Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det positive vinner alltid over det negative uansett. Folk må slutte og være så pessimistiske og finne glede i det de gjør. Takk for meg, nå skal jeg spille Fallout 4. Foreslår at folk som eier spillet faktisk spiller det og ikke sitter her på et forum og klager over spillet. 

 

Om man i enhver omtale enten skal være positiv teller holde kjeft, vil dette bli verdens kjedeligste og mest overflødige diskusjonsforum. Det er bare fint at folk sier fra om at Fallout 4 ikke er noe spesielt godt spill. Spesielt når det får så mye skryt i anmeldelser.

Satt og venta på at du skulle dukke opp. Det får vel skryt fordi folk liker det da. Som jeg sa tidligere, dine meninger er ikke fakta. Oslo er Norges hovedstad, det vet vi. Hva folk syns om byen er noe annet. Fallout 4 er utviklet av Bethesda, hva folk syns om det er noe annet. Nei, jeg er lei. Har heller ikke sagt at folk skal holde kjeft, sa bare at jeg ikke forstår meg på de som bruker tid og energi på alt det negative. Vi snakkes neste gang jeg skriver noe!

Lenke til kommentar

Satt og venta på at du skulle dukke opp. Det får vel skryt fordi folk liker det da. Som jeg sa tidligere, dine meninger er ikke fakta. Oslo er Norges hovedstad, det vet vi. Hva folk syns om byen er noe annet. Fallout 4 er utviklet av Bethesda, hva folk syns om det er noe annet. Nei, jeg er lei. Har heller ikke sagt at folk skal holde kjeft, sa bare at jeg ikke forstår meg på de som bruker tid og energi på alt det negative. Vi snakkes neste gang jeg skriver noe!

 

 

 

Selvsagt skriver folk både positive og negative ting. Dette er et diskusjonsforum. For øvrig tilfører de negative innleggene langt mer underholdningsverdi, fordi de alltid fører med seg snurte svar fra Bethesda-fanboys.

Lenke til kommentar

Har ikke testet spillet selv enda, men det er to ting jeg reagerer på:

 

1. Anmelder priser spillet for å "bare" kræsje to ganger. Det blir rett og slett for dumt.

 

2. Metacritic viser en særdeles stor avstand mellom brukernes og kritikernes score. Det er jo litt mystisk...

 

Jeg ville muligens latt tvilen komme spillet til gode, hadde det ikke vært for Bethesdas lange tirade med overvurderte blockbustere, Oblivion, Fallout 3 og Skyrim...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metacritic sin user score er jo helt latterlig og usaklig. Se bilde under:

 

post-212512-0-23609000-1447449177.png

 

Alt som er negativt er altså under 5/10, og mesteparten av de negative "anmeldelsene" inneholder whining om at ting kræsjer/ikke funker, eller gamleskolen som ikke liker de nye spillene. Man ser kanskje noe av "det samme" på den andre siden, men ikke på langt nær like mye.

 

Ønsker man seg et bilde av hvordan spillet er før man kjøper det, ikke gå ut ifra scoren på metacritic. Les heller user reviewsa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hmmmmmmmmm. Jeg har ingen problem med grafikken, og hvis du har spilt de forrige Fallout spillene tror jeg ikke det er de har hatt i hovedtanken, noe som jeg er helt enig i.

 

Hvis du blir så frustrert av companions, hvorfor ha dem med? De er helt valgfrie, jeg meg selv tok sjeldent ibruk av companions i de gamle spillene, men i Fallout 4 føler jeg du blir belønnet for å ha de med. Perk, ekstra person å fulle opp med tilfeldig plukk rundt om fra Commonwealth.

 

Lite belønnende loot-system? Har du spilt spillet? Hva en du kan plukke opp har fått en bruk i spillet, modifisere våpen, power-armor, armor og bygging!

Jeg har iallefall tatt opp alt for mye loot.

 

Har såvidt spilt historien, har bare ankommet Diamond City. 15 timer ingame. Kan ikke si noe her. Voice actinga er god, og jeg innlever meg i samtalen, spesielt når det er fler som snakker samtidig! Her er punktet jeg er enig med deg i, flesteparten av side-questene er drep "X" som befinner seg ved "Y" og hent "Z".

 

Har vært bort to bugs, fant en flygende gjenstand, og når jeg skulle lese på en terminal satte karakteren seg fast. Heldigvis har jeg save-paranoia fra elder Fallout og TES spill :p

 

Jeg var også irritert med pc-porten først, men jeg ble vant til det, og har egentlig ingen problemer nå. Regner med at en faktisk må spille spillet for å kunne klare det *hint hint*.

 

Jeg får mye glede ut av settlement building. Jeg føler at vi gjenoppbygger de øde Commonwealth områdene, og hjelper mennesker. Samtidig tjener jeg caps og dette er vel en av de viktige ressursene en kan ha? Eller må du ha en belønning for hver eneste lille ting du gjør?

 

Fra meg så får spillet 8/10 eller 9/10. Avhenger av fremtidige quests og storyline. Istedenfor å være kritisk til alt du gjør, kan du ikke heller bare slappe av og nyte spillet?

 

 

Jeg har store problemer med at grafikken er altfor uforutsigbar. Noen steder ser den meget bra ut, andre steder ser den helt forferdelig ut. Ansiktsanimasjoner og animasjoner generelt er livløse, og det ser ikke ut som det har utviklet seg siden Oblivion ble utgitt. Dette er absolutt ikke å forvente i et spill fra 2015 når du sammenligner med andre lignende spill. Det hele virker for meg som latskap fra Bethesda sin side.

 

Så siden Companion AIen er ufunksjonell og rotete så bør jeg bare finne meg i det, og heller droppe å ha en companion? Saklig argument, latskap fra Bethesda sin side enda en gang.

 

Hva jeg mener med loot-systemet er at det er utrolig lite mangfold av unike våpen og armor. Ofte er det som dropper dårligere enn det du har fra før, for du har jo tross alt modifisert det med en haug av oppgraderinger, noe som gjør at nærmest alt jeg har funnet på legendariske mobs og lignende har vært mye dårligere enn våpnene og armoren jeg har fra før. Jeg har hatt den samme pistolen i 30 timer, fordi den er mye bedre enn alt annet jeg finner. Det syns jeg ødelegger litt for utforskningens del.

 

Voice-acting er helt middelmådig og dialogsystemet er lite inspirert da du knapt har dialoger å velge mellom. Det hele blir repetert til de grader. Selve dialogen er også uinspirert og mangler sjel, spesielt når den blir levert av livløse karakterer.

 

*hint-hint* Jeg har faktisk over 40 timer i spillet og det er mer enn nok til å gi min mening om spillet.

 

Fint at du får mye glede ut av building-featuren, det gjør ikke jeg. Syns det er en interessant men ganske meningsløs feature.

 

Hvorfor skal jeg slappe av og nyte spillet når det er så mange irritasjoner ved det? Slik tankegang er nettopp hvorfor Bethesda får drive på som de gjør og det er trist.

Endret av Toroto92
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke testet spillet selv enda, men det er to ting jeg reagerer på:

 

1. Anmelder priser spillet for å "bare" kræsje to ganger. Det blir rett og slett for dumt.

 

2. Metacritic viser en særdeles stor avstand mellom brukernes og kritikernes score. Det er jo litt mystisk...

 

Jeg ville muligens latt tvilen komme spillet til gode, hadde det ikke vært for Bethesdas lange tirade med overvurderte blockbustere, Oblivion, Fallout 3 og Skyrim...

Det er 3300 som har stemt der. Spillet har allerede solgt rundt om 10 millioner kopier. Ja da sier jo Metacritics absolutt sitt, snakker for nesten alle som har kjøpt spillet og spiller det nå. Igjen at du sier spillene er overvurderte betyr ikke det samme for alle. For meg har de laget noen av de beste spillene igjennom tidene. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Gikk ganske så lunkent til anskaffelse av Witcher 3 nå nylig, hadde ikke troen. Spillet viste seg å være en enormt positiv overraskelse og satt, for meg, på flere måter en ny standard. 

 

Er nok ca halvveis ut i spillet nå - og bestemte meg for å ta ei pause for å gi Fallout 4 (som jeg har ventet på ei stund) oppmerksomhet. Etter ca 10 timer i FO4 kan jeg ikke konkludere med annet enn  si at det har vært en terningkast 2 opplevelse hittil. Spillet er middels på alt og føles mest som en lettere oppusset versjon av FO3(som var bra i sin tid).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skremmende ukritisk 'anmeldelse'.

 

Lurer på hvordan han kom fram til moralsk nyanse når alt sammen koker ned til "Spørsmål, sarkatisk svar, ja, nei".

 

I bare er omtrent alle quests er 'drep alle fiender i området'. men spillet har gått bakover i kvalitet på mange området sammenlignet med new vegas....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

12 timer?? Da må man ha fulgt historien temmelig slavisk ja?

 

Ikke helt slavisk. Som sagt, mini review for meg er første intrykka. Jeg ser ikke en stor forandring på det jeg har allerede skrevet. Ikke misforstå meg, jeg gleder meg til å komme tilbake å spille mer av det siden det er fantastisk tema (personelig elsker jeg pre-apocalyptic scenario veldig godt.) Men jeg går ikke tilbake for å se hva historien har å by på. Kanskje en dag så lager jeg en ordentlig review og ikke en tullete en som denne, men jeg syns ikke Gamer.no viser fram negative tingene ved spillet som er der. Spillet er ikke et mesterverk.

Det er vel post apokalypse og ikke pre... Pre = før , Post = etter

 

Ellers enig. Men litt av sjarmen har blitt borte, og det hadde være mye bedre UI/Grafikk om det var en ren PC tittel. Man kan jo drømme... :)

 

-ED-

Lenke til kommentar

Et mesterverk på samme måte som skyrim/oblivion som for meg er makkverk (?), hovedsakelig pga en voldsom fordumming av spillere som belønnes med å være verdensmester før man har satt seg inn i spillet. Der man slipper å sette seg inn i så mye som et fetch quest om man ikke gidder for alt lyser opp å viser vei uansett, å når du har klart denne "unike" oppgaven er du den spesielt utvalgte. For å passe på at man ikke føler seg for svak (selv om man ikke mestrer kontrollene) passer lvl scaling på deg, er vi der, er det et mesterverk i samme bane?.

 

Det har en tid da spill skulle være en utfordring slik at det var en reel mestringsfølelse der. Darksoul feks er ikke unikt vanskelig spill, det er bare slik spill pleide å være, man måtte faktisk konsentre seg om spillet for å klare det ...

 

Brent meg på kjøp av Oblivion/Skyrim pga hype så venter med kjøp her, skeptisk. Gikk i fella med Gothic også, siste i Risen (samme produsent) serien var jo bare søppel, på lik linje med oblivion (min smak, for å poengtere det), tydelig at de skulle treffe et så bredt publikum som mulig, men de feilet nok på det også, akkurat det har Bethesda klart med deres spill de siste årene, men det har også ført til at spillene de seneste årene ikke er for meg, jeg må føle litt motstand for å få mestringsfølelsen.

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig at dere gir et spill som har så mange bugs ved release samt problemer med UI 10/10.. Men får vel bonus poeng pga navn på spill eller utvikler slik som mange andre spill.

 

Er et bra spill, ikke tvil om det men mener at de som tester spillet må ta med spillets problemer i vurderingen.

 

Shoutout til Giant bomb som nesten ( så og si) er den eneste som har tatt med spillets problemer i total vurderingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Metacritic sin user score er jo helt latterlig og usaklig. Se bilde under:

 

post-212512-0-23609000-1447449177.png

 

Alt som er negativt er altså under 5/10, og mesteparten av de negative "anmeldelsene" inneholder whining om at ting kræsjer/ikke funker, eller gamleskolen som ikke liker de nye spillene. Man ser kanskje noe av "det samme" på den andre siden, men ikke på langt nær like mye.

 

Ønsker man seg et bilde av hvordan spillet er før man kjøper det, ikke gå ut ifra scoren på metacritic. Les heller user reviewsa.

 

På Metacritic må du alltid se på mixed reviews. På positive har du alltid fansboys som ikke klarer og se det dårlige og på negative har du folk som slakter spillet for en eller annen ting de ikke liker og ikke helheten. Mixed er folk som klarer og ha et nøytralt standpunk og se positive og negative saker ved spillet enkelt og greit.

Lenke til kommentar

"Spill handler om å bli underholdt. Når det kommer til sandkassespill er det en avgjørende faktor for meg å ha det morsomt. Dette har Bethesda nok en gang klart, og de har gjort det bedre enn aldri før. Dette er det beste sandkassespillet jeg har spilt siden Red Dead Redemption. " God og ærlig anmeldelse. Dette er definitivt et skikkelig gøy spill hvis man liker Bethesda's sandkassespill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det positive vinner alltid over det negative uansett. Folk må slutte og være så pessimistiske og finne glede i det de gjør. Takk for meg, nå skal jeg spille Fallout 4. Foreslår at folk som eier spillet faktisk spiller det og ikke sitter her på et forum og klager over spillet. 

 

Om man i enhver omtale enten skal være positiv teller holde kjeft, vil dette bli verdens kjedeligste og mest overflødige diskusjonsforum. Det er bare fint at folk sier fra om at Fallout 4 ikke er noe spesielt godt spill. Spesielt når det får så mye skryt i anmeldelser.

Satt og venta på at du skulle dukke opp. Det får vel skryt fordi folk liker det da. Som jeg sa tidligere, dine meninger er ikke fakta. Oslo er Norges hovedstad, det vet vi. Hva folk syns om byen er noe annet. Fallout 4 er utviklet av Bethesda, hva folk syns om det er noe annet. Nei, jeg er lei. Har heller ikke sagt at folk skal holde kjeft, sa bare at jeg ikke forstår meg på de som bruker tid og energi på alt det negative. Vi snakkes neste gang jeg skriver noe!

 

 

Hvorfor mener du det er bortkastet tid å sette fokus på negative aspekt ved et produkt, mens det ikke er bortkastet tid å sette fokus på positive aspekt ved et produkt? Jeg er av motsatt oppfatning. Jeg skumleser som oftest hva folk synes er positivt, og bruker mye mer tid på hva som er negativt. Jeg er ikke så opptatt av å delta i en circlejerk, men veldig opptatt av å vite hva som evt. er problematisk med et produkt.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...