Gå til innhold

[Løst]Er en demo 5930k greit kjøp?


FranZe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være den ble levert fordi den klokket dårlig, så om du planlegger å klokke kan det være grunnen ^^

 

Godt kjøp til den prisen uansett. :-D

 

Tenkte kanskje dette var årsaken ja. Men det får jeg nå bare se. Litt klokker den nå kanskje, om ikke betyr det ikke all verden. Har ikke så god tid til det der lenger når det er småbarn i hus. Blir i så tilfelle å prøve seg på en kjapp og mild overklokk :)

 

Holder med en 212 evo på den?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

Kan være den ble levert fordi den klokket dårlig, så om du planlegger å klokke kan det være grunnen ^^

 

Godt kjøp til den prisen uansett. :-D

 

Tenkte kanskje dette var årsaken ja. Men det får jeg nå bare se. Litt klokker den nå kanskje, om ikke betyr det ikke all verden. Har ikke så god tid til det der lenger når det er småbarn i hus. Blir i så tilfelle å prøve seg på en kjapp og mild overklokk :)

 

Holder med en 212 evo på den?

 

Jepp det holder :)

 

Husk å bruke 2011 delene!!!!

Lenke til kommentar

Det var betryggende å høre :)

 

Satt litt med en bismak her da jeg kjøpte ddr3 2400mhz til 1000-lappen, som nå går i retur til komplett. 4790k, Asus z97-a og hyperx fury 8gb kostet meg 500 kr i bruk for ett år. Det er solgt på bruktmarkedet. Nå har jeg ikke tatt med prisstigningen i beregningen. Uansett ikke så ille. Nå blir det å titte etter tilbud for regner ikke med at den 5930k'en er så god at den kun kan pares med luft..? 

Hvilket hovedkort er å anbefale i den nedre prisklassen?

Lenke til kommentar

Dette er det billigste jeg fant på komplett: https://www.komplett.no/product/841762/datautstyr/hovedkort/intel-socket/msi-x99a-raider-socket-2011-3

Har ikke sett om det er demo kort til 2011-3

 

Er det samme hvilket hovedkort jeg velger da med andre ord? Bare det har det jeg trenger? Står det om ett par hundre lapper og jeg får mye bedre kvalitet for kronene, betaler jeg gjerne det : Gir det hovedkortet "kun" 16x8x8 på pcie? Ser f.eks Asus x99-a gir 16x16x8. I følge kompletts spec da vel å merke. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg fått testet cpuen litt og ser ut som den kan overklokke noe i alle fall  :)

Sikkert ikke top of the line men er fornøyd.

5aWUuGr.png

 

Du har fått bedre 5930k enn meg iallefall. Min må nesten ha 1.3v for 4500mhz  :wee:

Min 5960x trenger bare 1.23v for 4500mhz og har 2 kjerner mere. Silikonlottery  :confused:

Lenke til kommentar

Jamen det er da en bra overklokk? Hva er tempen, de bruker mye strøm når du klokker dem. Har du strøm måler på maskinen din :)

 

Klager ikke jeg  :)

 

Kjørte testen 3 ganger og noterte høyeste strømtrekket som ble vist.Med ett power meter fra Clas Ohlson trekker Cinebench følgende:

 

Stock: 157W

 

4.5Ghz 232W

 

En forskjell på 75W overlever jeg med 1Ghz mer å rutte med.

 

 

4.6Ghz 1.2V

 

uhKgMRQ.png

Endret av FranZe
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Da har jeg fått testet cpuen litt og ser ut som den kan overklokke noe i alle fall  :)

Sikkert ikke top of the line men er fornøyd.

 

 

Du har fått bedre 5930k enn meg iallefall. Min må nesten ha 1.3v for 4500mhz  :wee:

Min 5960x trenger bare 1.23v for 4500mhz og har 2 kjerner mere. Silikonlottery  :confused:

 

Er det virkelig slik russisk rulett ved kjøp av den samme CPU? Så når jeg kjøper den kan den enten være dårligere, lik eller bedre enn et annet eksemplar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...