Gå til innhold

Black Friday 2015 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det prisnivå som prøver å danke elkjøp, burde være likeverdige prismessige. 

Kommer også billigst ut oftest, på 95% av produktene i forrige test. 

 

Nå skal det sies at begge kjedene har mye av de samme produktene, men produsenten merker de med ulik kode i eksportbatchene, så kundene ikke kan prismatche pga ulik modell, enda det er samme vare. 

 

Litt butikk må det være lov til å kjøre. 

Lenke til kommentar

Nå forutsetter de rabattene fra Expert at du handler i butikk og alle som skjønner tegninga vet at butikkprisene til Expert er høyere enn nettprisene.

 

Jeg ser at noen tilbud kun gjelder i butikk, mens noen tilbud gjelder også på nett.

 

 

 

Black Friday vil gjelde på expert.no og i våre butikker.
Lenke til kommentar

Nå er det prisnivå som prøver å danke elkjøp, burde være likeverdige prismessige. 

Kommer også billigst ut oftest, på 95% av produktene i forrige test. 

 

Nå skal det sies at begge kjedene har mye av de samme produktene, men produsenten merker de med ulik kode i eksportbatchene, så kundene ikke kan prismatche pga ulik modell, enda det er samme vare. 

 

Litt butikk må det være lov til å kjøre. 

Har lagt merke til LG skjermer som heter UF850, UF830, UF860 osv

 

En rask titt her: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3083093(UF860)

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3335663(UF830)

 

Så skjønner jeg jo hva de driver med. Det er sikkert prikk lik skjerm, med unntak av kosmetiske forskjeller. Dette blir vel gjort for at hvis fks elkjøp har uf860 til 12000 kr, så kan Expert unlate seg å prismatche går jeg utifra siden det teknisk sett ikke er samme varenr etc.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Syntes det er rart forøvrig at dinside kommer med en artikkel nå som sammenligner Black Friday priser mellom Expert og Elkjøp. Når den første ikke har kommet med noen black friday tilbud enda. men men. Er tross alt dinside.

 

http://www.dinside.no/935338/slik-sjekker-du-hvilket-tilbud-som-er-best

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Nå forutsetter de rabattene fra Expert at du handler i butikk og alle som skjønner tegninga vet at butikkprisene til Expert er høyere enn nettprisene.

Står jo at black friday prisene gjelder på nett og butikk. er noen av de 25% som bare gjelder i butikk. Har forøvrig aldri hatt problemer med på Elkjøp eller Expert med prismatch på nett. Er noe billigere på nett så får jeg prisen som er der.

 

Har dog hatt litt større utfordringer på Elkjøp at de ikke vil matche andre nettbutikker.

Lenke til kommentar

Nå som nye expert er xxl og elkjøp-folka, så er det egntlig bare til å glemme det grinebiteriet ditt. 

 

Nåja, med så mange negative opplevelser de siste 5-10 årene så skal det faktisk litt til :)

Jeg handlet nesten utelukkende på expert før pga kundeservicen og relativ konkuransedyktig pris, men så var det en periode hvor prisene var helt borti natta og kundeservicen likeså. Hjalp heller ikke med diverse lite gjennomtenkte kampanjer de ikke greide å gjennomføre.

Nå ser det jo ut som om prisene igjen er ca konkuransedyktige ihvertfall, så er vel ett steg i riktig retning, så får vi tro at kundeservicen er like hevet. 

Mine erfaringer er stort sett basert på den lokale butikken her da, kan jo hende det er helt motsatt andre steder(får da nesten tro det for kjeden sin del)

Lenke til kommentar

Prisgaranti, fornøydgaranti ol, man skal kunne gjøre gode kjøp nå med de nye sjefene. 

 

Men kundeservise er viktig, en av grunnene til at 700.000 siste 3 årene har havnet hos komplett.no 

 

Noen har dårlig opplevelser der, men jeg har tilgode at de ikke løser det til slutt. 

Kundeservice på chat ol / første leddet er ofte ubrukelige og lager bare trøbbel, men det retter seg så fort det kommer til andrelinje ol der sakene skal avgjøres. 

Lenke til kommentar

 

Burde kalles noe annet, i og med at vi ikke har thanksgiving dagen før, i tillegg til at tilbud som "20 % på alle strykejern!" bare er flaut..

 

Thanksgiving har ingenting med black friday å gjøre direkte, dessuten føler jeg folk sterkt overvurderer de "reelle" tilbudene i USA.

 

AtW

 

I og med at black friday alltid faller på dagen etter thanksgiving vil jeg si at det direkte har noe med det å gjøre. Videre taler det at California og andre stater anerkjenner "dagen etter thanksgiving" som en fridag for statlige ansatte, samt at mange private ansatte også får fri, for at det er sammenheng mellom disse dagene. Videre oppstod selve navnet på bakgrunn av trafikken som oppstod dagen etter thanksgiving (mest sannsynlig folk på vei hjem).

 

Det er mye vanligere å ha 40-80 % rabatt på varer i USA og andre land enn i Norge på black friday. Noen tilbud er selvfølgelig begrensede, men det er hevet over en hver tvil at tilbudene i blant annet USA, også de som er tilgjengelig hele dagen gjennom, går tilbudene i Norge en høy gang, og får 90 % av alle tilbudene i Norge til å se blekt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Burde kalles noe annet, i og med at vi ikke har thanksgiving dagen før, i tillegg til at tilbud som "20 % på alle strykejern!" bare er flaut..

 

Thanksgiving har ingenting med black friday å gjøre direkte, dessuten føler jeg folk sterkt overvurderer de "reelle" tilbudene i USA.

 

AtW

 

I og med at black friday alltid faller på dagen etter thanksgiving vil jeg si at det direkte har noe med det å gjøre. Videre taler det at California og andre stater anerkjenner "dagen etter thanksgiving" som en fridag for statlige ansatte, samt at mange private ansatte også får fri, for at det er sammenheng mellom disse dagene. Videre oppstod selve navnet på bakgrunn av trafikken som oppstod dagen etter thanksgiving (mest sannsynlig folk på vei hjem).

 

Det er mye vanligere å ha 40-80 % rabatt på varer i USA og andre land enn i Norge på black friday. Noen tilbud er selvfølgelig begrensede, men det er hevet over en hver tvil at tilbudene i blant annet USA, også de som er tilgjengelig hele dagen gjennom, går tilbudene i Norge en høy gang, og får 90 % av alle tilbudene i Norge til å se blekt ut.

 

 

Nå har jeg riktignok ikke bodd i usa, men jeg har fulgt med litt, og mitt inntrykk er at tilbudene i USA ikke er så fantastiske, det er høye rabatter på svært begrensede varer, ting på vei ut osv, som i norge. Og selv om det ble brukt helt i starten, så er det ikke det som er den "offisielle grunnen" til navnet i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv om "den offisielle" grunnen til navnet i dag nok er å markere startskuddet på julehandelen, har tradisjonen så sterke forankringer til thanksgiving at det er snodig å kopiere denne tradisjonen hit.

 

Jeg har også fulgt med, også på tilbud som ikke nødvendigvis er på Amazon, og det er tilbud som går tilbudene i Norge en høy gang. Også de som ikke nødvendigvis er av typen "første 50 får en Xbox One til 80 % avslag". Tilbud av sistnevnte art burde også praktiseres mer i Norge for å forsvare bruken av navnet.

Lenke til kommentar

 

 

Burde titte på Panasonic CXC 725. FantastiskFantastisk tv, vant prisen for årets beste tv (innenfor rimelighetens grenser vel og merke)

Hmm Skeptisk til Firefox OS. Tek.no ga den også lunken review

 

Noen som har Panasonicen og kan fortelle noe om hvordan den er?

 

Har sett litt rundt ny TV i prisklassen 9.000-10.000 og 55". Virker som en bra TV, men er også litt usikker på dette med Firefox OS. 

 

 

Jeg kjøpte denne i sommer og er veldig fornøyd. Det beste du får i den klassen etter min mening.

Ekstremt bra sortinvå til å være LCD, fargene er fyldige og naturlige. Meget god allround TV som er bra til film,serier, sport og spill.

Virker solid bygget i motsetning til en del av konkurrentene.

Sony sin X8505C har like bra bildet, men Panasonicen har fordelen med at den er bakbelyst istede for kantbelyst, så den er mindre utsatt for lysgjennomslag.

 

Når det gjelder Firefox OS så ser jeg på det som et stort pluss. Det er veldig enkelt og bruke å den jobber raskt. Jeg opplever at det er raskere enn Tizen og Android på direkte konkurrenter.

Men det kommer litt an på hvordan du skal bruke det.

Den har jo mindre utvalg av apper enn feks Samsung og LG. Men bla. Netflix og Youtube er på plass og det kommer sikkert flere etterhvert.

Jeg har selv PS4 og Apple TV så har ikke behov for å bruke appene på TV'n. Det hadde jeg gjort uansett hvilket merke jeg hadde hatt. Ingen Smart TV løsninger per dags dato som kan konkurrere med løsninger som PS4/Xbox/Apple TV osv uansett.

Jeg har hatt x-antall TV'er det siste året som har blitt levert tilbake på 30 dagers av forskjellige grunner eller som har gått i stykker etter kort tid. Så har fått testet litt...

 

 

Enkelte tester har kritisert Panasonic for at de ikke har integrert den gamle TV menyen nok inn i Firefox OS. Jeg synes det bare er en fordel at dette er mer adskilt.

 

Firefox OS og TV'n generelt er veldig stabil. Har ikke hatt noe som helst problemer, det bare funker.

Det kan man ikke si om konkurrernede merker hvor flere sliter med at TV'n henger seg slik at man må ta strømmen på den for å få den i gang. Apper som ikke funker og en TV som slår seg av og på av seg selv.

 

Kort oppsummert: Bildekvaliteten kan man ikke ta den på iallefall. Så blir det litt opp til deg/dere om hva som er viktigst med Smart-TV delen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Er det noen som vet om noen trådløse hodetelefoner som kan kobles til tven((gjerne mobil også om det er mulig) som tilfeldigvis er på tilbud? Har ikke peiling på sånne ting, så hadde bare trengt noen enkle til sånn max 400.(((litt over går greit))

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Burde titte på Panasonic CXC 725. FantastiskFantastisk tv, vant prisen for årets beste tv (innenfor rimelighetens grenser vel og merke)

Hmm Skeptisk til Firefox OS. Tek.no ga den også lunken review

Noen som har Panasonicen og kan fortelle noe om hvordan den er?

 

Har sett litt rundt ny TV i prisklassen 9.000-10.000 og 55". Virker som en bra TV, men er også litt usikker på dette med Firefox OS.

Jeg kjøpte denne i sommer og er veldig fornøyd. Det beste du får i den klassen etter min mening.

Ekstremt bra sortinvå til å være LCD, fargene er fyldige og naturlige. Meget god allround TV som er bra til film,serier, sport og spill.

Virker solid bygget i motsetning til en del av konkurrentene.

Sony sin X8505C har like bra bildet, men Panasonicen har fordelen med at den er bakbelyst istede for kantbelyst, så den er mindre utsatt for lysgjennomslag.

 

Når det gjelder Firefox OS så ser jeg på det som et stort pluss. Det er veldig enkelt og bruke å den jobber raskt. Jeg opplever at det er raskere enn Tizen og Android på direkte konkurrenter.

Men det kommer litt an på hvordan du skal bruke det.

Den har jo mindre utvalg av apper enn feks Samsung og LG. Men bla. Netflix og Youtube er på plass og det kommer sikkert flere etterhvert.

Jeg har selv PS4 og Apple TV så har ikke behov for å bruke appene på TV'n. Det hadde jeg gjort uansett hvilket merke jeg hadde hatt. Ingen Smart TV løsninger per dags dato som kan konkurrere med løsninger som PS4/Xbox/Apple TV osv uansett.

Jeg har hatt x-antall TV'er det siste året som har blitt levert tilbake på 30 dagers av forskjellige grunner eller som har gått i stykker etter kort tid. Så har fått testet litt...

 

 

Enkelte tester har kritisert Panasonic for at de ikke har integrert den gamle TV menyen nok inn i Firefox OS. Jeg synes det bare er en fordel at dette er mer adskilt.

 

Firefox OS og TV'n generelt er veldig stabil. Har ikke hatt noe som helst problemer, det bare funker.

Det kan man ikke si om konkurrernede merker hvor flere sliter med at TV'n henger seg slik at man må ta strømmen på den for å få den i gang. Apper som ikke funker og en TV som slår seg av og på av seg selv.

 

Kort oppsummert: Bildekvaliteten kan man ikke ta den på iallefall. Så blir det litt opp til deg/dere om hva som er viktigst med Smart-TV delen.

Takk for fyldig erfaringspost! Blir nok enten denne eller Samsung 7005 etter å ha lest litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...