fest etc., så er det jo no big deal. Jeg kjenner dem ikke. Om en av mine nærmeste hadde fjernet meg, ville jeg selvfølgelig ha begynt å kverne litt, men i så tilfelle ser jeg for meg at det ville vært en jævla god grunn til det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...