Gå til innhold

ANMELDELSE: Football Manager 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en del nye animasjoner, men jeg syns spillerne oppfører seg verre enn før. Står stille i stedet for å møte en ball slik at motspilleren får tak i den. De klarer ikke å klarere innenfor egen boks (bare bommer på ballen, eller prøver ikke ta den). Og keeperen klarer gang på gang å styre ballen i eget mål på innlegg eller skudd som hadde gått utenfor.

Lenke til kommentar

Mye av det som ser idiotisk ut med kampmotoren i FM er et resultat av at grafikken som prøver å vise det som skjer uten å ha de nødvendige animasjonene. Nå har ikke jeg spilt nok FM16 til å vite om det er et utbredt problem i denne utgaven, men noen tidligere utgaver hadde en god del situasjoner som så helt bak mål ut.

Lenke til kommentar

Det blir bare mer og mer tydelig at årlige utgaver av FM er altfor hyppig. Det begynner å bli alvorlig tomt i idéboksen til utviklerne. Men så lenge mange nok gidder å kjøpe spillet hvert år, blir det vel ingen endring på det.

 

Overhodet ikke! Miles har selv uttalt at de har nok ideer til 2020. Men at det ikke er alt de kan gjøre samtidlig o.l Jeg syntes f.eks den taktiske biten av årets utgave er noe mer fordypet, og at det er mye småting som gjør spillet bedre.

 

Er dog ikke så altfor mye endringer, men jeg er 100% for årlig nytt spill.

Lenke til kommentar

Det anmelderen glemmer å si er at Football Manager de siste ti årene ikke har blitt balansert skikkelig før den siste oppdateringen rundt Mars.

 

Kjøper du spillet før det må du bare regne med at taktikker du lager og bygger lag rundt endrer totalt karakter med ujevne mellomrom, og at enkelte ting fungerer mye bedre enn andre.

 

Det er ikke slik å forstå at alt er perfekt etter oppdatering nr.3 heller. I FM15 er de jo for eksempel nesten ubrukelig for en ving som skal komme seg rundt og legge inn å ha så lite som 15 i Acc/Pace og Dribbling (i en stor liga). Han kommer seg ikke forbi backen sin mer enn en sjelden gang om han er heldig hvis han er så treig. Det begynner ikke å bli noe du kan stole på at han gjør hver kamp før han har 17-18 i de tre skillene. Dermed får man fullt av vinger og andre spillere man må anse som "driblesterke" som aldri gjør i FM det de gjør hele tiden i virkeligheten. Skal man ha slike roller i laget sitt blir man tvunget til å kjøpe mer ekstreme typer enn i tidligere spill.

 

Fart er forøvrig ekstremt viktig i alle posisjoner i FM15. Det er viktig i virkeligheten også, men jeg har funnet ut at jeg er bedre tjent med å ofre andre ferdigheter for å få fart. En treig defensiv midtbaneterrier med 20 Work Rate vil for eksempel gjøre jobben sin dårligere enn en langt latere, men hurtig mann i samme rolle.

 

Hvis slike ting er bedre balansert i FM16, kjøper jeg det kanskje... i Mars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...