Gå til innhold

Hvem leverer reklame til folk utenom posten ?


Anbefalte innlegg

Min bror har en postkasse som er tydelig merket med "Nei takk til uadressert reklame". Problemet er ikke at han får reklame i postkassa, men at han ofte finner en bunke med reklame på dørmatta. Og som vi alle vet så er dørmatter ofte utenfor huset, og der blåser og regner det.

 

Vi vet at det ikke er posten som leverer dette fordi vi kjenner begge postbudene i området veldig godt så de har vi pratet med.

 

Problemet er ikke at reklamen ligger utenfor døren, det kan han bare kaste selv om det i seg selv er litt irriterende, 

 

Problemet er at min bror bor i blokk, og det ligger reklame utenfor alle dørene, og når det da begynner og blåse så får denne blokken en drittjobb med og samle sammen den reklamen som ikke allerede har forsvunnet. og om det i tillegg regner ute så er parkeringsplassen plastret med reklame.

 

 

Om ikke dette stopper så ser jeg ingen lys fremtid for dette postbudet om min bror eller noen andre beboere er hjemme da han leverer dette. for det er rett og slett idioti. 

Blokken har et eget rom som det står postkasser inni og dette rommet er alltid åpent. Postbudet gidder tydeligvis ikke og ta seg bryet med og åpne denne ene døren.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noen uopplyste knøler som ikke vet at "nei takk til reklame" også gjelder på døra, og at reklamebud faktisk må sette seg inn i hvem i oppgangen det gjelder. Det går litt i bølger her i huset også - reklame på alle dørene til noen får tak i reklamebudet og gitt ham en skyllebøtte. Så går det fint frem til vedkommende finner seg noe bedre å gjøre og stillingen tilfaller en ny idiot.

Lenke til kommentar

Det er noen uopplyste knøler som ikke vet at "nei takk til reklame" også gjelder på døra, og at reklamebud faktisk må sette seg inn i hvem i oppgangen det gjelder. Det går litt i bølger her i huset også - reklame på alle dørene til noen får tak i reklamebudet og gitt ham en skyllebøtte. Så går det fint frem til vedkommende finner seg noe bedre å gjøre og stillingen tilfaller en ny idiot.

 

Problemet er først og fremst at det ikke er oppganger i denne blokken, den er konstruert slik at alle utgangsdører går rett ut i det fri, så den reklamen som havner på dørmatter havner ofte OVERALT pga av vind, og ikke spesielt gøy og grafse rundt i sørpe og bløt asfalt etter jobb for og rydde vekk reklame du egentlig ikke skal ha i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

En ting skal vårt reklamebud ha: Hvis vi lar det ligge, tar han det faktisk med seg igjen etter noen dager.

 

Det burde vel holde å henge opp noen lapper: "Gjør oppmerksom på at reservasjon mot uadressert reklame også gjelder dørmatten. Ber om at reklamebud og andre det måtte gjelde respekterer dette."

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Min bror har en postkasse som er tydelig merket med "Nei takk til uadressert reklame". Problemet er ikke at han får reklame i postkassa, men at han ofte finner en bunke med reklame på dørmatta. 

Ta kontakt med det/de firma det reklameres for, de er garantert ikke førnøyd med denslags oppførsel. Slikt er dårlig reklame på flere nivåer egentlig!

 

I blokka her hadde vi en periode problemer med et bud som dumpet restopplaget av en XXL-reklame i papirdunken vår, gjerne 50-100 aviser. Han jobber ikke i det budfirmaet lengre...

Lenke til kommentar

.

 

Vi vet at det ikke er posten som leverer dette fordi vi kjenner begge postbudene i området veldig godt så de har vi pratet med.

 

 

 

Om ikke dette stopper så ser jeg ingen lys fremtid for dette postbudet om min bror eller noen andre beboere er hjemme da han leverer dette. for det er rett og slett idioti. 

Blokken har et eget rom som det står postkasser inni og dette rommet er alltid åpent. Postbudet gidder tydeligvis ikke og ta seg bryet med og åpne denne ene døren.

 

Dere tror det er postbudet eller ikke? :)

 

Kan forresten aldri tenke meg at det er posten som gjør det. Posten har nøkler til der de skal inn, og jeg ser ikke for meg at de bare dumper reklame rett på bakken.

 

Vet det er flere firma her lokalt som bare legger fra seg raklen utenfør blokker\innganger en må ha lås til ( gjerne nok til alle) og så blir det ( forhåpentligvis) hentet neste gang dette budet er innom.

Lenke til kommentar

 

.

 

Vi vet at det ikke er posten som leverer dette fordi vi kjenner begge postbudene i området veldig godt så de har vi pratet med.

 

 

 

Om ikke dette stopper så ser jeg ingen lys fremtid for dette postbudet om min bror eller noen andre beboere er hjemme da han leverer dette. for det er rett og slett idioti. 

Blokken har et eget rom som det står postkasser inni og dette rommet er alltid åpent. Postbudet gidder tydeligvis ikke og ta seg bryet med og åpne denne ene døren.

 

Dere tror det er postbudet eller ikke? :)

 

Kan forresten aldri tenke meg at det er posten som gjør det. Posten har nøkler til der de skal inn, og jeg ser ikke for meg at de bare dumper reklame rett på bakken.

 

Vet det er flere firma her lokalt som bare legger fra seg raklen utenfør blokker\innganger en må ha lås til ( gjerne nok til alle) og så blir det ( forhåpentligvis) hentet neste gang dette budet er innom.

 

 

skjønner missforståelsen, Kaller de som leverer reklame etc postbud, men det er ikke postbud fra gode gamle posten :p

 

Og postkassene står i et lite bygg ved parkeringen der det både er postkasser utenpå og inni, det er aldri låst. det er ikke engang låsemekanisme i døren :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Hva med et stort skilt der det står at dere ikke ønsker reklame i denne blokka?

 

Reklame er irriterende. Det blir så mye papir å bære til innsamlingen.

Mye av det er glanset papir som ikke egner seg til opptenning heller, for de som har peis.

Klistermerket "reklame uønsket" på postkassa blir ikke alltid respektert.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Vet dere hva jeg gjør med slik. Ligger å slenger uten at jeg rører reklamen, på døra og post kassen. Post i postkassen tar jeg ut og legger dem på siden av den. Ble da mindre papir reklame.

Har og tatt en på fersken, da sa vedkommende at det ikke var reklame. Javel sa jeg, det står uadressert reklame klister på postkassen min hva betyr det. Fikk ikke svar, derfor rører jeg den ikke.

Lenke til kommentar

Det burde vel holde å henge opp noen lapper: "Gjør oppmerksom på at reservasjon mot uadressert reklame også gjelder dørmatten. Ber om at reklamebud og andre det måtte gjelde respekterer dette."

Det gjør det nok også. Naboen min har gjort dette og hun får aldri reklame på dørmatta, men det gjør vi selv om vi er den første døra etter postkasserekkene (Der majoriteten har "Nei takk"-klistremerke). Jeg har vurdert det selv, men synes det ser litt sjuskete ut. Ikke at oppgangen min ligger an til noen designpris, men et A4-ark der jeg annonserer hvor lite interessert jeg er i reklame hever ikke inntrykket.

 

Jeg har pratet med de som har levert reklame på døren til meg, og han sier så lenge jeg ikke har klistremerkelapp på døren min (øverst i en blokkoppgang) så vil de fortsette å levere. Han jobbet for Norpost.

Da jeg leverte reklame for Norpost så memoriserte jeg navnet på postkassene med "Nei takk"-klistremerke (evt de uten i blokker der majoriteten hadde klistremerke) rett og slett fordi jeg var redd for å få klager. Denne tråden vitner om at budene bare gir F... "Damn kids" *hytter med neven*

Lenke til kommentar

Forbrukerombudet er tydeligvis i tvil her..

http://www.forbrukerombudet.no/svar-om-prisopplysning-fjernsalg-eller-uadressert-reklame/11038651.0

 

 

Jeg har pratet med de som har levert reklame på døren til meg, og han sier så lenge jeg ikke har klistremerkelapp på døren min (øverst i en blokkoppgang) så vil de fortsette å levere. Han jobbet for Norpost.

Loven sier ikke noe spesifikt om postkassen.

"I næringsvirksomhet er det forbudt å levere ut eller å gi en formidler i oppdrag å levere ut uadressert reklame eller gratis aviser til forbrukere som klart har tilkjennegitt at de motsetter seg dette."

Spørsmålet da er hva som er "klart". Noen vil sikkert mene at siden reklamebudet ikke nødvendigvis må gå forbi postkassene for å nå offeret, må det gis ekstra beskjed på døra. Reklame og post bæres vel som regel av to forskjellige bud, og ofte har kun postbudet tilgang på rommet hvor postkassene er. Men det er like ofte at postkassene er på veien til boligene, og da må det gå an å forvente at reklamebudet setter seg inn i hvem som ikke vil ha.

Lenke til kommentar

Min løsning har vært enkel.

Jeg har satt sånt fint klistremerke på døra mi i tillegg til postkassa..

 

Innimellom kommer det reklame, den lar jeg ligge på dørmatta mens jeg ringer til selskapet reklamen er for..

De får så beskjed om å HENTE reklamen sin igjen..

 

Det har hittil skjedd hver gang, og nå er det bortimot et år siden sist jeg fant reklame på dørmatta mi :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...