Gå til innhold

Innvandring og migrasjon, hvordan kan jeg tjene penger på dette?


Toggyvs

Anbefalte innlegg

Innvandring og migrasjon

Hvordan kan jeg tjene penger på flyktninger? 

Sikkert ikke dumt å investere i eiendom og leie ut til flyktninger. 

Ser at 48% av syrere røyker. Og en gjennomsnittlig syrer røyker i gjennomsnitt over 1000 sigaretter årlig. Så det vil vel ikke være dumt å investere i tobakksindustrien. 

 

Men hva annet er det jeg kan tjene penger på? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vaksiner. De må alle vaksineres, men helseaksjene er allerede veldig høyt priset (høy P/E) pga babyboomerne.

Tiltaksbedrifter/språktjenester. Men så godt som alle tiltaksbedrifter er offentlig eid. 

 

Eiendom i storbyene - bosettingsmønsteret sålangt viser at flyktninger vil bo i storbyene, mens arbeidsinnvandrerne sprer seg til alle småbygder. Flere flyktninger kommer, mens arbeidsinnvandrerne drar hjem pga lavkonjuktur. I tillegg bygges det for lite i storbyene + skattefordel ved å eie eiendom.

Charterfly (f.eks widerøe) - Det brukes store penger på å sende flyktningene ut, og det kommer nok i kjølvannet av den siste tids masseinnvandring til å øke enda mer, da spesielt afghanerne som kommer.

 

Lenke til kommentar

Selge kalashnikovs

 

 

"Ser at 48% av syrere røyker. Og en gjennomsnittlig syrer røyker i gjennomsnitt over 1000 sigaretter årlig. Så det vil vel ikke være dumt å investere i tobakksindustrien." 

- Så aksjer i tobakkindustrien går opp fordi de røyker her istedenfor i Syria?

Endret av blinc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som fleire har nemnt, eiendom er det beste no for tida. Kjøp opp eit motell i ein fråflytta bygd, send inn ein søknad til UDI om kor snill du er som kan ta i mot flyktningar, og du er i gong. Kommunen har bortimot ingenting dei skulle ha sagt, og alt som skulle verte øydelagt av asylsøkjarane blir dekt av staten uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...