Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Firma som arrangerer Facebook konkurranser uten vinnere - lov?


Lami

Anbefalte innlegg

Vel...

 

Og FB-siden har vært oppe siden juletider 2014. Hjemmesiden har vært oppe siden sommeren 2014 og firmaet har vært registrert siden 2013.

 

På tide å ha kontroll på ting i så tilfelle og slutte å "surre"?

Jeg eide domenet mitt i mange år før jeg kom på at jeg skulle bruke det kommersielt... :)

 

Neida, utifra informasjonen som foreligger er jeg enig i at TH ikke helt følger spillereglene. Men, hva vet vel jeg? Jeg jobber ikke i StayClassy, så for alt det jeg vet kan det hende de har alt sitt på det tørre. Og det var dette som var poenget mitt lenger opp; altså at en sak gjerne har to sider samt sannheten, og at man derfor må passe seg for å gjøre seg opp en bastant mening, men det vil jo ikke trådstarter høre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell ikkje problematisk å gjere seg opp ei meining basert på den informasjonen som er tilgjengelig?

Ein skal ikkje forhåndsdømme folk, men det betyr ikkje at ein må gå rundt og anta at alle andre har alt sitt på det tørre.

 

 

For dei som driver med konkurranser som ein del av markedsføringa så vil ein ha alt å tjene på å bevise at konkurransen både er reell, at vinnarane er reelle, og at det er tilfeldig kven som vinner.

 

Når ein ikkje får slik informasjon, og den informasjonen som foreligger kun er knytta opp brukarkontoar som ikkje ser ut til å være i bruk av ein ekte person, ja då er det lett å dra konklusjonen om at dette er juks.

 

 

Ein enkel måte å motbevise alle som påstår at det berre er juks er vell å f.eks. video-streame trekninga og deretter skrive eit innlegg på facebook der vinnaren blir tagga i innlegget. Det er ikkje vanskelig å tagge eit innlegg, og om det er hensynet til personvernet som er problemet så kan vel det løysast enkelt med å legge med i konkurranse vilkåra at ein skal ha rett til å offentleggjere navnet til vinnaren.

Det er eit heilt vanlig vilkår i dei fleste slike konkurranser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Holstad har selv lagt ut bilde nettopp av "hans ansatte", som består av 9 personer inkludert han.

Det har vært forskjellige gutter faktisk, som har jobbet hos han, men de ser man ikke mer til.

 

Han har lagt ut at han trenger en ny medarbeider. Det er ikke lenge siden han la ut stillingsannonse heller. Jeg lurer på hvor alle blir av.

 

Jeg så også at det var 21 personer i firmaet. Jeg lurer på hvor de resterende 12 personene er!

 

Ein enkel måte å motbevise alle som påstår at det berre er juks er vell å f.eks. video-streame trekninga og deretter skrive eit innlegg på facebook der vinnaren blir tagga i innlegget. Det er ikkje vanskelig å tagge eit innlegg, og om det er hensynet til personvernet som er problemet så kan vel det løysast enkelt med å legge med i konkurranse vilkåra at ein skal ha rett til å offentleggjere navnet til vinnaren.

Det er eit heilt vanlig vilkår i dei fleste slike konkurranser.

Ja annonsere på Facebook. Men ifølge Holstad selv er det "algoritmen i Facebook som gjør at man ikke kan skrive 'Gratulerer til Per'."

Alle biter på det. For noe sprøyt.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • 5 år senere...
Lami skrev (På 19.7.2017 den 23.16):

Kjipt at ingen høyere makter bryr seg om slik butikken holder på.

Kan se ut til at det skjer en endring nå 5 år senere? https://borsen.dagbladet.no/nyheter/en-heksejakt/77951499

Det er ikke lenge siden det ble lagt ut en TikTok der han mener seg utsatt for hets, nettroll og media.

https://www.tiktok.com/@thomasholstad/video/7154360203775872262?i

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...