Gå til innhold

PODKAST: Slik begrunner Gamer.no-anmelderen Fallout 4-karakteren


Anbefalte innlegg

 

schnip

 

Subjektiviteten er nok mer avgjørende enn som så. Det finnes objektive kriterier for å vurdere spill, som ytelse, oppløsning, pris osv., men ikke noe av dette forteller deg om du vil like spillet. Det spiller liten rolle om et spill fungerer teknisk godt hvis man verken liker den grafiske stilen, musikken, historien eller gameplay-mekanismene, og dette kommer helt an på hva man selv tar med seg inn i spillet. F.eks. vil ihuga fans av fantasy-romaner nødvendigvis like Skyrim mye bedre enn Fallout uavhengig av hvorvidt Fallout er teknisk sterkere, mens for en fan av amerikansk kultur fra 50-tallet så vil Fallout få mange gratispoeng (eller minuspoeng hvis man absolutt ikke liker 50-tallet). For meg var Shovel Knight et av de beste spillene som kom ut i 2014 og det er hovedsakelig fordi det er en hyllest til noen av mine favorittspill til NES, men hvis man ikke vokste opp med Mega Man og Duck Tales vil Shovel Knight ikke ha de samme appellen. På samme måte skinner det gjennom i dine egne topplister at din bakgrunn som PC-gamer i stor grad farger dine vurderinger; mye av det du påpeker som negativt ("konsollifisering") vil være positivt for noen som først og fremst har spilt på konsoll. På meg virker det f.eks. helt absurd at noen skulle prøve å spille et spill som Dark Souls med mus og tastatur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje greit å prøve å unngå spoilers når dere snakker om ferske spill.

 

Tenker på bemerkelsen om Valentine i FO4, det er jo et kult øyeblikk når man oppdager det, siden man ikke forventer det. Det var spesielt unødvendig når dere ikke snakker noe mer om det, så virker som hele poenget med setningen var å røpe "det".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...