Gå til innhold

Asus PG279Q backlight bleed


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner jo da hvorfor du sender den i retur. Så lenge du er fornøyd med din BenQ så er jo det bra. 1080p er jo mye lettere å drive i spill for et skjermkort også :) For min del blir 24" skjerm litt for liten.

Ja det er kjekt at 1080P drives ganske greit :)

For min del ble det for vanskelig å rettferdiggjøre et kjøp på 8300kr(hadde uansett måttet ha tatt rma pga all glowen og blødninga).

27 var ganske kjekt, men føltes for meg litt slitsomt i mange spill, rett og slett fordi det ble for stort :p

Men kam godt ha en 27 neste gang. Går jo også rykter om kommende 240hz skjermer, så det kan også bli spennende. Den dagen vi har en 27 oled 240hz skjerm, ja da skal det games :p

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

Skjønner jo da hvorfor du sender den i retur. Så lenge du er fornøyd med din BenQ så er jo det bra. 1080p er jo mye lettere å drive i spill for et skjermkort også :) For min del blir 24" skjerm litt for liten.

Ja det er kjekt at 1080P drives ganske greit :)

For min del ble det for vanskelig å rettferdiggjøre et kjøp på 8300kr(hadde uansett måttet ha tatt rma pga all glowen og blødninga).

27 var ganske kjekt, men føltes for meg litt slitsomt i mange spill, rett og slett fordi det ble for stort :p

Men kam godt ha en 27 neste gang. Går jo også rykter om kommende 240hz skjermer, så det kan også bli spennende. Den dagen vi har en 27 oled 240hz skjerm, ja da skal det games :p

 

 

Noe sier meg at du hadde vært missfornøyd uansett hvordan skjermen hadde vært :p

Har du kalibrert skjermen i det heletatt, annet enn å sette lysstyrken på max?

 

Personlig ser jeg utrolig skjeldent på en helt sort skjerm, så merker ikkje det lille "bleed" jeg har oppe i venstre hjørne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner jo da hvorfor du sender den i retur. Så lenge du er fornøyd med din BenQ så er jo det bra. 1080p er jo mye lettere å drive i spill for et skjermkort også :) For min del blir 24" skjerm litt for liten.

Ja det er kjekt at 1080P drives ganske greit :)

For min del ble det for vanskelig å rettferdiggjøre et kjøp på 8300kr(hadde uansett måttet ha tatt rma pga all glowen og blødninga).

27 var ganske kjekt, men føltes for meg litt slitsomt i mange spill, rett og slett fordi det ble for stort :p

Men kam godt ha en 27 neste gang. Går jo også rykter om kommende 240hz skjermer, så det kan også bli spennende. Den dagen vi har en 27 oled 240hz skjerm, ja da skal det games :p

 

 

Noe sier meg at du hadde vært missfornøyd uansett hvordan skjermen hadde vært :p

Har du kalibrert skjermen i det heletatt, annet enn å sette lysstyrken på max?

 

Personlig ser jeg utrolig skjeldent på en helt sort skjerm, så merker ikkje det lille "bleed" jeg har oppe i venstre hjørne.

 

Hva kan jeg si, jeg sammenligner med det jeg har. SKjønner tankegangen din, men jeg forventet rett og slett mer for prisen ;) Får jo ganske kurante TV'er til 8000.

Skjermen synes jeg bare på ingen måte er bedre en konkurransen, og setter du en xl2411Z på siden av denne, forstår du kanskje hvorfor.

 

Problemet på min modell er ikke bare at det blør litt i hjørnet. Hvitfarge blir mer gulfarge på overdelen av skjermen, mens den er hvit på nersiden. Det er ufattelig irriterende når man kun surfer på nett. Merkes selvsagt ikke like godt i spill.

Har prøvd kalibreringen til både TFTcentral og Tomshardware.

Synes du sånn helt egentlig at denne skjermen er verdt 8300kr?

Lenke til kommentar

Har stått for meg mellom 278 og 279, men må nesten gå for 279 da eg trenger HDMI til noe på sia Pcen. Er ikkje så bekymret for backlight bleed siden eg har bestmt meg til å bruke PC'en vanligt og ikkj som ein svart sjerm :) Gleder meg.

Backlight bleed kan også føre til fargeforskjeller. I de fleste tilfeller ikke merkbart i opplyste spill. Ved surfing kan det derimot bli et irritasjonsmoment.

 

Du kan også kjøpe en skjerm til halve prisen, så kan du bruke resten på noe annet. Asus har dritt QC, og bildet er ikke SÅ bra som anmeldere skal ha det til.

Det skal godt gjøres at du ser forskjell på denne og de beste TN panelene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har brukt sjermen ein stund nå og elsker den, sjøl om eg bruker Intel HD530 mens eg venter på sjermkort, så den er enda låst til 60hz. Det er litt blacklight bleed, men det er bare merkbart heilt svart sjerm. Har enda ikkje merket det under normale forhold. Bruker instillingene til TFTcentral :) 

 

Veldi fornøyd :)

Lenke til kommentar

Kjøpte min i dag. Ikke plagsomt mye backlight bleed.

Etter å ha undersøkt skjermen nøyere fant jeg døde piksler så da blir det retur  :hm:

 

Det var synd da. Tror det er ingen andre her inne som har fått en med døde pixler før deg. Håper den nye er bra da :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har en 3 meter displayport kabel å anbefale til disse skjermene?

Kjøpte en Hama 078443 kabel hos Lefdal som viser seg å være DP 1.2 (ifølge Hama hjemmesiden) men får repeterende feilmelding på skjermen om at høyere oppløsning (enn 1920x1280) ikke går pga signalfeil osv.. Fikk likevel aktivert freesync (~90hz).

Ifølge Wikipedia skal DP 1.2 støtte "1440p 2560x1440 144 Hz"

Skal høre med Lefdal i morgen om de har en annen kabel å få prøve.

Med kabelen i esken fungerer det glimrende (men mangler 1,5m med kabel ;) ).

Sålangt kan jeg ikke se noen døde pixler. Ikke fått testet clouding/backlight bleed eller hva det heter.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Litt gammel tråd, men hvordan ligger dette problemet an på skjermen i dag? Har litt lyst til å oppgradere ene Dell U2412M skjermen her, og denne frister veldig.

 

 

27GL850-B
COMING SOON - LG 27GL850 27" UltraGear™ Nano IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync® Compatibility
 
 
 
Key Features
  • Nano IPS 1ms response time
  • 27” QHD (2560 x 1440) Nano IPS Display
  • NVIDIA® G-SYNC® Compatible
  • Adaptive-Sync (FreeSync™)
  • 144Hz refresh rate
  • HDR 10

--------

 

Det er denne du vil ha ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

27GL850-B
COMING SOON - LG 27GL850 27" UltraGear™ Nano IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync® Compatibility
 
 
 
Key Features
  • Nano IPS 1ms response time
  • 27” QHD (2560 x 1440) Nano IPS Display
  • NVIDIA® G-SYNC® Compatible
  • Adaptive-Sync (FreeSync™)
  • 144Hz refresh rate
  • HDR 10

--------

 

Det er denne du vil ha ;)

 

Ser denne er tilgjengelig på Elkjøp nå, fortsatt bedre valg enn den etterhvert ganske gamle PG279Q? Fins det andre alternativer, vil ha 1440p 27" 144hz IPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...