Gå til innhold

Jailbreaking av iPhone 6


Agurk43

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å jailbreake min iPhone 6 med iOS 9. Jeg lurer på om det er noen negative sider med det?

Neida. Ingen andre enn at du risikerer å få deg en telefon som funker mye dårligere. Men hvis det ikke spiller noen rolle for deg, så bare kjør på.

 

iOS er designet, utviklet og produsert av et firma med milliarder av dollar i bedriften og tusenvis av svært dyktige medarbeidere. En jailbreak er antagelig laget av en kvisete tenåring på gutterommet.

 

Du velger selv hva du ønsker at skal styre mobilen din...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er uttallige funksjoner man kan få med en jailbreak som ikke er mulig uten. Hvis dere er kritiske, lag en egen tråd og klage der. Poenget med tråden var litt mer objektiv informasjon rundt jailbreaking og ikke en tråd der folk kan ytre sine meninger om det er lurt eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Negativ side: Du har ingen garanti, men du kan gjenopprette i iTunes og da slettes alle spor etter jailbreak og telefonen din er som den var før med garanti osv.. (om du ikke har overklokket noe veldig som har ødelagt prosessoren osv..) 

 

Anbefaler deg å ta en titt hær for alt om jailbreak.

 

Har du oppdatert til ios 9.1 finnes det idag ingen jailbreak.

Er du på ios 9.0, 9.0.1 eller 9.0.2 finnes pangu. Se hær for nedlastning og info, anbefaler deg å se nedover på siden da de sier mye nyttig info.

For å jailbreake er det bare å laste ned og følge "on screen instructions". Det er også noen tips på nettsiden deres.

 

Anbefaler deg også å ta en titt hær for alt om jailbreak.

Lenke til kommentar

Da har du kommet feil sted Agurk :p Det å spørre om hvorfor du skal jailbreake en iPhone er et relevant spørsmål og det er også relevant at du mister garantien.

 

Hvilke funksjoner er det du skal benytte deg av? Er kanskje helt galt av meg å spørre om det...

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Det er uttallige funksjoner man kan få med en jailbreak som ikke er mulig uten. Hvis dere er kritiske, lag en egen tråd og klage der. Poenget med tråden var litt mer objektiv informasjon rundt jailbreaking og ikke en tråd der folk kan ytre sine meninger om det er lurt eller ikke.

Vel. Du spør om det er noen negative sider ved det. Da får du svar på det. Det må jo være positivt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du mister garantien skal du ikke ta så tungt, det er bare å gjenopprette telefonen i iTunes så er alle spor etter jailbreak borte. På den negative siden så er det noen apper som ikke virker pga jailbreak. Jeg jailbreaker min telefon hovedsaklig pga av WhoIsCalling, WiFi Passwords, f.lux, BatteryLife, Phantom for Snapchat og Harbor.

Lenke til kommentar

 

Det er uttallige funksjoner man kan få med en jailbreak som ikke er mulig uten. Hvis dere er kritiske, lag en egen tråd og klage der. Poenget med tråden var litt mer objektiv informasjon rundt jailbreaking og ikke en tråd der folk kan ytre sine meninger om det er lurt eller ikke.

Vel. Du spør om det er noen negative sider ved det. Da får du svar på det. Det må jo være positivt...

 

 

Da har du kommet feil sted Agurk :p Det å spørre om hvorfor du skal jailbreake en iPhone er et relevant spørsmål og det er også relevant at du mister garantien.

 

Hvilke funksjoner er det du skal benytte deg av? Er kanskje helt galt av meg å spørre om det...

 

Det dere (Belphegor og Rogkas) kom med var ikke særlig objektive og fornuftige innlegg. Det var mer sutring og syting over at jeg velger å jailbreake telefonen. Jeg mister ikke garantien i og med at en enkel gjennoppretting via iTunes fjerner alt. Og det er ikke "kvisete fjortenåringer" som lager jailbreaks, det er gjerne voksne mennesker med utdanning innen programmering som har fått seg en fresh hobby. Fjortenåringer uten spesiell utdanning eller kunnskap om området har ikke mulighet til å lage en jailbreak, da dette tross alt er hacking av muligens det mest sikre mye brukte opperativsystemet som finnes i dag.

 

----- 

 

Jeg har dessverre 9.1 så da får jeg vente til det kommer en jailbreak av enten 9.1 eller 9.2. Tusen takk folkens!  :)

Endret av Agurk43
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...