Gå til innhold

TEST: Apple iMac 21,5" og Asus Zen AiO Pro Z240IC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ikke egne talltaster på tastaturet som følger med iMac, men er vel mest ment som pynt uansett :)

 

Eller så er det vel kanskje for at de vil du skal kjøpe det i tillegg :)

 

Du kan fint velge tastatur med egne talltaster til iMac når du bestiller.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan straks Apple velger en designretning, så er det plutselig eneste måten for andre å designe lignende produkter på.

 

 

Ja, jeg synes at Lenovo fant en mye bedre løsning: 

lenovo-all-in-one-desktop-ideacentre-a73

 

 

 

På denne måten slipper man jo mye av kablene som blir hengende ned på baksiden av skjermen også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At det i det hele tatt i 2015 vurderes eller selges en maskin med snurredisk er meg en stor gåte. Liker Apple godt, skriver dette på en macbook retina, men dagene med snurredisker som systemdisk bør være over. En god SSD er utvilsomt den enkleste og billigste måten å få god brukeropplevelse på en maskin nesten uansett hva en jobber med.

 

Hvor mye koster 2-3TB med ren SSD lagring, kontra hybridløsningen Apple har valgt i dag?

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan straks Apple velger en designretning, så er det plutselig eneste måten for andre å designe lignende produkter på.

 

Det er ikke bare designen av selve maskinen som Asus har lånt direkte fra Apple. Skrytevideoen deres er også skremmende lik skrytevideoene til Apple:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6vk7o_LxfxU

 

Eller er det bare jeg som ser feil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på om anmelder har kalibrert skjermene under testen? Hvis det ikke er tilfelle er skjermsammenligningen litt svak. Jeg tror på påstanden om at apple skjermen sikkert er bedre på å gjengi korekte farger, men det blir bare en påstand før skjermene blir kalibrert. Uansett er apple skjermen bedre på lysstyrke og gjenskinn, og det er altid imponerende hvor godt kalibrert apple sine skjermer er i forkant. Ellers er det en god anmeldelse :)

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på om anmelder har kalibrert skjermene under testen? Hvis det ikke er tilfelle er skjermsammenligningen litt svak. Jeg tror på påstanden om at apple skjermen sikkert er bedre på å gjengi korekte farger, men det blir bare en påstand før skjermene blir kalibrert. Uansett er apple skjermen bedre på lysstyrke og gjenskinn, og det er altid imponerende hvor godt kalibrert apple sine skjermer er i forkant. Ellers er det en god anmeldelse :)

 

Nei det er rene målinger "out of the box" og ikke kalibrert. Vi har ikke inntrykk av at det egentlig er så mange som driver med skjermkalibrering...

Lenke til kommentar

 

Asusen er mye penere. synes den hvite leppa under imaken er drit stygg.

...og jeg mener det motsatte, iMac er mer helhetlig og har et bedre estetisk design mens Asus sin ikke er i nærheten like vellykket i sitt design.

 

I praksis er de jo nesten helt like. Liker man den ene, liker man sannsynligvis den andre.

 

Kanskje Asus burde gjøre noe annet enn å kopiere både design på selve maskninen og utforming av reklamevideoen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...